تجربیات بی نظیر سفر قبل از سی سالگی

حمیده کریمی | سه شنبه, ۱۲ مرداد ۹۵ ساعت ۱۲:۰۰

سفر در هر سن و سالی، تجربه‌ای لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی است. حتما زیاد شنیده‌اید که افرادی که در زندگی، بخشی از درآمد خود را صرف سفر و گردشگری می‌کنند بسیار شادتر از کسانی هستند که دائم اشیا و وسایل گاه غیرضروری را می‌خرند و در خانه انبار می‌کنند. اما تجربیاتی در سفر هستند که در سنین پایین‌تر زمانی که انسان مسئولیت کمتری بر دوش دارد و پرانرژی‌تر است بیشتر امکان‌پذیر است. در این مقاله با چند تجربه‌ی لذت‌بخش سفر که باید قبل از سی سالگی حتما امتحان کنید آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

تجربیات گوناگون سفر به‌خصوص اگر سعی کنید اجتماعی‌تر باشید و بیشتر با افراد مختلف گرم بگیرید، بسیار جالب و لذت‌بخش خواهند بود. همچنین باعث می‌شوند که با فرهنگ و آداب و رسوم کشوری که به آن سفر کرده‌اید از نزدیک آشنا شوید.

قبل از اینکه بگویید من برای انجام این کار خیلی پیر شدم، این تجربیات منحصربه‌فرد را امتحان کنید. چراکه شما فقط یک بار زندگی می‌کنید.

 دوستان جدیدی پیدا کنید

یکی از کارهای جالبی که می‌توانید در سفرهای خود انجام دهید، پیدا کردن دوستان جدید از ملیت‌های گوناگون است. دوستانی که تاکنون آن‌ها را ندیده‌اید، اسمشان را نشنیده‌اید و برایتان غریبه هستند؛ با فرهنگ‌ها و طرز فکر متفاوت. دوستانی که فقط در طول سفر یا حتی یک روز با شما هستند و با هم به گفت و گو و تفریح می‌پردازید. البته این بدان معنا نیست که بی‌گدار به آب بزنید و سر صحبت را با هر کسی باز کنید. همواره مسائل امنیتی را در روابط خود در نظر بگیرید.

به کشوری سفر کنید که زبانش را بلد نیستید

شاید بپرسید چرا ؟ برای اینکه سفری هیجان‌انگیز با تجربیات متفاوت خواهید داشت. این سفر، جرات و شجاعت شما را به چالش می‌کشد. قرار گرفتن در شرایط سخت، از شما فرد خودساخته‌ای می‌سازد و اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

تجربیات سفر

زبان را در یک کشور خارجی یاد بگیرید

با این کار از نزدیک با فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور آشنا می‌شوید و زبان را عمیق و از نزدیک لمس می‌کنید. به‌علاوه اینکه این سفر، تجربیات فرهنگی آن و چیزهایی که از زبان آن کشور یاد می‌گیرید، نکته‌ی مثبتی در رزومه‌ی شما محسوب می‌شوند. ضمناً یادگیری یک زبان در محیط کشور مربوطه، بسیار راحت‌تر و موثرتر است.

در رویدادهایی شرکت کنید که یک بار در زندگی شما اتفاق می‌افتند

این رویدادها می‌توانند رویدادهای ورزشی مثل المپیک، جام جهانی، سوپربول (Super Bowl) مسابقات انتخاب قهرمان لیگ فوتبال ملی کشور آمریکا، باشند یا رویدادهای فرهنگی و هنری مثل کارناوال ریو، ماردی گرا، جشن اکتبر در مونیخ، برنینگ من یا هر رویداد و فستیوال دیگری در هر جای دیگر دنیا باشند. تجربیاتی که ممکن است فقط یک بار در طول زندگی برای شما اتفاق بیافتند. گرچه بیشتر این رویدادها غیر از المپیک و جام جهانی، معمولا همه ساله برگزار می‌شوند اما هزینه‌های بالای شرکت در آن‌ها و سفر به کشور مربوطه در آن زمان خاص، باعث می‌شود که برای بیشتر افراد فقط یک بار در زندگی پیش بیایند.

تجربیات سفر

از فعالیت‌های ورزشی در دل طبیعت لذت ببرید

کوهنوردی، پرش از ارتفاع، شنا و شیرجه از فعالیت‌های تفریحی لذت‌بخشی هستند که حسابی حال و هوای شما را عوض می‌کنند. کوهنوردی کنید. حتما لازم نیست که برای صعود، کوه کلیمانجارو با ارتفاع ۵,۸۹۵ متر را انتخاب کنید. از یک کوه معمولی بالا بروید و از تماشای طبیعت اطراف لذت ببرید. هرکدام از فعالیت‌های تفریحی و ورزشی در دل طبیعت را که بیشتر دوست دارید، تجربه کنید. بانجی جامپینگ، چتربازی، غواصی اسکوبا، رودگردی، قایق‌سواری و...

فرقی نمی‌کند که کدام را انتخاب می‌کنید فقط یکی از آن‌ها را که شما را از حال و هوای زندگی روزمره‌تان بیرون می‌آورد تجربه کنید. کارهایی که در خانه یا شهر محل زندگی خود نمی‌توانید انجام دهید و محدودیت‌های زندگی شما را از انجام آن‌ها منع می‌کند. خودتان و توانایی‌های‌تان را به چالش بکشید تا از سفر و تعطیلات لذت ببرید.

تجربیات سفر

تنهایی سفر کنید

تمامی مواردی که تاکنون گفتیم شاید تنهایی انجام دادن آن‌ها ساده‌تر و حتی هیجان‌انگیزتر باشد. به‌تنهایی سفر کردن فرصت‌های جدیدی را برای کسب تجربیات تازه به شما می‌دهد. یک سفر یک هفته‌ای به خارج از کشور می‌تواند به شما کمک کند که یاد بگیرید چطور روی پای خود بایستید و در شرایط سخت، به‌تنهایی راهی برای بهبود وضعیت پیدا کنید. این سفر، تمرین و تجربه‌ی خوبی برای شما خواهد بود.

تجربیات سفر

در هاستل‌ها اقامت کنید

شاید برای بسیاری از ما اقامت در هاستل و هم اتاق شدن با یک فرد غریبه، بسیار ترسناک جلوه کند. اما اقامت در هاستل و همسفر شدن با افراد گوناگون از ملیت‌های متفاوت می‌تواند تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد باشد. شاید در این مدت دوستانی پیدا کنید که به بهترین دوست تمام زندگی‌تان تبدیل شوند. با فرهنگ‌ها و اقوام گوناگون آشنا می‌شوید و دید تازه‌ای نسبت به دنیا پیدا می‌کنید. البته فراموش نکنید که مسائل امنیتی را جدی بگیرید و راحت به همه اطمینان نکنید. حد و مرزها را فراموش نکنید تا به مشکل برنخورید.

غذاهای جدید را امتحان کنید

در سفرهای خود سعی کنید غذاهای جدید را امتحان کنید و همیشه سراغ غذاهایی که قبلاً خوردید یا بیشتر می‌شناسید نروید. خودن غذاهای جدید و چشیدن طعم‌های متفاوت یکی از تجربیات لذ‌ت‌بخش سفر به‌خصوص سفرهای خارجی است. شاید با این کار غذای جدیدی به برنامه‌ی غذایی‌تان اضافه شد یا طعم‌های جدیدی را کشف کردید. حتی اگر غذایی که می‌خورید چندان خوشایند و دلچسب نباشد اما تجربه‌ای متفاوت است و ارزش امتحان کردن دارد.

تجربیات سفر

با کوله‌پشتی سفر کنید

کوله‌پشتی‌گردی (Backpacking) یکی از شیوه‌های ارزان و البته لذت‌بخش سفر است که شاید ما به آن کمتر توجه کرده باشیم. این شیوه یکی از بهترین روش‌ها برای گشت‌وگذار در طبیعت و لذت بردن از مناظر اطراف است. چند روزی از زندگی شهری فاصله بگیرید و با یک کوله‌پشتی به سفری کوتاه بروید. البته فراموش نکنید که این سفر شرایط خاص خود را دارد و شاید با مشقت‌هایی هم همراه باشد. اما لذت بردن از طبیعت بدون شک ارزش تحمل سختی‌های این سفر را دارد.

تجربیات سفر

در یک جشنواره‌ی موسیقی شرکت کنید

یکی از جشنواره‌های محبوب در سراسر دنیا جشنواره‌های موسیقی هستند که طرفداران سبک‌های مختلف موسیقی را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشانند. یکی از فعالیت‌هایی که می‌توانید در سفرهای خود به‌خصوص سفرهای خارجی تجربه کنید، شرکت در این جشنواره‌ها و کنسرت‌ها است. آشنایی با موسیقی محلی کشورهای دیگر قطعا تجربه‌ی جالبی خواهد بود.

سفر جاده‌ای داخل کشور را تجربه کنید

سفر جاده‌ای به گوشه و کنار سرزمین‌مان و لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی گوناگون یکی از تجربیات بی‌نظیر در زندگی شما خواهد بود. این سفر پر از تجربیات لذت‌بخش است. آشنایی با اقوام گوناگونی که در سرزمین زیبا و پهناورمان زندگی می‌کنند، چشیدن طعم غذاهای محلی استان‌ها و شهرهای گوناگون، بازدید از آثار تاریخی که یادگاری از تاریخ پرفراز و نشیب ایران عزیزمان هستند، همه و همه در سفر جاده‌ای به دور ایران میسر هستند. لازم نیست برای لذت بردن از تعطیلات و سفر رفتن به مقاصد دور فکر کنید. گوشه و کنار ایران عزیز با زیبایی‌های منحصر‌به‌فردش منتظر قدم‌های شما است.

تجربیات سفر

مطالب مرتبط:

منبع thrillist

دیدگاه