زیبایی غروب خورشید را از پس کشتی یونانی نظاره گر باشید

مینا رهبری | پنجشنبه, ۷ مرداد ۹۵ ساعت ۱۸:۰۰

کشتی یونانی یکی از جاذبه‌های مشهور جزیره‌ کیش است که در سفر به کیش همیشه مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. اهمیت آن به‌دلیل قرارگیری در موقعیت خاصی است که خورشید از پس این کشتی در جزیره غروب می‌کند و زیبایی و جلوه‌ای خاص به ارمغان می‌آورد. با کجارو همراه باشید تا با داستان این کشتی آشنا شوید.

در سواحل غربی جزیره‌ی زیبای مرجانی کیش، کشتی بزرگی به گل نشسته است که به «کشتی یونانی» شهرت دارد. این کشتی یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره‌ی کیش است که در ۴ مرداد ماه سال ۱۳۴۵، در حوالی روستای «باغو» به گل نشست. هنوز هم که هنوز است دلیل اصلی به گل نشستن این کشتی مشخص نیست. حق بیمه‌ی زیاد این کشتی باعث به‌وجود آمدن شایعات زیادی در این زمینه شد. برخی گمان می‌کنند کشتی به‌دلیل مه‌آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی در این جزیره به گل نشسته است.

کشتی یونانی جزیره کیش

کشتی یونانی در سال ۱۳۲۲ شمسی در بندر گلاسکو اسکاتلند و توسط شرکتی به نام «ویلیام هامیلتون» ساخته شد. وزن این کشی ۷۰۶۱ تن و طول آن ۱۳۶ متر بود. پس از به گل نشستن کشتی، یک یدک‌کش هلندی به نام «اورینوکو» ۸۰ روز برای نجات این کشتی تلاش کرد اما تمام آن‌ها بی‌ثمر بود. از آن جایی که تلاش‌های بیشتر برای نجات این کشتی دیگر توجیه اقتصادی نداشت، بار کشتی تخلیه و تمامی سرنشینان آن، کشتی را ترک کردند. 

کشتی یونانی جزیره کیش

این کشتی میان صاحبان زیادی رد و بدل شده است. در ابتدا نام آن «امپایر ترومپت» بود و سپس «نچرالیست» نام گرفت. در سال‌‌های ۱۳۳۸ تا ۱۳۴۴ این کشتی به تملک ایرانی‌ها درآمد و نام‌های «کوروش پارسی» و «همدان» به خود گرفت. سپس یک یونانی این کشتی را خرید و نام آن به «کولا اف» تغییر یافت.

کشتی یونانی جزیره کیش

اهمیت این کشتی عظیم الجثه به‌دلیل قدمت آن نیست و بخش زیادی از آن به‌دلیل برخورد امواج پوسیده شده است و هر لحظه امکان دارد بیفتد. دلیلی که این کشتی را به یک جاذبه‌ی گردشگری محبوب تبدیل کرده است، این است که موقعیت قرارگیری آن در جزیره‌ی کیش به‌گونه‌ای است که آفتاب پشت این کشتی غروب می‌کند و پرتوهای نور پشت کشتی زیبایی تماشایی دارد. تمامی گردشگرانی که به جزیره‌ی کیش سفر می‌کنند، حتما سری به کشتی یونانی می‌زنند تا غروب دل‌انگیز خورشید را در پشت کشتی یونانی و آب‌های نیلگون خلیج فارس ببینند. 

کشتی یونانی جزیره کیش

کشتی یونانی جزیره کیش

یک ساعت قبل از غروب خورشید خودتان را کنار این کشتی برسانید تا طیف نورهای زرد و نارنجی و قرمز را در پهنه‌ی آسمان و کرانه‌ی خلیج فارس از پس این کشتی نظاره‌گر باشید و سفری به‌یادماندنی از جزیره‌ی کیش برای خود رقم بزنید.

کشتی یونانی جزیره کیش

کشتی یونانی جزیره کیش

مطالب مرتبط:

دیدگاه