افزایش گردشگران خارجی استان کرمان

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
افزایش گردشگران خارجی استان کرمان

محمد جهانشاهی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان کرمان گفت که بیش از ۱۵ هزار گردشگر خارجی امسال به استان کرمان سفر کردند و پیش‌بینی می‌شود شمار گردشگران خارجی در استان تا پایان سال جاری به ۳۰ هزار نفر برسد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت که گردشگری خارجی در دولت تدبیر و امید افزایش سه برابری را نسبت به دولت دهم تجربه کرده است.

با توجه به هزینه کردن ۳۰۰ دلار توسط هر گردشگر خارجی، تقریباً چهار میلیون دلار برای استان ارز آوری داشته است.

جهانشاهی گفت:

اغلب گردشگران خارجی از کشورهای اروپایی و جنوب شرق آسیا از جاذبه‌های استان کرمان بازدید کرده‌اند.

با توجه به افزایش ۲۰ درصدی هتل و اماکن اقامتی استان در دولت یازدهم تعداد هتل‌ها در استان کرمان از ۲۵ واحد در سال ۹۱ به ۳۰ واحد در سال ۹۴ افزایش یافته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت که تأسیسات گردشگری استان با رشد ۳۰ درصدی از ۳۰۲ واحد در سال ۹۱ به ۴۱۰ واحد در سال ۹۴ رسید.

جهانشاهی بیان کرد:

باغ شاهزاده ماهان، حمام گنجعلیخان و باغ فتح‌آباد در کرمان بیشترین آمار بازدیدکننده گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

استان کرمان با پنج پرونده ثبت جهانی شامل ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان، روستای میمند، قنوات و کویر لوت، ۷۰۰ اثر ملی و حدود هفت هزار اثر شناخته شده تاریخی از قطب‌های گردشگری به شمار می‌آید.

سه قنات گوهر ریز جوپار، اکبرآباد و قاسم آباد و کویر لوت، تابستان امسال در اجلاس جهانی یونسکو به ثبت رسید و کرمان از نظر تعداد آثار ثبت جهانی هم‌ اکنون رتبه نخست را در کشور دارد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه