میدان امام حسین (ع) کجاست؟

علیرضا کیخا | سه شنبه, ۱۵ تیر ۹۵ ساعت ۰۷:۴۵

میدان امام حسین (ع) کجاست؟ در بیست و ششمین قسمت از سری مقالات «کجاست» به یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های پایتخت سری می‌زنیم. میدانی که طی سالیان گذشته دستخوش تغییرات گسترده‌ای شده است. با کجارو همراه باشید.

معرفی

میدان امام حسین (ع) یکی از میدان‌های مرکزی و اصلی شهر تهران است. این میدان با توجه به رفت و آمد زیادی که همواره در آن صورت می‌گرفته است و تغییراتی که اخیرا و در چند سال گذشته در آن صورت گرفته است، دارای اهمیت زیادی است. میدان امام حسین (ع) همواره به تردد بالای تعداد خودروها و البته عابران و وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس‌های کابلی معروف بوده است. امروزه جای اتوبوس‌های کابلی با اتوبوس‌های بی آر تی پر شده است و به جای تردد شلوغ و همزمان عابران و خودروها از یک معبر، خودروها از زیرگذر این میدان و عابران پیاده از قسمت بالایی آن تردد می‌کنند. خیابان دماوند از طریق زیرگذر به خیابان انقلاب متصل شده است و میدان امام حسین (ع) و خیابان ۱۷ شهریور به پیاده‌راه تبدیل شده‌اند.

imam-hosein-sq

زیرگذر میدان امام حسین (ع) در سمت خیابان انقلاب 

ادرس

میدان انقلاب از سمت شرق به خیابان دماوند، از سمت غرب به خیابان انقلاب اسلامی و از سمت جنوب به خیابان هفده شهریور محدود می‌شود. 

میدان امام حسین (ع) بر روی نقشه

دسترسی

برای رسیدن به این میدان از طریق وسایل نقلیه عمومی راهی بسیار ساده در پیش دارید. اگر قصد استفاده از مترو را دارید می‌توانید در ایستگاه میدان امام حسین (ع) در خط ۲ متروی تهران از قطار پیاده شوید. ورودی و خروجی این ایستگاه در قسمت شرقی میدان قرار دارد. همچنین می‌توانید از طریق بی آر تی خط آزادی - چهارراه تهرانپارس به این میدان بروید و در ایستگاه میدان امام حسین (ع) از اتوبوس پیاده شوید. 

imam-hosein-sq

میدان امام حسین (ع) در شب

سمت غربی میدان (خیابان انقلاب) ابتدای طرح ترافیک و سمت شرقی آن (خیابان دماوند) ابتدای طرح زوج و فرد تهران است. این میدان با توجه به اینکه قسمت بالایی آن تنها مختص عبور عابران پیاده است و فضایی وسیع برای آن در نظر گرفته شده است، در مناسبت‌های مذهبی مثل روز عاشورا شاهد حضور جمعیت کثیری برای عزاداری امام حسین (ع) و یا برگزاری سایر مناسبت‌های ملی و مذهبی است. اگر در مورد تغییرات ایجاد شده در این میدان نظری دارید، آن را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه