پدیده گرد و غبار در اکثر استان‌های کشور

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۵
پدیده گرد و غبار در اکثر استان‌های کشور

گرد و غبار روی غرب و جنوب غرب کشور و همچنین توده‌ی گرد و خاک دیگری روی کشور عراق مشاهده می‌شود.

«احد وظیفه» مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت:

طی سه روز آینده ابرناکی، گاهی رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی در مناطقی از شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رخ خواهد داد.

وظیفه گفت که روز سه‌شنبه در برخی مناطق شمال شرق کشور افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود همچنین روز چهارشنبه در شمال اصفهان، قم، مرکزی و جنوب استان‌های سمنان و تهران به علت وزش باد شدید وقوع پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد که با توجه به آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی، گرد و غبار روی غرب و جنوب غرب کشور و همچنین توده‌ی گرد و خاک دیگری روی کشور عراق مشاهده می‌شود، بر این اساس و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز و فردا شاهد تداوم این پدیده در ایلام، کرمانشاه، خوزستان و با غلظت کمتر در فارس، بوشهر و لرستان خواهیم بود که انتظار می‌رود از اواخر وقت روز چهارشنبه از غلظت آن در مناطق مذکور کاسته شود.

وظیفه گفت:

طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت هوای استان تهران در روزهای آینده بیان کرد که آسمان تهران طی دو روز آینده صاف و در بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد همراه خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه