چهارمین کارگاه آموزشی پرنده‌نگری، به زودی در کاخ‌موزه سعد‌آباد

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
چهارمین کارگاه آموزشی پرنده‌نگری، به زودی در کاخ‌موزه سعد‌آباد

چهارمین کارگاه آموزشی پرنده‌نگری توسط خانه طبیعت گردی ایران و با همکاری باشگاه پرنده‌نگری ایرانیان در تاریخ ۲۸ مرداد ماه در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود.

چهارمین کارگاه آموزشی پرنده‌نگری با عنوان  «مقدمه ای بر پرنده‌نگری ۱» با همکاری «خانه طبیعت‌‌گردی ایران» و «باشگاه پرنده‌نگری ایرانیان» از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۳ روز پنجشنبه ۲۸ مرداد ماه در محل سالن اجتماعات موزه ملت مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ویژه نوآموزان و علاقه مندان به آشنایی با پرنده‌نگری برگزار  می‌شود.

این کارگاه با هدف آشنایی با پرنده‌نگری و مباحث مقدماتی آن به عنوان یک تفریح سازنده و لذت بخش و تجربه گشت زنی و پرنده‌نگری در مجموعه فرهنگی سعدآباد قابل اجراست.

پرنده‌نگری شاخه ای پر طرفدار در حوزه اکوتوریسم در دنیا به شمار می‌آید که ضمن برقراری بیشترین تعامل میان انسان و طبیعت به عنوان تفریحی سالم در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار دارد. با این وجود کشور ما علی‌رغم دارا بودن بیش از ۵۰۰ گونه پرنده سهم ناچیزی را از این فرصت داراست که برگزاری برنامه های این‌چنین می‌تواند نقش موثری در فرهنگ‌سازی و توسعه این شاخه از طبیعت‌گردی ایفا کند.

برگزاری «کارگاه آموزشی مقدمه‌ای بر پرنده‌نگری» در محل باغ موزه سعدآباد به دلیل میزبانی سالانه این مرکز از ۵۰ گونه پرنده محلی مناسب جهت پرنده‌نگری و نیز گسترش فرهنگ ارتباط مناسب با پرندگان برگزار می‌شود.

تنها افرادی که از قبل اقدام به ثبت نام کرده‌اند از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گواهی دریافت خواهند کرد.  همچنین کارگاه آموزشی «مقدمه پرنده‌نگری۲»  در روز یازده شهریور برگزار خواهد شد.

شماره تماس ۰۹۳۰۵۵۴۸۲۰۴-۰۹۱۲۳۸۵۲۳۹۶  هم اکنون در اختیار علاقه مندان به حضور در این رویداد جهت انجام ثبت نام قرار گرفته است. آخرین مهلت ثبت نام این برنامه تا تاریخ آخرین وقت ۲۶ مرداد ماه است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه