صخره های شگفت انگیز نروژ را بشناسید

زهره ملکی
زهره ملکی چهار شنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۵
صخره های شگفت انگیز نروژ را بشناسید

در کشور نروژ، در امتداد خط ساحلی و مناطق ناهموار و پر از صخره، چندین ساختار سنگلاخی جالب و شگفت‌انگیز وجود دارد که هر ساله هزاران صخره‌نورد حرفه‌ای و گردشگران ماجراجو را به سمت خود جذب‌ می‌کند. در این مقاله با سه صخره در نروژ آشنا خواهیم شد که جزو محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شوند با کجارو همراه باشید.

به غیر از حس شور و هیجانی که بالا رفتن از صخره‌ها به فرد القا می‌کند، چشم‌اندازی که از بالای این صخره‌ها دیده می‌شود به‌قدری زیبا و منحصربه‌فرد است که قابل بیان نیست.

صخره‌ ترول‌تونگا (Trolltunga)

ترول تونگا ۱

ترول‌تونگا صخره‌ای است که به‌صورت افقی از کوه بیرون آمده است. این صخره در بالای اسکیه گدال (Skjeggedal) در منطقه‌ی اُدا (Odda) واقع شده است. عبارت نروژی ترول تونگا به معنای زبان ترول (Troll’s tongue) است. از آنجایی که صخره ترول تونگا به ساختار زبان شباهت بسیار دارد این صخره با این اسم شناخته می‌شود. در آن سوی صخره، پرتگاهی وجود دارد که ارتفاع آن از سطح دریا ۳۵۰ متر است. برای رسیدن به ارتفاع ۹۵۰ متری یک مسیر پلکانی و یک راه پیاده‌رویی کوهستانی وجود دارد بعد از رسیدن به این قسمت، گردشگران می‌توانند از مسیر پیاده‌رویی که توسط عبور دیگر مسافران به وجود آمده است بقیه راه را طی کنند. سابقا گردشگران با استفاده از تله‌کابین این فاصله‌ی ۹۵۰ متری را طی می‌کردند و به بالای صخره‌ها می‌رسیدند ا ما امروزه تله‌کابین این منطقه دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بنابراین گردشگران و ماجراجویان باید مسیر طولانی‌تری را طی کنند.

کجراگ بولتن (Kjeragbolten)

کجراگ بولتن

کجراگ بولتن تخته سنگ گردی است که دو متر پهنا دارد. این تخته سنگ گرد و شگفت‌انگیز بین شکاف صخره‌های کوه کجراگ گیر افتاده و به حالت معلق باقی‌مانده است. ایستادن بر روی این تخته سنگ، دل و جرأت بسیاری می‌خواهد زیرا پرتگاهی با عمق ۹۸۴ متر، در زیر این تخته سنگ وجود دارد. در واقع پایین این صخره، آبدره‌ی Lysefjorden واقع شده است. صخره‌ی کجراگ برای صخره‌نوردان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به پرش از ارتفاع، مقصد بسیار مناسبی است.

پریکستولن (Preikestolen)

پریکستولن

صخره‌ی پریکستولن صخره‌ای بزرگ و مرتفع در کشور نروژ است. پریکستولن که ترجمه‌ی انگلیسی آن Preacher’s Pulpit است با نام Pulpit Rock نیز شناخته می‌شود. این صخره‌ی وسیع در ارتفاع ۶۰۴ متری از آبدره‌یLysefjorde و روبروی فلات کجراگ واقع شده است. در نوک این صخره ، محوطه‌ای نسبتاً مسطح، به شکل مربع و بسیار شبیه به یک سکو با ابعاد تقریبی ۲۵ در ۲۵ متر وجود دارد که از نظر بسیاری از گردشگران یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در نروژ است. بالا رفتن از صخره‌ی پریسکتولن ۲ الی ۳ ساعت طول می‌کشد و بعضی قسمت‌های مسیر بسیار ناهموار و دارای شیب تند است.

برای سفر و ماجراجویی در این صخره‌ها، داشتن دو شرط ضروری است؛ اولاً اینکه مسافران باید تجربه‌ی صخره‌نوردی و پیاده‌رویی‌های طولانی مدت را داشته باشند و ثانیاً از ارتفاع نترسند تا اینکه سفری لذت بخش داشته باشند.

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه