چگونه خودرو را در سفرهای جاده ای تمیز نگه داریم؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
چگونه خودرو را در سفرهای جاده ای تمیز نگه داریم؟

اگر قصد دارید برای گذران تعطیلات تابستانی با خودرو شخصی سفر کنید، در ادامه همراه کجارو باشید تا با نحوه پاکیزه نگه داشتن خودرو در طول سفرهای جاده‌ای آشنا شوید.

سفرهای جاده‌ای در طول تعطیلات یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذران اوقاتی خوش در کنار خانواده و دوستان است، ولی در کنار این محاسن، دارای معایبی از جمله ایراد فنی خودرو، کثیف شدن خودرو و .... نیز هست؛ ولی با رعایت چند نکته ساده می‌توان این مسئله را نیز به سادگی حل کرد.

۱. سفر خود را با خودرویی تمیز آغاز کنید.

نظافت خودرو

قبل از آغاز سفر، خودرو را برای نظافت به کارواش ببرید. این مسئله در صورتی که خودروی شما محل نگهداری اشیای ریز و درشت مانند کتاب، مجله و ... است، اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند؛ زیرا بنا به اعلام اما گوردون (Emma Gordon) -کارشناس طبقه‌بندی- انجام این کار باعث برآورده شدن انتظارات سایر همسفران می‌شود.

۲. تعدادی مواد شوینده و تمیز کننده به همراه داشته باشید.

نظافت خودرو

قبل از سفر تعدادی مواد شوینده یا تمیز کننده را در خودرو قرار دهید. در این باره اما گوردن پیشنهاد می‌کند که چند مورد از این مواد مانند محلول‌های ضدعفونی و تمیزکننده را در داخل جعبه‌ای کوچک قرار دهید تا در مواقع توقف‌های بین راهی به نظافت خودرو مانند لکه‌های جای دست بپردازید. همچنین می‌توانند ترکیبی از آب و شوینده را در داخل بطری اسپری ریخته و برای پاک کردن لکه‌های گریس از آن استفاده کنید.

۳. قوانینی برای همسفران خود وضع کنید.

نظافت خودرو

بسیاری از خانواده‌ها از قانون «غذا ممنوع» در داخل خودرو پیروی می‌کنند، ولی رعایت این نکته برای خانواده‌هایی با فرزندان کوچک تقریبا غیرممکن به‌نظر می‌رسد. از این رو بهترین راه، جلوگیری از خوردن و آشامیدن مایعات چسبناک مانند انواع سس‌ها و نوشابه‌‌ها است؛ زیرا در هنگام استفاده از این مواد غذایی احتمال نشتی یا ریزش بسیار زیاد است. سایر قوانین داخل خودرو شامل «خودداری از قرار دادن پاها بر روی داشبورد»، «ممنوعیت برخی از غذاها» است. رعایت این قوانین در طول سفر باعث جلوگیری از خرابکاری‌ها و درگیری‌های احتمالی و در نتیجه، حفظ آرامش در طول سفر است.

شما در هنگام سفر چه کارهایی برای تمیز نگاه داشتن خودرو انجام می‌دهید؟

مطالب مرتبط:

دیدگاه