عدم استقبال گردشگران خارجی از بازی های المپیک ریو

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
عدم استقبال گردشگران خارجی از بازی های المپیک ریو

وال‌استریت ژورنال درباره آمار فروش بلیت‌های المپیک ریو در مقایسه با چند دوره المپیک اخیر، وضعیت پروازها و هتل‌ها  نوشت است؛ در حالی که شهر ریودوژانیروی برزیل به‌عنوان میزبان رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ تا چند روز دیگر خود را آماده افتتاح این رویداد مهم ورزشی می‌کند، اما رکود، شیوعِ ویروس "زیکا" و نگرانی‌های امنیتی از مهم‌ترین عواملی هستند که موجب شده صنعت گردشگری برزیل آن‌طور که انتظار می‌رفت رونق پیدا نکند.

بر اساس اعلام برگزارکنندگان المپیک ریو ۲۰۱۶، تا اول ماه اوت، ۷۹ درصد از مجموع ۶.۱ میلیون بلیت این رقابت‌ ورزشی فروخته شده‌اند که این رقم در مقایسه با دو المپیک اخیر در شهرهای لندن و پکن کاهش داشته که در هردو آن‌ها ۹۵ درصد بلیت‌ فروختند.

آژانس مسافرتی «Latam» در سائوپائولو که یکی از بزرگ‌ترین مجریان سفر در برزیل و اسپانسرهای المپیک ریو است گزارش داد، میزان رزرو هتل‌ها ۳۰ درصد کمتر از پیش‌بینی اولیه بوده است و این کمپانی اخیرا ۱۲ هزار- شب اقامت در هتل‌ها را که برای خود برزیلی‌ها در نظر گرفته بود با نصف قیمت حراج کرده است.

انجمن هتلداران شهر ریودوژانیرو هفته گذشته اعلام کرد، ۹۳ درصد از هتل‌های شهر رزرو شده‌اند و مناطق در جنوب ریودوژانیرو که دارای سواحل معروفی است نیز بنا به گزارش‌ها ظرفیت خالی اندکی دارند اما میزان حضور گردشگران در سایر مناطق از آنچه پیش‌بینی می‌شد کمتر است.

تعداد اتاق‌های هتل‌ها در ریو از سال ۲۰۰۹ که این شهر به‌عنوان میزبان رقابت‌های المپیک شد دو برابر شده است و بیشتر اتاق‌ها نیز در ۱۸ ماه اخیر به بازار اضافه شده‌اند.

با این وجود، درصد فروش بلیت‌های المپیک ریو از المپیک‌های قبلی در آتن، بارسلون و سئول بیشتر است و هیچ کدام از آن‌ها به مرز فروش ۸۰ درصدی بلیت‌ها نرسیدند.

مسئولان برگزاری المپیک ریو امیدوار به افزایش بلیت فروشی خود در آخرین روزها پیش از آغاز رقابت‌ها هستند، با این وجود درآمدهای حاصل از بلیت‌فروشی تاکنون به ۳۰۴ میلیون دلار رسیده که ۹۵ درصد از هدف ترسیم شده است و «اریک بتینگ» از مدیران یکی از کمپانی‌های مشاوره ورزشی در برزیل معتقد است کسانی که می‌خواستند به ریو بیایند تا حالا تصمیم خود را گرفته‌اند و بعید است این میزان بلیت فروشی تغییر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

این در حالی است که برگزاری المپیک لندن در سال ۲۰۱۲ با درآمد ۶۶۸ میلیون دلاری همراه بود که ۳۲ درصد بیشتر از هدف‌گذاری و برآوردها بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه