روزانه ۱۵ خارجی در ریو قربانی مجرمان می‌ شوند

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
روزانه ۱۵ خارجی در ریو قربانی مجرمان می‌ شوند

۱۵ توریست هر روز در ریودوژانیرو مورد جرم و جنایت واقع می‌شوند. این در حالی است که کمتر از چهار روز به آغاز  المپیک باقی‌مانده است ۷۶ شکایت از جانب توریست‌های این شهر به ثبت رسیده است که در ارتباط با هفته‌ پیش از آن افزایش ۵۸ درصدی داشته است. هفته‌ گذشته این آمار ۴۸ شکایت بود.

افزایش جرم و جنایت در حالی است که ۶۰ هزار نیروی امنیتی در این شهر حضور دارند تا این موضوع در طول برگزاری  المپیک مقابله کنند.

از این ۷۶ شکایت ۳۴ مورد به سرقت اختصاص دارد که ۱۸ سرقت مسلحانه انجام شده است. در یکی از این موارد شخص مورد تجاوز واقع شده مجروح شد.

خوسه آنتونیو پرویی توسط دو مجرم مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ۱۵۰۰ دلار را از این شخص دزدیدند.

یک سوم قربانی‌ها آرژانتینی هستند و بیشتر جنایت‌ها در ساحل کوپا کاپانا رخ داده است. این جنایت‌ها در دهکده  المپیک نیز اتفاق افتاده است. اتاق جورج ادواردو رکسترو نیز مورد دستبرد واقع شد. یکشنبه هفته‌ جاری یکی از ماموران امنیتی دهکده به علت حمله به یک خانم آتش‌نشان دستگیر شد.

سه فرد چینی که در تیم کنترل دوپینگ  المپیک قراردادند نزدیک به ۱۰ هزار یورو خود را از دست دادند، زمانی که در منطقه مارینا و گلوریا در حال قدم زدن بودند از آنها دزدی شد.

دو روزنامه‌نگار (یک چینی و یک ژاپنی) که برای پوشش این بازی‌ها در ریو حاضر هستند، چمدان‌هایشان دزدیده شد. یکی از آنها در نزدیکی هتل  المپیک و دیگری در فرودگاه به سرقت رفتند.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه