آمریکا از شهروندان کشورش خواست که به ایران سفر نکنند

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
آمریکا از شهروندان کشورش خواست که به ایران سفر نکنند

وزارت امور خارجه آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای بار دیگر به شهروندان آمریکایی نسبت به سفر ایران هشدار داد که در آن بر خطر دستگیری و بازداشت شهروندان آمریکایی به‌ویژه شهروندان دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی تاکید شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در اطلاعیه هشدار آمیز  به شهروندان آمریکایی که در ایران ساکن هستند گفت که با دقت گزارش‌های رسانه‌ها را دنبال کرده و شرایط داخلی را ارزیابی کنند و خطرات ماندن در این کشور را مد نظر داشته باشند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه این اطلاعیه گفته است:‌

خارجی‌ها، به‌ویژه افراد دو تابعیتی از ایران و کشورهای غربی شامل آمریکا کماکان در ایران بازداشت می‌شوند یا اجازه خروج ندارند. شهروندان آمریکایی که به ایران سفر می‌کنند باید به‌دقت خطرات این سفر را بررسی کنند و در صورت امکان سفرشان را به تعویق بیندازند.

وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شده است که شهروندان آمریکایی همچنان مورد بازداشت در ایران قرار می‌گیرند، به‌ویژه آن‌هایی که دین خود را تغییر می‌دهند و دیگران را تشویق به این کار می‌کنند بیش‌تر در معرض خطر هستند.

در این اطلاعیه آمده است که توانایی دولت آمریکا برای پیگیری وضعیت شهروندان آمریکایی در ایران در صورت بروز هرگونه مشکل بسیار محدود است و از شهروندان خود می‌خواهد که از سفر به ایران پرهیز کنند.

دولت آمریکا در حالی بار دیگر مبادرت به هشدار به شهروندان این کشور برای سفر به ایران کرده است که تاکنون شهروندان آمریکایی که در ایران دستگیر و بازداشت شده‌اند با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی در ارتباط بوده و به‌نوعی از ایران جاسوسی می‌کرده‌اند.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه