با ۱۰ جزیره زیبای دنیا آشنا شوید

عاطفه کماسی | جمعه, ۲۹ مرداد ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

زیباترین جزیره های روی زمین کدام‌اند؟ طبق یک رای‌گیری، ۱۰ جزیره به‌عنوان خوش‌منظره‌ترین جزایر جهان انتخاب شدند. با کجارو همراه باشید تا با ۱۰ بهشت روی زمین آشنا شوید.

مقاله‌ مرتبط:

  • ۱۰ جزیره‌ی بکر در کارائیب
  • ماه عسل در سیشل: وضعیت آب و هوا و راهنمای سفر
  • بهترین جاهای دیدنی جنوب ایتالیا؛ از کاپری تا تروپیا
  • ماه عسل در سیسیل: وضعیت آب و هوا و راهنمای سفر

جزیره‌ها نباید حتما رابطه‌ای با تبه‌کارها مانند تبه‌کار فیلم «نیکد گان» (The Naked Gun) یا نیک نک (Nick Nack) در فیلم «مردی با تپانچه‌ی طلایی» داشته باشند تا به تخیلات شما رنگ واقعیت بدهند. نه، در واقع، جزیره‌های کوچک و مجمع‌الجزایر واقعی بسیاری وجود دارند که رویاهای شما را به واقعیت تبدیل می‌کنند.

از جزیره‌های اروپا و آسیا تا جزایر کارائیب، همگی توسط ریدرز ترول آواردز (Reader’s Travel Awards) امسال، برای یافتن زیباترین جزیره جهان، همگی به رای گذاشته شدند.

عکس‌های زیر را ببینید تا علاوه بر مشاهده نتیجه رای گیری، علاقه خود به سفر را نیز چندین برابر کنید.

۱۰. جزیره مالت (Malta)

جزیره مالت بزرگ‌ترین جزیره‌ی تشکیل‌دهنده‌ی مجمع‌الجزایر مالت است که در میانه‌ دریای مدیترانه، جنوب ایتالیا و شمال لیبی قرار دارد.

مالتا

۹. موریس (Mauritus)

جزیره موریس در جنوب غربی اقیانوس هند قرار دارد که همراه با چند جزیره دیگر، جزایر برندون، رودریگوئس و آگالگا، کشور جزیره‌ای موریس را تشکیل می‌دهند که در سال ۱۵۰۵ توسط پرتغالی‌ها کشف شد.

موریتوس

۸. باربادوس (Barbados)

کشور باربادوس که تنها از یک جزیره تشکیل شده در میان دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی و شمال شرق ونزوئلا قرار دارد. این جزیره دارای سنگ‌های سرخ‌رنگ و صخره‌های مرجانی است.

باربادوس

۷. کاپری (Capri)

کاپری جزیره‌ای کوچک در خلیج ناپلس است که از نظر افسانه شناسی و تاریخی بسیار غنی است. بر اساس افسانه‌ها، در این محل پریان دریایی با خواندن آوازهای دلفریب، ملوانان را به کام مرگ می‌کشاندند.

کاپری

۶. سیشل (The Seychelles)

مجمع‌الجزایر سیشل که نزدیک به سواحل شرقی قاره‌ی آفریقا قرار دارند، شامل بیش از ۱۰۰ جزیره هستند که برخی از آن‌ها مرجانی و مابقی نیز گرانیتی هستند. جزایر اصلی آن، شامل ماهه(Mahe)، پراسلین(Praslin) و لادیگ(La Digue) هستند.

سیچلس

۵. جزایر بالئاری (Balearic Islands)

جزایر بالئاری شبه‌جزیره‌ای شامل جزیره‌های مایورکا، مینورکا، ایبیزا، فورمنترا است که در غرب دریای مدیترانه و ساحل شرقی شبه‌جزیره ایبری قرار دارد.

جزایر بالیریک

۴. سنت بارتز، کارائیب (St. Barths, Caribbean)

جزیره آتشفشانی سنت بارتلمی به نام سنت بارتز شناخته می‌شود. کرستف کلمب اولین اروپایی بود که به این نقطه آمد و نام برادرش بارتالامیو را بر آن گذاشت.

سنت بارتز، کارائیب

۳. سیسیل (Sicily)

سیسیل بزگ‌ترین جزیره‌ی ایتالیا واقع در دریای مدیترانه است. این جزیره دارای جاذبه‌های معماری و باقی‌مانده‌هایی از آثار باستانی است که از نظر جذابیت و ارزش با آثار آتن و رم برابری می‌کنند.

سیسیلی

۲. جزایر یونان (Greek Islands )

یونان دارای بیش از ۶۰۰۰ جزیره است که بسیاری از آن‌ها خالی از سکنه هستند. بزرگ‌ترین جزیره آن جزیره کرت نام دارد.

جزایر یونان

۱. مالدیو (The Maldivs)

مالدیو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند و در در جنوب غربی هند است. پایتخت آن ماله است.

مالدیو

مطالب مرتبط:

منبع thrillist

دیدگاه