خطرناک ترین ورزش ها در شگفت انگیزترین مکان های جهان

مینا رهبری
مینا رهبری شنبه، ۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
خطرناک ترین ورزش ها در شگفت انگیزترین مکان های جهان

برخی از ورزش‌ها بسیار خطرناک و در عین حال بسیار هیجان‌انگیز هستند. باید فرد بسیار شجاعی باشید که بتوانید در مکان‌های خطرناک شیرجه بزنید یا از ارتفاع‌های بسیار بلند بپرید.

بهترین مکان‌های دنیا را برای ورزش‌هایی مانند پرش از بلندی کوه، موج‌سواری در کوه‌های آتشفشانی یا دویدن کنار گاوهای نر بشناسید. در این مکان‌های شگفت‌انگیز این ورزش‌های خطرناک به ماجراجویی‌های زیبا تبدیل می‌شوند. 

یخ‌نوردی در آبشار هلمکن، کانادا

یخ نوردی در هلمکن کانادا

غاری که نزدیک آبشار «هلمکن» در «بریتیش کلمبیا» قرار دارد واقعا خیره‌کننده و محل بسیار مناسبی برای یخ‌نوردی است. این غار شیب‌دارترین مکان دنیا برای یخ‌نوردی و در کل برای تمام ورزش‌های خطرناک است.

موج‌سواری با کایت در تاریفا، اسپانیا

موج سواری با کایت

تنگه‌ی جبل الطارق یک تونل بادی طبیعی ایجاد کرده که برای موج‌‌سواری ایده‌آل است. اگر به این ورزش علاقه دارید، به تاریفا در اسپانیا بروید که تمام موج‌سواران با کایت از تمامی دنیا در آن جا گرد هم می‌آیند.

پرش از کوه بلان مون، فرانسه

پرواز با wingsuit در فرانسه

پرواز با wingsuit (نوعی لباس ورزشی مخصوص پرواز که از شکل و بدن پرندگان الهام گرفته شده است) شاید خطرناک‌ترین ورزش جهان باشد. پرش از کوه یا پرتگاهی که هیچ چیزی نیست تا خودتان را با آن نگه دارید، شجاعت بسیار زیادی می‌خواهد. در این ورزش به‌جز لباسی که در تن شما است، هیچ تجهیزات دیگری ندارید.

پرش از کوه سر به فلک کشیده‌ی بلان مون که بیش از ۳۶۵۶ متر ارتفاع دارد، تمرکز و اعصاب بسیار قوی می‌خواهد. هجوم هیجان و زیبایی شگفت‌انگیز مناظر طبیعی، این پرش را برای کسانی که از هیجان افراطی لذت می‌برند، باارزش و لذت‌بخش می‌کند. بلان مون بلندترین قله‌ی کوه‌های آلپ است، پس چشم‌انداز این قله حتما بسیار دیدنی است.

دویدن با گاوهای نر در پامپلونا، اسپانیا

دویدن با گاوها در اسپانیا

سنت دویدن با گاوهای نر هر ساله در جشنواره‌ی «سان فرمین» در پامپلونای اسپانیا برگزار می‌شود. این مراسم از ۶ تا ۱۴ جولای هر روزه برگزار می‌شود. گاوها توسط دونده‌ها به سمت میدان اصلی شهر هدایت می‌شوند. دویدن گاوها که در اسپانیا به «Encierro» شهرت دارد، در واقع برای انتقال گاوها به صحنه یا میدان گاوبازی انجام می‌گیرد. این مراسم راس ساعت ۸، زمانی که ناقوس کلیسا به صدا درمی‌آید، از اصطبل شروع می‌شود و در کمتر از ۵ دقیقه به پایان می‌رسد؛ اما هم شرکت‌کنندگان و هم تماشاگران می‌گویند که بسیار هیجان‌انگیز است. این رویداد بسیار خطرناک است و فقط تناسب اندام تنها مشوق برای شرکت در این مراسم است.

غواصی در غار در حفره‌ی بزرگ آبی (The Great Blue Hole)، بلیز

غواصی در غار در بلیز

غواصان از سراسر جهان به حفره‌ی بزرگ آبی در نزدیکی بلیز می‌آیند. مثل دیگر جاهای جهان، در آن جا حفره‌های غواصی وجود دارد اما این حفره، بزرگ‌ترین حفره‌ی جهان است. فراوانی حیاط دریایی و انواع مرجان‌های شگفت‌انگیز این مکان را به یکی از زیباترین نقاط برای شنا تبدیل کرده است. این حفره‌ی عظیم حدود ۲۹۸ متر عرض دارد و عمق آن نیز بیش از ۱۲۲ متر است.

پرش از صخره در پمبروک شایر، ولز

پرش از صخره در ولز

اگر شما جرات ایستادن در لبه‌ی یک صخره، نگاه کردن به پایین و پرش به داخل آبی که فاصله‌ی زیادی با شما دارد را دارید، این ورزش مناسب شما است و حتما استعداد آن را دارید. «مرداب آبی» یکی از بهترین مکان‌ها برای این ورزش است. این‌جا جایی است که مسابقات جهانی شیرجه‌ی «رد بال» (Red Bull) برگزار می‌شود و به‌همین دلیل است که بهترین‌های این رشته برای شیرجه به این‌جا می‌آیند.

راه رفتن روی طناب در موآب، یوتا

راه رفتن روی طناب در یوتا

راه رفتن روی طناب یکی از ورزش‌های خطرناک است که می‌تواند در بسیاری از مکان‌ها انجام شود. اما به‌تازگی علاقه‌مندان به این رشته در دره‌های اطراف موآب در یوتا دور هم جمع می‌شوند. مناظر طبیعی بسیار زیبا و ساختار سنگی این‌جا، مکانی بسیار مناسب برای راه رفتن روی طناب را به‌وجود آورده است.

قایقرانی در آب‌های خروشان در ریو اوپانو، اکوادور

قایقرانی در آب های خروشان اکوادور

در سراسر جهان برای قایقرانی در آب‌های خروشان چندین رودخانه‌ی هیجان‌انگیز وجود دارد که ریو اوپانو یکی از زیباترین آن‌ها است. نام این روخانه به معنی «رودخانه‌ی آبشارهای مقدس» است و از میان جنگل‌های انبوه می‌گذرد. قایقرانی میان کوه‌های «آند» واقعا خطرناک و هیجان‌انگیز است. 

پرش از پل آبشار ویکتوریا، زیمبابوه و زامبیا

ورزش های خطرناک

پل آبشار ویکتوریا در مرز میان زیمبابوه و زامبیا قرار گرفته است. در پایین پل رودخانه‌ای قرار دارد که گفته می‌شود پر از تمساح است و شما می‌توانید از این پل داخل این رودخانه بپرید! پرش از ارتفاع با طناب میان تمساح‌ها خطر بسیار زیادی دارد. این پل یکی از هیجان‌انگیزترین مکان‌های پرش با طناب است اما امن‌ترین آن‌ها نیست! یک خانم که اهل استرالیا بود، در یک پرش اشتباه، از ارتفاع بسیار زیادی به داخل آب افتاد اما خوشبختانه نجات پیدا کرد.

موج‌سواری در کوه آتشفشانی در لئون، نیکاراگوئه

موج سواری در کوه های آتشفشانی نیکاراگوئه

شما برای یک موج‌سواری هیجان‌انگیز حتما نیاز به آب ندارید. به لئون در نیکاراگوئه بروید و به آتشفشان ۶۰۹ متری صعود کرده و در برگشت، موج‌سواری کنید. این یک ورزش بسیار دشوار است چون باید از صخره‌های سیاه پایین بیایید. سطح کوه آتشفشانی «سرو نگرو» نرم نیست و آب و برف نیز دارد، پس برای تمام کسانی که عاشق ورزش‌های خطرناک و هیجان انگیز هستند، یک تجربه‌ی چالش برانگیز است.

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه