خرید ۱۰۰ میلیون دلار واگن از اوکراین

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
خرید ۱۰۰ میلیون دلار واگن از اوکراین

بر اساس اعلام سفارت اوکراین در تهران، شرکت اوکراینی «آزووب شماش» ۳۰۰۰ واگن به ایران ارسال خواهد کرد. ارزش موافقت‌نامه امضا شده بین دو کشور بیش از ۱۰۰ میلیون یورو است.

سفارت اوکراین در پی فروش واگن‌های شرکت «آزووب شماش» بع ایران، اعلام کرد که این تنها اولین موافقت‌نامه صدور محصولات شرکت آزووب شماش به ایران است. کل نیاز شرکت‌های دولتی پارس واگن و کورس واگن ایران بیش از ۳۵ هزار واگن مسافری، باری و تانکری است؛ بنابراین پتانسیل همکاری بین شرکت آزووب شماش و شرکت‌های ایرانی به بیش از یک میلیارد یورو می‌رسد.

در اوایل ماه اوت، سرهی بوردیلائیک، سفیر اوکراین در تهران گفته بود که شرکت‌های آزووماش (زیر مجموعه آزووب شماش) و کریویوف، در حال مذاکره با پارس واگن و کروس واگن برای سرمایه‌گذاری مشترک جهت فعالیت در ایران هستند.

در روز ۱۳ جولای سال جاری، وزارت زیرساخت اوکراین و وزارت راه و شهرسازی ایران یادداشت تفاهم همکاری در این زمینه امضا کرده بودند.

ایران از اوکراین دعوت کرده تا یک هزار کیلومتر راه‌آهن در این کشور احداث کند و در پروژه‌های مدرنیزه سازی زیرساخت‌های ریلی و توسعه سایر اشکال حمل‌ونقل به ارزش ۱۰ میلیارد دلار مشارکت نماید.

مطالب مرتبط:

منبع تسنیم

دیدگاه