توقف تولید هواپیمای ۷۴۷ در شرکت بوئینگ

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۵
توقف تولید هواپیمای ۷۴۷ در شرکت بوئینگ

بوئینگ ۷۴۷ معروف به جامبوجت، هواپیمایی چهار موتوره است که پس از ایرباس A380 بزرگترین هواپیمای مسافربری در جهان به شمار می‌رود. ولی به تازگی، خبرهایی در مورد تصمیم شرکت بوئینگ برای کاهش تولید و حتی توقف این هواپیمای غول‌پیکر منتشر شده است. برای اطلاع از جزئیات این خبر در ادامه همراه کجارو باشید.

شرکت بوئینگ بزرگترین سازنده‌های هواپیما در جهان محسوب می‌شود، ولی هواپیماهای ساخت این شرکت به‌اندازه سایر شرکت‌های سازنده‌ از شهرت کافی برخوردار نیستند. از این‌رو، به دلیل کاهش تقاضاها، شرکت بوئینگ اعلام کرده است آینده تولید هواپیمای جمبوجت ۷۴۷ دچار مخاطره بوده و حتی این امکان وجود دارد تا تولید این هواپیمای غول‌پیکر برای همیشه متوقف شود.

توقف تولید بوئینگ ۷۴۷

هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ در حدود ۵۰ سال قبل و با نام مستعار «ملکه آسمان‌ها» در پروازهای تجاری شرکت هوایی گلدن ایج (Golden Age)، نخستین پرواز خود را انجام داد.

توقف تولید هواپیمای ۷۴۷

البته پروسه کاهش تولید این هواپیما از مدتی قبل آغاز شده است؛ در این رابطه، شرکت بوئینگ تولید هواپیمای ۷۴۷ را از ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ به ۱/۵ فروند در ماه کاهش داده و در حال حاضر، سقف تولید آن به ۰/۵ فروند در ماه رسیده است که این میزان روند نزولی تولید را کاملا نشان می‌دهد. بنا به گزارش رویترز، این هواپیما همچنان توسط شرکت‌های هوایی نظیر ایرچاینا (Air China)، کاتای پاسیفیک (Cathay Pacific) و لوفت‌هانزا (Lufthansa) مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین هواپیمای جمبوجت ۷۴۷ در سال ۲۰۱۶ پرکابردترین هواپیمای شرکت هوایی ایرفرانس (Air Force) بوده است.

توقف تولید هواپیمای ۷۴۷

توقف تولید هواپیمای ۷۴۷

البته تصمیم شرکت بوئینگ برای کاهش تولید فقط محدود به جمبوجت ۷۴۷ نبوده و این شرکت قصد دارد تا تولید هواپیمای ۷۷۷ و سایر هواپیماهای کوچک خود را نیز کاهش دهد. در این راستا، به دنبال کاهش تقاضا در بازار، شرکت ایرباس نیز در مورد تولید هواپیمای ایرباس A380 نیز تصمیم مشابهی را اخذ کرده است.

توقف تولید هواپیمای ۷۴۷

مطالب مرتبط:

دیدگاه