۱۳ نکته مهم درباره مسافرت با گربه

مریم حیدرشناس | چهار شنبه, ۳ شهریور ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند معمولا ترجیح می‌دهند حیوان خانگی خود را هنگام سفر با خود همراه کنند. با کجارو همراه باشید تا ۱۳ نکته در مورد سفر رفتن با گربه‌ها و تصاویری بسیار زیبا از آن‌ها را باهم مرور کنیم

برخی افراد، حیوانات خانگی خود مثل گربه‌ها را نیز همراه خود به سفر می‌برند. شما هم حتما تا به حال عکس‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی از آن‌ها دیده‌اید. برخی گربه‌ها عاشق اسکی هستند و بعضی دیگر مثل بولت و کیل که قبلا هم درمورد آن‌ها حرف زده‌ایم، فعالیت‌هایی مثل هاکی و قایقرانی را دوست دارند. جالب است بدانید گربه ای بنام گاندالف تابحال ۲ کشور و ۹ ایالت را دیده است. علاوه‌براین، با قرارگرفتن این موجودات تحسین‌برانگیز در میان منظره‌ای چشم‌نواز، تصویری بسیار جذاب‌تر از آن منظره خلق می‌شود. اما چطور می‌شود با گربه به مسافرت رفت؟
مسافرت بردن گربه ها

۱. اجازه بدهید گربه شما خود را با محیط جدید وفق بدهند و به آن عادت کنند

باید گربه خود را قدری رها کنید تا محیط جدید را بشناسد، نه اینکه مدام مراقب او باشید که جایی نرود مبادا که اتفاقی برایش بیفتد.

مسافرت بردن گربه ها

۲. کاری کنید که گربه شما احساس امنیت کند

هرگز نباید گربه‌ها را درون کوله‌پشتی یا ژاکت خود بگذارید و به عبارتی، بیش از حد از آن‌ها مراقبت کنید.

مسافرت بردن گربه ها

۳. حواستان به غذا دادن به گربه‌ها در طول سفر باشد

احتمال اینکه گربه‌ها در طول سفر بیمار شوند بسیار زیاد است. اگر زمانی را به هضم غذای گربه خود اختصاص دهید، احتمال بیمار شدن او کم‌تر می‌شود.

مسافرت بردن گربه ها

۴. گربه خود را به محل خوابش عادت دهید

اگر قصد دارید در طول سفر حیوان خانگی خود را درون یک صندوقچه یا کریر قرار دهید، دست‌کم یک ماه قبل از سفر آن را بخرید تا حیوان شما فرصت کافی برای عادت‌کردن به محیط جدید را داشته باشد. زمان قرارگرفتن حیوان خود را در کریرش به تدریج زیاد کنید تا زمانی که کاملا به محیط جدید خو بگیرد.

مسافرت بردن گربه ها

۵. مدارک سلامت خود را به‌روز کنید

برخی از خطوط هوایی شما را ملزم می‌کنند تا مدارک سلامت و واکسیناسیون خود را پیش از سوار شدن به هواپیما ارائه دهید بنابراین لازم است تا مدارک واکسیناسیون خود را به‌روز کنید.

مسافرت بردن گربه ها

۶. افسار مناسبی برای آن‌ها انتخاب کنید

حتما اطمینان حاصل کنید که افسار مناسبی برای حیوان خود انتخاب کرده‌اید؛ چرا که با وجود آن گربه شما به‌راحتی می‌تواند هرکاری انجام دهد حتی اسکی!

مسافرت با گربه

۷. پروازی بدون توقف برای خود رزرو کنید

سفر کردن برای حیوان شما می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد. بهترین راه برای به حداقل رسانیدن این اضطراب‌ها، کاهش تعداد وقفه‌ها در سفر هوایی است. بنابراین بهتر است بلیطی بدون وقفه تهیه کنید.

مسافرت بردن گربه ها

۸. به نیازهای آن‌ها توجه کنید

نیازهای حیوان خود را بشناسید و همواره به یاد داشته باشید. واندرلی، صاحب دو گربه به نام های بولت و پیل، می گوید:

دو گربه من برخلاف سایر گربه‌ها از آب خوششان می‌آید؛ به همین دلیل ما اغلب سرعت قایق خود را کم می‌کنیم تا آن دو لذت ببرند.

مسافرت بردن گربه ها

۹. به حیوان خانگی خود قبل از سفر هوایی هیچ گونه دارویی ندهید

دادن دارو به حیوان دوست‌داشتنی خود، اگرچه باعث چرت زدن و خواب‌آلودگی در طول سفری طولانی می‌شود اما راه‌های بهتری هم برای سفر با هواپیما وجود دارد. به یاد داشته باشید که تغییر ارتفاع می‌تواند باعث مشکلات قلبی و عروقی هم بشود.

مسافرت بردن گربه ها

۱۰. سطل زباله‌ای برای قضای حاجت حیوان خود همراه داشته باشید

برای اینکه طبق معمول همیشه حیوان شما بتواند قضای حاجت کند سطل زباله‌ای مخصوص این کار همراه خود ببرید.

مسافرت بردن گربه ها

۱۱. مراقب باشید مسافرت بردن گربه‌ها به سلامتی آن‌ها لطمه نزند

حشرات و سایر حیوانات می‌توانند بیماری‌های خطرناکی برای گربه‌ها ایجاد کنند. بنابراین همراه داشتن پرونده پزشکی به روز حیوانتان در برخی مسافرت‌ها بسیار ضروری است.

مسافرت بردن گربه ها

۱۲. از کیسه‌های پلاستیکی مخصوص برای نیازهای گربه خود استفاده کنید

غذای مخصوص گربه خود را در کیسه‌هایی بسته‌بندی کنید تا هر زمان که وقت غذای گربه بود به او غذا بدهید. همچنین، ظرف مخصوص قضای حاجت گربه در طول سفر می‌تواند بوی بدی ایجاد کند. بهتر است هر از چند گاهی آن را درون این کیسه‌های مخصوص خالی کنید و دور بریزید.

مسافرت بردن گربه ها

۱۳. حواستان به تشنگی گربه خود باشد

ظرفی را که گربه شما دوست دارد از آن آب بنوشد، پیدا کنید. در این صورت مطمئن خواهید شد که آب مورد نیاز خود را دریافت خواهد کرد. همچنین لازم است علائمی که بیانگر تشنگی گربه‌تان هست را بشناسید مثلا زمانی که سرش را جلو می‌آورد از نشانه‌های تشنگی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه