غارهای درخشان نیوزلند؛ مقاصد گردشگری منحصر به فرد

عاطفه کماسی | چهار شنبه, ۱۶ تیر ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

طبیعت در هر نقطه‌ای از کره‌ی زمین حیرت‌انگیز است، به‌خصوص اگر حرف از طبیعت نیوزلند باشد. یکی از شگفتی‌های این منطقه، غارهای درخشانی است که شاید تنها در رویا بتوانید خود را در چنین جایی تصور کنید. اگر مایلید به این غارهای رویایی سری بزنید، با کجارو همراه باشید.

معمولا جوزف مایکل، عکاس نیوزلندی، یا در حال عکاسی از منظره‌ی کوه‌های یخ شناور در قطب جنوب است یا مشغول کار با تجهیزات ضبط حرکت‌های سه بعدی برای تولیدات فیلم‌های محلی ( مانند سریال‌های کوتاهی چون سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها).

اما اخیرا به خود استراحت داده و سری به غارهای آهکی قدیمی و مرموز نیوزلند زده که نتیجه این گردش حیرت‌آور است.

غارهای درخشان نیوزلند

غارهای آهکی نیوزلند طی دوره ۳۰ میلیون سال ایجاد شدند.

غارهای درخشان نیوزلند

حشرات شب‌تاب حیرت‌انگیزی که باعث تمام آن درخشش باشکوه شده‌اند، عمری تنها به‌مدت یک سال دارند.

غارهای درخشان نیوزلند

هر دو کرم‌های شب‌تاب نر و ماده، که گونه‌های بومی نیوزلند هستند، در بیشتر چرخه زندگی خود نور تصاعد می‌کنند. علی‌رغم درخشش بی‌وقفه کرم‌ها، به‌ندرت به‌عنوان سوژه عکاسی انتخاب می‌شوند.

غارهای درخشان نیوزلند

هر دو جنس مذکر و مونث کرم‌های شب‌تاب ۶ تا ۱۲ ماه را به‌عنوان لاروهای درخشان به دیواره‌های نمناک غاری می‌چسبند که در آن زندگی می‌کنند.

غارهای درخشان نیوزلند

زمانی که لاروها بالغ می‌شوند، تنها کرم‌های مونث هستند که می‌درخشند.

غارهای درخشان نیوزلند

این نور به بانوهای درخشان کمک می‌کند تا کرم‌های نر را جذب کرده و تخم‌ریزی کنند.

غارهای درخشان نیوزلند

کرم‌های درخشان بالغ باید سریع باشند. آن‌ها به‌عنوان کرم‌های بالغ، تنها ۵ یا ۶ روز، پیش از خاموشی نورشان برای همیشه فرصت دارند.

غارهای درخشان نیوزلند

از آنجایی که کرم‌های درخشان فرصتی برای مهاجرت به نقاط دور ندارند، شروع به ساخت این کلنی‌های مجلل می‌کنند.

غارهای درخشان نیوزلند

شما می‌توانید مدت زمانی که یک غار محل سکونت لانه‌های کرم‌های شب‌تاب با هر جمعیت به‌همراه کرم‌های بالغ ازبین رفته بوده را تشخیص دهید.

جو مایکل عکاس، بسیار خوش شانس بود که منطقه‌ای با غارهایی پر از این موجودات درخشان پیدا کرد، زیرا نشان‌دهنده‌ی این است که مادامی که احیانا کرمی دیگر نتواند به زندگی ادامه دهد، کلنی‌های ‌آن‌ها تا مدتی در این غارها ساکن می‌شوند.

غارهای درخشان نیوزلند

با این حال، این عکس‌ها صرفا نتیجه‌ی مهارت‌های شکار در علم حشره‌شناسی نیستند، بلکه گواهی بر مهارت عکاسی مایکل هستند. عکس‌هایی که با صبر فراوان از ساکنان درون غار گرفته شده است.

غارهای درخشان نیوزلند

آیا می‌خواهید عکس‌های هنرمندانه‌ی بیش‌تری از مایکل ببینید؟ عکس‌های ماهرانه‌ای از کرم‌ها، کوه‌های یخ شناور، و دیگر شگفتی‌هایی از این دست. سری به وب‌سایت حیرت‌انگیز او بزنید و او را در فیس‌بوک و اینستاگرام فالو کنید. لذت ببرید!

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه