لوکیشن فیلم: سریال فارگو

مرتضی گودرزی
مرتضی گودرزی شنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۰
لوکیشن فیلم: سریال فارگو

سریال فارگو، یکی از دیدنی‌ترین مینی سریال‌های است که تاکنون در ۲ فصل ارائه شده و توانسته نظر مخاطبان و منتقدان را کاملا جلب کند. با کجارو همراه باشید تا در بیست و هفتمین قسمت مجموعه لوکیشن فیلم به معرفی این سریال بپردازیم.

سریال فارگو

فارگو مجموعه‌ای در ژانر کمدی سیاه، جنایی و درام است که بر اساس فیلمی با همین نام که ساخته برادران کوئن بوده ساخته شده. کارگردانی این مجموعه تلویزیونی بر عهده «نوآ هاولی» است و برادران کوئن نیز تهیه‌کنندگی آن را بر عهده‌دارند. فصل نخست سریال از ۱۵ آوریل ۲۰۱۴ از شبکه FX به روی آنتن رفت و فصل‌های آتی مجموعه نیز با داستان، بازیگران و کاراکترهای متفاوت دنبال خواهد شد.

فصل اول سریال با بازی بیلی باب تورنتون و مارتین فریمن مورد تحسین قرار گرفت و جایزه امی بهترین مینی سریال، بهترین کارگردانی و بهترین تیم بازیگری را دریافت کرد. پانزده نامزدی دیگر این سریال در امی از جمله نامزدی تورنتون و فریمن از دیگر افتخارات آن است. فارگو همچنین موفق به کسب جایزه بهترین مینی سریال و بهترین بازیگر نقش اول مرد (برای بیلی باب تورنتون) در گلدن گلوب شد.

فارگو

همه چیز درباره سریال «فارگو» به طرز عجیبی ویژه است، شروعش با نامی است که به شما این حس را می‌دهد که فکر می‌کنید این سریال در شهر «فارگو» فیلمبرداری شده، اما این‌طور نیست. یا ممکن است فکر کنید که بازسازی فیلم «ایتن و جوئل کوئن» با نام «فارگو» است که نیست. این مینی سریال ۱۰ قسمتی، توسط «نوا هاولی» ساخته و نوشته شده و از شخصیت‌های زیادی استفاده می‌کند تا داستانی جدید به سبک «فارگو» بیان کند. اگر بخواهیم فیلم را فصل اول بنامیم، پس نسخه سریالی را می‌توانیم فصل بعدی آن بنامیم.

فارگو

اگر شما فیلم برادران «کوئن» را دوست داشتید، شاید از شنیدن اینکه آنها نقش زیادی در ساخت فیلم نداشتند نا امید شوید؛ اما نام آنها به‌عنوان تهیه کنندگان وجود دارد، «هاولی» راه این دو را به پیش گرفته و سعی کرده به آنها ادای احترام کند و در عین حال یک تقلید بی‌چون‌وچرا نباشد. «فارگو»، «هاولی» راه خود را در پیش گرفته، اما همچنان به همان اندازه شگفت‌انگیز است.

شخصیت‌هایی که «بیلی باب تورونتون» و «مارتین فریمن» نقش آنها را نوشته‌اند، عالی نوشته ‌شده‌اند و صد البته بازی بی‌نقص این دو بازیگر ما را به یاد رابطه‌ی «متیو مک کانهی» و «وودی هرلسون» در سریال «کارآگاه حقیقی» می‌اندازد. همین‌طور اینکه این دو راهنمای ما در دنیای «فارگو» هستند، مخلوطی از اتفاقاتی خون آلود و همچنین حس شوخ طبعی که با یک داستان هوشمندانه ترکیب خوبی را دارند.

فارگو

«لستر نایگارد» (با بازی «مارتین فریمن»)، مردی است که با برادرش به مشکل برخورده، توسط همسرش مسخره می‌شود و توسط یک قلدر نیز تحدید می‌شود. این مرد در این شرایط قرار دارد تا اینکه با «لورن مالوو» (با بازی «بیلی باب تورونتون»)، یک مجری نیمه وقت و یک قاتل تمام وقت است برخورد می‌کند.

«مالوو» در کارش حرفه ایست، قربانی‌هایش افراد خاصی هستند. شخصیت «مالی» (با بازی «الیسون تولمن») و «گاس» (با بازی «کالین هنکس»)  به غیر از او به دنبال دو قاتل اجیرشده‌ی دیگر نیز هستند.

خشونت این فیلم زیاد است، ولی خشونت‌های این فیلم هم بر اثر تصادف اتفاق میافتند و هم بر اثر قصد و نیت قبلی. برای مثال، در یکی از صحنه‌های این زنجیره اتفاق خشونت باری توسط یک فرد خوش نیت که کنترل خود را از دست داده اتفاق میافتد؛ و بعد از اینکه این صحنه تمام می‌شود، یک اتفاق عجیب میافتد، به شوخی بین کارکترهای اصلی رد و بدل می شود.

فارگو

در این سریال همچنین دو قهرمان وجود دارد، «مالی» و «گاس» که برای باز شدن فضای فیلم از فضای قبلی برای مدت زمانی کوتاه دلچسب هستند. «مالی» فردی جاه طلب است که حس جاه طلبی اش با وجود مردان کودن در اطراف او خنثی شده است. «گاس» نیز در تلاش است خودش را پس از اتفاق وحشت ناکی که برایش افتاده است، احیا کند.

با همه این صحبت‌ها، بازی «تورونتون» و «فریمن» عالی است. شما «تورونتون» را می‌بینید که از یک لبخند انسان دوستانه چطور به یک نگاه زهر آگین تبدیل می‌شود، یا می‌بینید که چگونه «فریمن» می تواند ناامیدی، ترس و پشیمانی «لستر» را در یک لحظه نشان دهد.

فارگو بیش از ۲۰ جایزه کسب کرد که مهم ترین آنها میتوان به:

  •     جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن - فرانسیس مکدورمند
  •     جایزه اسکار برای نوشتن فیلمنامه - جوئل و اتان کوئن
  •     جایزه جشنواره فیلم کن برای بهترین کارگردان - جوئل کوئن
  •     منتقدان فیلم نیویورک جایزه حلقه برای بهترین فیلم
  •     انجمن نویسندگان امریکا جایزه بهترین فیلمنامه نوشته شده به طور مستقیم برای صفحه نمایش

لوکیشن‌های فیلم

وقتی نام فیلم فارگو است همه فکر می‌کنند که فیلم در شهر فارگو می‌گذرد اما برخلاف این تصور بیشتر فیلم در مینه سوتا، داکوتای شمالی، مینیا پولیس فیلم‌برداری شده که در ادامه کمی بیشتر با این شهرها آشنا خواهیم شد.

شهر فارگو

فارگو

فارگو پرجمعیت‌ترین شهر ایالت داکوتای شمالی در آمریکا است و پانزده درصد از جمعیت ایالت را به خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۱۴ مجله فوربس این شهر را به‌عنوان چهارمین شهرستان آمریکا که بیشترین شتاب اقتصادی را دارد معرفی کرده است.

 مینه‌سوتا

مینه سوتا

ایالت مینه‌سوتا که در شمال کشور آمریکا قرار دارد با لقب ۱۰ هزار دریاچه شناخته می‌شود و بیست و یکمین ایالت پرجمعیت آمریکاست. بزرگترین شهر آن مینیاپولیس است و مرکز آن شهر سنت‌پل است.

داکوتای شمالی

داکوتای شمالی

در تاریخ ۲ نوامبر ۱۸۸۹ به ایالت متحده پیوست، این ایالت هم مرز با استان ساسکاچوآن کانادا است و بیشتر رونق اقتصادی آن برپایه محصولات دریایی و استخراج نفت استوار است

نظر شما درباره این سریال چیست؟ آیا شما از طرفداران آن بوده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان محترم کجارو در میان بگذارید. همچنین شما می‌توانید تمام مقالات این بخش را در صفحه اختصاصی لوکیشن فیلم مشاهده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه