خانه‌ هایی با سقفی از چمن‌ های سبز؛ اسکاندیناوی

مینا رهبری | پنجشنبه, ۷ مرداد ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

همیشه در داستان‌ها و افسانه‌ها با خانه‌ها و مکان‌های رویایی مواجه شده‌ایم که به سختی می‌شود در واقعیت آن‌ها را پیدا کرد. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی ۱۰ خانه‌ی رویایی با سقف‌هایی از چمن و گیاهان سبز بپردازیم که گویی از دل افسانه‌ها بیرون آمده‌اند. با کجارو همراه باشید.

یک خانه‌ی خیلی معمولی را در نظر بگیرید و آن را در یک جای بسیار آرام و بی سر و صدا با سقف سبز تصور کنید. در این حالت انگار به خانه‌ای در دل داستان‌های تخیلی و افسانه‌ای نگاه می‌کنید. این خانه‌های اسکاندیناوی نه تنها به دلیل داشتن سقف‌هایی از چمن سبز با محیط سازگار هستند، بلکه واقعا فوق العاده هستند.

دهکده‌ی ساکسون، ستریمی، جزایر فارو

خانه هایی با سقف های سزسبز

این خانه‌ی بسیار زیبا خارج از شبکه است و طبیعت دورادور آن را فرا گرفته است. سقف سبز آن نمای بیرونی بسیار جذابی ایجاد کرده است، مانند سرپناهی که سال‌های زیادی از اثرات زیست محیطی در امان بوده باشد. در حالی که معمولا سقف‌های معمولی ۱۵ الی ۲۰ سال عمر می‌کنند، یک سقف سبز می‌تواند تا ۵۰ سال و حتی گاهی بیشتر تازه و نو بماند. این امر به این دلیل است که نور خورشید نمی‌تواند به پوسته برسد و در نتیجه دمای بسیار بالا تاثیری روی آن نمی‌گذارد.

ترشاون، جزایر فارو

خانه هایی با سقف های سزسبز

زیبایی دیگری در جزیره‌ی فارو وجود دارد. این خانه تقابل رنگ‌های سبز و قرمز و سیاه را به نمایش گذاشته است، در حالی که چشم‌اندازی رو به اقیانوس دارد. این خانه همان چیزی است که رویاها از آن شکل گرفته‌اند، چون هم جلوه و شکوه خاصی دارد و هم آلاینده‌های هوابرد و رسوبات جوی سرب را از بین می‌برد و باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود.

اسکولدن، نروژ

خانه هایی با سقف های سزسبز

در کشور بسیار زیبای نروژ خانه‌ای از چوب قرار دارد. سقف سبز آن با کاهش گرمای هوا به تنظیم درجه حرارت هوا کمک می‌کند که این امر در سقف‌های معمولی اتفاق نمی‌افتد.

کلیسای فانینگر، جزایر فارو

خانه هایی با سقف های سزسبز

سقف این خانه که هم اکنون دور افتاده و بسیار دنج است، پوشیده از چمن سبز است که به کاهش صداهای وارده از بیرون خانه تا ۴۰ دسی بل کمک می‌کند. این مکان محیطی بسیار مناسب برای اقامتی بدون سر و صدا و آرام است.

پارک ملی واتناجوکول، ایسلند

خانه هایی با سقف های سزسبز

این خانه بسیار خلاقانه و شبیه حرف A ساخته شده و هم بسیار جذاب و هم سازگار با محیط زیست است. یک سقف سبز از جنس چمن می‌تواند زیستگاهی برای انواع مختلف پرنده‌ها فراهم کند.

میکلادالور، جزایر فارو

خانه هایی با سقف های سزسبز

همچنین خانه‌هایی با سقف‌های سبز می‌توانند هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی به انسان‌ها کمک کنند، زیرا این سقف‌ها باعث کاهش استرس می‌شوند و هوا را پاکیزه‌تر می‌کنند که باعث بالا بردن کیفیت زندگی ما می‌شود.

اسکال هالت، ایسلند

خانه هایی با سقف های سزسبز

در ایسلند خانه‌ای وجود دارد که کاملا از گیاهان سبز پوشیده شده است. این یک ایده‌ی فوق العاده است؛ نیاز به دفع پسماندها را کاهش می‌دهد، زیرا مواد مورد نیاز برای ساخت سقف از مواد بازیافتی تامین شده است.

هوفسکیرکجا، ایسلند

خانه هایی با سقف های سزسبز

این خانه‌ی بسیار زیبا خطر وقوع سیل را کاهش می‌دهد چون سقف‌های پوشیده از گیاهان و چمن، قادر هستند ۷۰ تا ۸۰ درصد میزان بارش را ذخیره کنند. همچنین این نوع سقف مدت زمان فرسایش خاک در اثر بارش‌ها را افزایش می‌دهد.

آبشار ودنافوسن، نروژ

خانه هایی با سقف های سزسبز

این خانه در نروژ، با زیبایی‌شناسی پیشرفته شما را کاملا مسحور خواهد کرد و دلتان می‌خواهد چندین روز متمادی فقط به این خانه زل بزنید. صدای آبشار نیز در پس زمینه‌ی آن امتیاز دیگری به آن اضافه می‌کند.

تورساردالور، ایسلند

خانه هایی با سقف های سزسبز

واضح است که تمام فواید داشتن خانه‌ای با سقف سبز از جمله فواید زیست محیطی، اقتصادی، روحی و جسمی به اندازه‌ای ارزش دارد که بتوان سرمایه‌گذاری کرد و یکی از این خانه‌های دل‌فریب را در محیطی آرام و ساده ساخت.

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه