حملات تروریستی ۷۵۰ میلیون یورو به اقتصاد فرانسه ضرر زده است

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
حملات تروریستی ۷۵۰ میلیون یورو به اقتصاد فرانسه ضرر زده است

مسئولان گردشگری پاریس اعلام کردند، این شهرِ مهم گرشگری جهان به دلایل گوناگون از جمله حملات تروریستی اخیر، بروز سیل و همچنین اعتصاب  با ضرر ۷۵۰ میلیون یورویی (۸۵۰ میلون دلاری) در نیمه اول سال ۲۰۱۶ میلادی مواجه بوده است.

 «فردریک والتو»، رئیس هیئت گردشگری پاریس در بیانیه‌ای اعلام کرد که زمان آن رسیده که درک کنیم صنعت گردشگری در حال تجربه یک فاجعه است و برای محافظت از مشاغل موجود در صنعت گردشگری نیاز به سرمایه‌گذاری گسترده‌ای است و از وزیر خارجه فرانسه می‌خواهیم با مسئولان گردشگری پاریس ملاقات کند.

فرانسه که در تلاش برای احیای صنعت گردشگی‌اش است، وابستگی زیادی به این منبع درآمد دارد و گردشگری ۷ درصد تولید ناخالص ملی فرانسه و ۱۳ درصد از تولید ناخالص منطقه «ایل-دو فرانس» شامل پاریس، پربازدیدترین شهر جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

صنعت گردشگری فرانسه از حملات تروریستی سال گذشته که به کشته شدن ۱۳۰ نفر در پاریس انجامید با چالش جدی روبه‌رو شده و یک حمله تروریستی دیگر در ماه جولای و کشته شدن ۱۴ نفر در شهر نیس اوضاع را بدتر از قبل کرد و دو هفته بعد آن نیز دو مرد یک کشیش را در شهری کوچک در نورماندی به قتل رساندند. اعتصاب علیه اصلاحات جنجالی قانون کار و بروز سیل در ماه ژوئن نیز از جمله دیگر عوامل در رویگردانی گردشگران خارجی بوده است.

بنابر اعلام مقامات گردشگری پاریس، در نیمه اول سال جاری میلادی میزان اقامت شبانه در هتل‌های این شهر با کاهش ۱۱.۴ درصدی برای گردشگران خارجی و ۴.۸ در صدی برای گردشگران داخلی همراه بوده است.

همچنین در شش ماه ابتدایی ۲۰۱۶، تعداد گردشگران ژاپنی در پاریس ۴۶.۲ درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی نزول داشته است و همچنین شمار گردشگران روس ۳۵ درصد، چینی‌ها ۱۹.۶ درصد و آمریکایی‌ها نیز ۵.۷ درصد افت داشته است.

کاهش حضور گردشگران در فرانسه موجب پایین آمدن سود گروه هتل‌های «آکور» شده است و خطوط  هوایی ایرفرانس نیز از کاهش درآمدهایش در ماه جولای واوت خبر  داده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه