واحدهای اقامتی غیر مجاز در مازندران به هتل ها ضرر می‌ زنند

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
واحدهای اقامتی غیر مجاز در مازندران به هتل ها ضرر می‌ زنند

بیشتر این واحدها در قالب ویلاهای اجاره‌ای در مناطق گردشگری به‌ویژه غرب استان فعالیت دارند و از طریق تابلو به دستان، مسافر جلب می‌کنند و هیچ‌گونه مجوز قانونی ندارند.

محمود نادری نایب رئیس هتلداران مازندران گفت:

فعالیت بدون ضوابط واحدهای اقامتی غیرمجاز و پذیرش مسافران بدون داشتن شرایط قانونی ، باعث شده تا اقبال مسافران در این واحدها نیز بیشتر از واحدهای اقامتی مجاز باشد.

این هتلدار مازندرانی گفت که تداوم فعالیت واحدهای اقامتی غیرمجاز در استان می‌تواند آینده صنعت هتلداری این منطقه از کشور را با مشکل مواجه کند.

نادری خالی بودن ظرفیت ۵۰ درصدی واحدهای اقامتی مجاز استان را ناشی از وجود این ویلاها و خانه‌های مسافر غیرمجاز دانست و افزود که طرح ساماندهی این واحدها در قالب خانه مسافر نیز در مازندران به دلیل تعدد واحدها به نتیجه نرسیده است.

به گفته وی، تاکنون در اجرای طرح ساماندهی این واحدها از ۸۰ هزار واحد اقامتی غیرمجاز حدود دو هزار واحد ساماندهی شد که این واحدها نیز هنوز مجوز قانونی دریافت نکرده‌اند.

نایب‌رئیس جامعه هتلداران مازندران خواستار واگذاری ساماندهی این واحدها به اتحادیه هتلداران شد و گفت که این اتحادیه قادر است متناسب با نیاز شهرستانی مجوز فعالیت برای آنها صادر کند.

در مازندران ۴۰۰ واحد اقامتی مجاز شامل هتل و متل با ۱۰ هزار تخت وجود دارد.

ظرفیت این واحدها ۳۰ هزار نفر شب است. بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی مازندران، ظرفیت واحدهای اقامتی غیررسمی استان هم حدود ۷۵۰ هزار نفر شب است.

بر اساس آمار رسمی مازندران سالانه پذیرای حدود ۳۰ میلیون مسافر داخلی و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار مسافر خارجی است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه