مشهورترین جاذبه های جهان را از مکان های خلوت تماشا کنید

مریم حیدرشناس | یکشنبه, ۳۱ مرداد ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

برای تماشای چشم‌اندازی زیبا همیشه نباید دقیقا در مقابل آن ایستاد و به آن نگاه کرد؛ بلکه می‌توان به‌عنوان مثال از درون یک غار به آن نگاه کرد و آن را چشم‌نوازتر دید. با کجارو همراه باشید تا ۸ مکان کمتر شناخته‌شده را برای دیدن برخی از بزرگترین جاذبه‌های جهان با هم دنبال کنیم.

کلیسای پیتر، رم، ایتالیا

کلیسای پیتر رم

مکان رویت: شوالیه‌های سوراخ مالتا

متاسفانه برای بهت‌زده‌شدن از دست‌سازه‌های هنری میکل آنژ راهی جز رفتن به داخل کلیسای پیتر نیست. اما قطعا نمی‌خواهید دیدن این کلیسا را از مکانی مخفیانه از دست دهید. این مکان مخفیانه سوراخ بسیار کوچکی است که کلیسای رنسانس را به‌خوبی در خود جای می‌دهد. با بالارفتن از تپه «آونتین» و یافتن شوالیه‌های ساختمان مالتا می‌توانید به آنجا برسید.

معبد وات آرون، بانکوک، تایلند

معبد وات آرون تایلند

مکان رویت: عرشه کشتی

این معبد بودایی یکی از پربازدیدکننده‌ترین معابد در بانکوک است. اما رفتن به آنجا زحمت فراوانی دارد و نیاز به قایق پرشی خواهید داشت. اگر واقعا علاقه‌ای به بالا رفتن از معبد ندارید، میزی در رستوران عرشه رزرو کنید و یک نوشیدنی دلچسب در هنگام غروب خورشید میل کنید. این کار هزینه چندانی هم نخواهد داشت. قطعا از چشم‌انداز خیره‌کننده‌ی تلالو معبد «وات آرون» در آب و نسیم ملایم به‌علاوه آب‌میوه‌ای خوش‌طعم لذت خواهید برد.

آکروپلیس، آتن، یونان

آکروپلیس آتن

مکان رویت: تپه فیلوپاپو

باوجود اینکه به‌دلیل بحران بدهی یونان ورود به آکروپلیس آزاد شده است بهتر است یوروهای خود را بی‌دلیل خرج نکنید. یک نقطه بسیار خوب برای شگفت‌زده شدن از این خرابه‌های برجای مانده وجود دارد که کاملا مجانی است. کافی است از تپه فیلوپاپو بالا بروید تا چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا از آتن، دریای اژه و حتی تصویری کامل از آکروپلیس را ببینید.

دیوار برلین، برلین، آلمان

دیوار برلین

مکان رویت: گورستان دردمندان

پس از سلفی گرفتن با دیوارنوشته‌های گالری شرق، زمانی هم به گشتن در «گورستان دردمندان» اختصاص دهید؛ گورستانی که در آن هنوز قطعه‌ای کمترشناخته شده از دیوار برلین باقی مانده است. در آنجا می‌توانید مزار باقی‌مانده از سربازان جنگ جهانی اول و رهبران نازی را ببینید.

تندیس مسیح، ریو دوژانیرو، برزیل

ریودوژانیرو

مکان رویت: از داخل هلیکوپتر

حقیقتا اینجا نقطه‌ی رویت مخفی و مرموز نیست و حتی به‌راحتی قابل دست‌یابی است. تنها کافی است برای یک بار هم که شده در زندگیتان ۱۵۰ دلار ولخرجی کنید تا سوار هلیکوپتر توریستی شوید. با طی مسیر ۱۲۰۰ متری در هوا می‌توانید حماسی‌ترین چشم‌انداز‌های تندیس مسیح، از جمله بخش پایینی که از ورودی زمینی قابل رویت نیست را ببینید.                                         

نشان هالیوود، لس آنجلس

نشان هالیوود

مکان رویت: پارک دریاچه هالیوود

سلسه کوه هالیوود و دره‌ی باریک ساحلی، معمول‌ترین راه‌ها برای تماشای این نشان آمریکایی مهم هستند. اما در واقع بهترین و شاید ملموس‌ترین چشم‌انداز شما از پایین است. اگرچه مردم محلی تمایل زیادی به مخالفت با این مکان دارند اما بر اساس تجربیات کلی، این مکان پارک دریاچه هالیوود است. اینجا یکی از در دسترس‌ترین جاهایی است که می‌تواند چشم‌اندازی واضح و آشکار از نشان هالیوود در اختیارتان قراردهد.

صخره‌های موهر، شهرستان کلر، ایرلند

صخره های موهر ایرلند

مکان رویت: دولین

وقتی عبارت «مشهورترین جاذبه‌های ایرلند» را در گوگل جستجو می‌کنید، فورا به کلماتی شبیه «تله گردشگری» خواهید رسید. با این وجود وبلاگ‌نویسی به نام شانن اودانل مسیری در میان مراتع یافته که از روستایی جذاب به نام دولین شروع می‌شود. اما باید بپذیرید در میان مدفوع گاوها قدم بزنید. آیا این کار را برای تماشای صخره‌های موهر انجام می‌دهید؟

تاج محل، آگرا، هند

تاج محل هند

مکان رویت: رودخانه آگرا یا یامونا

تاج محل یکی از عجایب هفت‌گانه جدید دنیا و آرامگاهی باشکوه است. اما در آنجا شما مثل یک دام توریستی برای عکاسان خواهید بود؛ چراکه از این جاذبه‌ی معماری با حیله پول درمی‌آورند. بنابراین بهترین راه برای شما حاشیه رودخانه یا حتی روی آب است. می‌توانید با اجاره یک قایق به زاویه‌ای منحصربه‌فرد و کاملا نزدیک به این بنا بروید و حسابی لذت ببرید. مسلما این راه بهتر از عبور از میان جمعیت فوق‌العاده زیاد گردشگران خواهد بود و مورد کلاهبرداری هم قرار نخواهید گرفت.

مطالب مرتبط:

منبع thrillist

دیدگاه