هتل‌ اتوبوس های کارتونی در چین

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
هتل‌ اتوبوس های کارتونی در چین

به تازگی پارک موضوعی (theme park) جدیدی در کشور چین آغاز به کار کرده است که در آن گردشگران می‌توانند در اتوبوس‌هایی مزین به شخصیت‌های کارتونی اقامت کنند. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد این اتوبوس‌های جذاب، همراه کجارو باشید.

گولین هان (Guolin Han)، مالک پارک کوهستانی تای‌تای (Tai Tai) در شهر تائی‌یوان (Taiyuan) استان شانکسی (Shanxi) چین در اقدامی جالب اتوبوس‌های از کار افتاده را از گورستان‌های خودرو خریداری و به اقامتگاه‌هایی زیبا و جالب تبدیل کرده است.

هتل اتوبوس کارتونی

وی در گفتگو با خبرگزاری سی‌ ان‌ ان (CNN) در مورد شکل‌گیری ایده چنین پارکی چنین اظهار کرده است که

اتوبوس‌های از کار افتاده دارای قیمت بسیار ارزانی هستند و با این کار به بهترین وجه ممکن می‌توان آن‌ها را بازیافت کرد.

به این ترتیب، هان ۳۰ اتوبوس را خریداری و به هتل‌های کوچکی تبدیل کرده است. نکته جالب توجه اینکه هر یک از این مینی هتل‌ها دارای موضوعی خاص است؛ برای مثال، هتل هلو کیتی (Hello Kitty)، هتل میکی ماوس (Mickey Mouse) و هتل دورامون (Doraemon). هر یک از اتاق‌ها نیز مجهز به تخت، اتاق نشیمن، کولر، تلویزیون، آشپزخانه و سرویس بهداشتی اختصاصی است. بهای اقامت در این هتل جالب ۴۳ دلار به ازای هر شب تعیین شده است.

هتل اتوبوس کارتونی

هزینه کل بازسازی این اتوبوس‌ها در حدود ۹۰۰۰ دلار برای مالک بوده که عمده آن مربوط به هزینه‌های رنگ‌ آمیزی و نقاشی‌های بدنه داخلی و خارجی می‌شود. مالکان این پروژه امیدوار هستند تا از این طربق بتوانند خانواده‌ها و زوج‌های جوان را جذب کنند.

هتل اتوبوس کارتونی

هتل اتوبوس کارتونی

گفتنی است مالکان اصلی طرح به دنبال موفقیت حاصل از این طرح، به دنبال توسعه آن از طریق سایر ماشین‌آلات نظیر تراکتور، کامیون و هواپیما نیز هستند. البته تبدیل ۲۰۰ اتوبوس دیگر به مینی هتل تا ماه جولای آینده در فاز دوم توسعه این پروژه جالب و زیبا قرار دارد.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه