خطرناک‌ ترین کشور جهان کجاست؟

مینا رهبری | شنبه, ۳۰ مرداد ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

موسسه‌ی اقتصاد و صلح امسال مانند هر سال، در رتبه‌بندی امن‌ترین کشورهای جهان، با در نظر گرفتن عواملی مانند ثبات سیاسی و نظامی، خطرناک‌ترین و امن‌ترین کشور دنیا را معرفی کرده است. با کجارو همراه باشید.

موسسه‌ی اقتصاد و صلح در دهمین دوره‌ی شاخص صلح جهانی خود، ۱۶۳ کشور را با در نظر گرفتن ۲۴ شاخصه از جمله ثبات نظامی و سیاسی رتبه‌بندی کرده است. در این رتبه‌بندی ایسلند امن‌ترین کشور جهان شناخته شده متاسفانه سوریه برای دومین سال متوالی لقب خطرناک‌ترین کشور جهان را گرفته است. 

 در این گزارش‌ آمده است:

بزرگترین تغییر شاخص، تاثیر تروریست بر این منطقه بوده که به‌طور متوسط بیش از ۲۰ درصد باعث کاهش رتبه‌ی این کشور در این رتبه‌بندی و بدتر شدن اوضاع امنیت کشور شده است. این اوضاع باعث افزایش تعداد پناهندگان، آوارگان و مرگ و میر افراد در درگیری‌های داخلی شده است. تروریسم به‌طور بی‌سابقه‌ای به بالاترین حد خود رسیده، در ۲۵ سال اخیر مرگ و میر ناشی از جنگ داخلی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و تعداد پناهندگان و آوارگان در ۶۰ سال اخیر بی‌سابقه است. 

خطرناک ترین کشور جهان

سودان جنوبی، عراق، افغانستان و سومالی دیگر کشورهای خطرناک جهان در این رتبه‌بندی هستند. هم‌چنین در این رتبه‌بندی آمده است که یمن، اوکراین و لیبی تا سال گذشته جز بدترین کشورها در این رتبه‌بندی بودند در حالی که پاناما، تایلند و سریلانکا نسبت به سال‌های قبل پیشرفت چشم‌گیری داشتند.

علی‌رغم ناآرامی‌های اخیر در اروپا، این قاره دوباره امن‌ترین منطقه‌ی جهان شناخته شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه