معرفی ورزشگاه های میزبان مسابقات المپیک 2016 ریو (بخش پایانی)

هانیه احمدی
هانیه احمدی جمعه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
معرفی ورزشگاه های میزبان مسابقات المپیک 2016 ریو (بخش پایانی)

در بخش آخر از معرفی استادیوم‌های میزبان مسابقات المپیک ریو با هم سری به ورزشگاه‌های اختصاص یافته به رشته‌های ژیمناستیک، پنجگانه‌ی مدرن، گلف، بدمینتون، هاکی، راگبی، والیبال ساحلی و دوچرخه سواری خواهیم زد. با کجارو همراه باشید.

ورزشگاه مسابقات ژیمناستیک

المپیک ریو آرنا (Rio Olympic Arena)

این ورزشگاه که در بازی‌های پن آمریکن در سال ۲۰۰۷ استفاده شده است. در طول مسابقات المپیک هم میزبان بازی‌های ژیمناستیک در مواد مختلف ریتمیک، تارامپولین و هنری (آرتیستیک) است.

ورزشگاه ژیمناستیک ریو

ورزشگاه ژیمناستیک ریو

ورزشگاه مسابقات بدمینتون

ورزشگاه Riocentro در پاویون ۴

ورزشگاه Riocentro

متراژ ۲۳ هزار مترمربعی، ارتفاع (زمین تا سقف) ۱۲ متری و سیستم تهویه هوای مدرن با سرعت پایین این ورزشگاه را برای برگزاری مسابقات بدمینتون المپیک ایدئال ساخته است.

محل برگزاری مسابقات والیبال ساحلی

میدان مسابقات والیبال ساحلی

محل مسابقات والیبال ساحلی ریو

والیبال ساحلی ریو

خانه‌ی معنوی والیبال ساحلی برزیل، ساختار موقت بسیار تاثیرگذاری است که در شن‌های ساحل Copacabana  قرار داده شده است. این میدان مسابقه دارای یک زمین در مرکز است که برای برقرای مسابقات تعبیه شده، به‌همراه پنج زمین تمرین و دو زمین که برای گرم کردن استفاده می‌شوند.

ورزشگاه میزبان مسابقات هاکی

مرکز هاکی المپیک

محل مسابقات هاکی ریو

مرکز هاکی المپیک که برای مسابقات آمریکن پن در سال ۲۰۰۷ استفاده شد، برای مسابقات المپیک ریو بازسازی شده است. این مجموعه دارای  دو زمین چمن مصنوعی است و پس از اتمام مسابقات المپیک به خانه‌ی تیم ملی برزیل تبدیل خواهد شد.

محل برگزاری مسابقات گلف

زمین گلف المپیک

مرکز گلف المپیک

 المپیک ریو  زمینه را برای ورزش گلف فراهم کرد تا پس از چیزی حدود یک قرن دوری از مسابقات این رشته‌ی ورزشی به رقابت‌ها بازگردد. این باغ که بخشی از پروژه‌ی احیای محیط زیست بوده است برای رقابت‌های گلف دارای ۱۸ گودال است و پس از اتمام بازی‌ها در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

ورزشگاه‌های میزبان مسابقات دوچرخه‌سواری

مرکز BMX المپیک

مرکز BMX المپیک

این مرکز برای بازی‌های المپیک ریو ساخته شده است و پس از اتمام این رقابت‌ها به‌عنوان یک میراث ارزشمند باقی خواهد ماند. این مجموعه حدود چهارهزار مترمربع از X-park را اشغال کرده است، ۴۰۰ متر طول دارد و با وجود سطوح شیب‌دار و پیچ‌های تیز سوارکاران BMX را به‌خوبی محک می‌زند.

مرکز دوچرخه کوهستان

مرکز دوچرخه سواری کوهستان ریو

مرکز دوچرخه کوهستان سومین محل برگزاری مسابقات (در کنار کانو اسلالوم و BMX) است که در X-Park قرار دارد. جاده‌ای ۴/۸۵ کیلومتری که بخش زیادی از این مسیر پستی و بلندی‌های طبیعی است.

 Fort Copacabana

fort copacabana ریو

fort copacabana ریو

جایگاه برجسته‌ای به نام  Fort Copacabana، میزبان مسابقات دوچرخه سواری جاده، شنا ماراتن و رقابت‌های سه‌گانه خواهد بود.

 ورزشگاه المپیک ولودروم

ورزشگاه المپیک ولودروم ریو

 ورزشگاه المپیک ولودروم ریو

ورزشگاه فوق مدرن المپیک ولودروم میزبان رقابت‌های دوچرخه‌سواری است. پس از اتمام بازی‌ها نیز امکانات آن به‌گونه‌ای است که مرکزی برای تمرین ورزشکاران بسیار سطح بالا خواهد بود.

ورزشگاه‌های مسابقات پنجگانه مدرن

در کنار میزبانی ورزشگاه یوس آرنا، دو مرکز دیگر نیز برای رقابت‌های پنجگانه مدرن در نظر گرفته شده است که به شما معرفی خواهیم کرد.

مرکز ورزش‌های آبی  Deodoro

مرکز ورزش های آبی deodoro

مرکز ورزش‌های آبی  Deodoro محل برگزاری بخش شنای مسابقات پنجگانه‌ی مدرن خواهد بود. محل‌های برگزاری مواد دیگر این ورزش چندگانه نیز در نزدیکی همین مرکز قرار دارند. این استخر برای المپیک ۲۰۱۶ ریو بازسازی شده است.

استادیوم  Deodoro

استادیوم deodoro

استادیوم موقت Deodoro در نزدیکی یک زمین چوگان ساخته شده است که در کنار میزبانی بخش‌های پرش با اسب و تیراندازی مسابقات پنجگانه‌ی مدرن مسابقات راگبی را نیز میزبانی خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

منبع rio2016

دیدگاه