زشت ترین‌ شهرهای دنیا را بشناسید

سارا صریحی
سارا صریحی دوشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
زشت ترین‌ شهرهای دنیا را بشناسید

شهرهای بزرگ و کوچک متعددی در سراسر جهان وجود دارند که به دلیل نبود زیر ساخت‌های مناسب شهری، کمبود فضای سبز کافی و پراکندگی در ساخت شهری ظاهری زیبا ندارند؛ ولی تعدادی از شهرها در این زمینه گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند.

عوامل مختلفی می‌تواند باعث زشتی یک شهر شود، عدم خیابان‌کشی درست، ساخت و ساز بی‌رویه، نبود پلان مناسب توسعه‌ی شهری و غیره همگی باعث خواهند شد که یک شهر از نظر زیبایی یک شکست زننده محسوب شود. فضای درهم ریخته این شهرها بیشتر شبیه جنگل است و به جرات می‌توان آن‌ها را قربانیان نبود برنامه‌ریزی شهری مناسب دانست. 

گوآتمالا سیتی، گوآتمالا

گوآتمالا سیتی

شهر دود، جرم و جنایت گوآتمالا سیتی پایتخت زشت کشوری نه چندان زیبا به نام گوآتمالا است. این شهر بیشتر از آنکه در حد یک پایتخت باشد شبیه به یک محله‌ی زاغه‌نشین است و بیشتر خانه‌های آن رو به فروپاشی هستند.

مکزیکو سیتی، مکزیک

مکزیکو سیتی

این شهر که در حال حاضر آن را یکی از خطرناک‌ترین شهرهای دنیا به شمار می‌آورند جز زشت‌ترین‌های دنیا نیز است. مکزیکوسیتی یکی از آلوده‌ترین شهرهای دنیا است و زیبایی در آن برای تماشا و لذت بردن وجود ندارد.

امان، اردن

عمان

با وجود تعداد زیادی اثر تاریخی بی‌نظیر، متاسفانه پایتخت اردن از نظر بافت به قدری نازیبا است که جز فهرست زشت‌ترین شهرهای دنیا قرار می‌گیرد. خیابان‌های کثیف و شلوغ و ساختمان‌های بدهیبت که بدون هیچ نظمی در هم فرو رفته‌اند، همگی باعث می‌شوند امان شهر زیبایی محسوب نشود.

کاراکاس، ونزوئلا

کاراکاس

با اینکه ونزوئلا را به ملکه‌های زیبایی و بانوان خوش چهره‌اش می‌شناسند که اغلب از جراحی پلاستیک استفاده کرده‌اند، پایتخت این کشور متاسفانه از این زیبایی بویی نبرده است. اطراف این شهر با زاغه‌ها احاطه شده است و در مرکز هیچ گونه نظم و پلان شهری دیده نمی‌شود.

لوآندا، انگولا

لوآندا

لوآندا را پایتخت موفقیت‌های اخیر اقتصادی آفریقا می‌دانند، اما این شهر از زیبایی محروم است. آپارتمان‌های بد قواره چهره‌ی این شهر را که در حال حاضر گران‌ترین شهر دنیا نیز است، شدیدا تحت تاثیر قرار داده و از زیبایی آن کاسته‌اند.

کیشیناو، مولداوی

کیشیناو

نگاه به کیشیناو چشم را می‌آزارد، شهری که با ساختار قدیمی شوروی سابق ساخته شده و اغلب ساختمان‌های آن در حال فروپاشی است. البته چنین شهرهایی که از زمان شوروی سابق مانده‌اند بسیار است، اما این میزان زشتی از یک پایتخت واقعا انتظار نمی‌رود.

هیوستون، آمریکا

هیوستون

باید اعتراف کرد هیوستون زیبا نیست. با اینکه این شهر چهارمین شهر پر جمعیت آمریکا است از نظر زیبایی اصلا جاذبه ندارد. در این کشور پهناور شهرهای زشت بسیاری وجود دارند، اما هیوستون می‌تواند با قاطعیت رتبه‌ی اول را در این میان داشته باشد. زیاد شدن جمعیت فقیر و بی‌خانمان به علاوه‌ی ساختار نامنظم شهری از دلایل قرار گرفتن هیوستون در این فهرست هستند.

دیترویت، آمریکا

دترویت

دیترویت چه از نظر زیبایی‌شناسی و چه از نظر کیفیت زندگی شهر رده پایینی محسوب می‌شود. به همین دلیل هم است که این شهر در طول یک دهه یک‌چهارم جمعیت خودش را از دست داده است. نرخ بالای جرم و جنایت و نمای زشت ساختمان‌ها که اغلب، آجری، شیشه‌ای و سیمانی هستند، دیترویت را در ردیف زشت‌ترین شهرهای جهان قرار داده است.

سائوپائولو، برزیل

سائوپائولو

گویی طبیعت تمام تمرکزش را روی ریو گذاشته و سائوپائولو را به کلی فراموش کرده است. شاید سائوپائولوی برزیل یکی از هیجان‌انگیزترین شهرهای دنیا برای خرید و رستوران‌گردی به شمار آید، اما باید اعتراف کرد این شهر یک جنگل بتونی آشفته بیشتر نیست.

لس‌آنجلس، آمریکا

لس‌آنجلس

شهری همیشه شلوغ با بزرگراه‌های مملو از ماشین که پیاده‌روی در آن البته اگر پیاده‌رویی وجود داشته باشد، بسیار آزاردهنده خواهد بود، چون در واقع چیزی برای تماشا وجود ندارد. حتی با وجود سواحل زیبا و البته هالیوود، لس‌آنجلس نتوانسته از فهرست زشت‌ترین‌ها در امان بماند.

مطالب مرتبط:

منبع ucityguides

دیدگاه