لغو مجوز ۱۵۰ دفتر گردشگری در تهران

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۵
لغو مجوز ۱۵۰ دفتر گردشگری در تهران

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران مجوز این دفاتر خدمات مسافرتی به دلیل شکایت از نحوه خدمات ارائه شده و نیز تخلف در زمینه انجام تعهدات مربوطه براساس قراردادهای منعقده در تیرو مردادماه گذشته لغو شده است.

علی رفیعی گفت:

لغو مجوز آژانس‌های مسافرتی و گردشگری متخلف با توجه به نظارت مستمر بازرسان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران و همچنین گزارش و شکایت‌های مردمی انجام شده است.

رفیعی تصریح کرد که در همین مدت مجوز فعالیت ۴۴ آژانس و دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در شهر تهران نیز بر اساس گزارش بازرسان و کارشناسان این سازمان برای مدت یک تا سه ماه تعلیق شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به اینکه پرونده‌های دیگری در خصوص لغو و یا تعلیق مجوز دفاتر خدمات مسافرتی در کمیسیون گردشگری استان تهران تشکیل شده افزود که تعیین تکلیف این دفاتر برای لغو و یا تعلیق مجوز فعالیت این آژانس‌های مسافرتی در جلسات کارشناسی کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رفیعی در ادامه به از سرگیری برگزاری تورهای گردشگری به مقصد ترکیه خبر داد و گفت:

براساس اعلام وزارت امور خارجه، برگزاری تورهای گردشگری به مقصد کشور ترکیه بلامانع است و دفاتر خدمات مسافرتی تهران می‌توانند با اخذ روادید نسبت به برگزاری تور گردشگری به این کشور اقدام کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همچنین از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی خدمات گردشگری در استان خبر داد و افزود که این سامانه با هدف انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی در حوزه خدمات گردشگری راه‌اندازی شده است.

رفیعی با اشاره به برگزاری جلسه امروز کمیته خدمات سفر شهرستان تهران در فرمانداری گفت:

تاکید بر فراهم کردن زیرساخت های لازم برای توسعه و رونق صنعت گردشگری، نظارت بر فعالیت آژانس‌ها و دفاتر گردشگری و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و بازرسی مستمر بر فعالیت اماکن و تاسیسات اقامتی بین‌راهی، هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها از جمله موضوعات بررسی شده در این جلسه بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه