تور مجازی: نیوزلند بهشت عکاسان

سارا کرایی | یکشنبه, ۳ مرداد ۹۵ ساعت ۲۲:۱۵

برای عکاسانی که به‌دنبال زیبایی‌های طبیعت‌اند، نیوزلند بهشتی به تمام معناست. در این مطلب از تور مجازی شما را با بخشی از زیبایی‌های این کشور دیدنی آشنا می‌کنیم.

مقاله‌های مرتبط:

دریاچه‌های فوق‌العاده زیبا، ارتفاعات همیشه برفی، آبدره‌ها، سواحل درخشان و حتی کمربند آتشفشانی تنها بخشی از زیبای‌های کشور نیوزلند هستند.

 اما، متأسفانه با وجود تمام این زیبایی‌ها هیچ تضمینی نیست که شرایط برای گرفتن عکس‌های زیبا مناسب باشد. شش ماه برنامه‌ریزی، تعیین نقشه راه و حتی هماهنگی با هلیکوپتر، همه و همه ممکن است به خاطر یک تندباد شدید بی‌فایده باشد. دو روزی در راه بودیم و تمام مدت بارانی شلاقی می‌بارید. آفتابی وجود نداشت. باد شدیدی که شروع به وزیدن کرده بود شانس چندانی برای پرواز برفراز آبدره‌های غربی (شگفت‌انگیزترین نقطه‌ی نیوزلند) باقی نگذاشته بود.

نیوزلند

نیوزلند

از طرفی، شرایط آب و هوایی سر سازگاری با ما نداشت و از طرف دیگر، شانس با ما بود که خلبانمان رادهال‌جونز (Rod Hal-Jones) بود که بین عکاسان و فیلمسازان آدم سرشناسی‌ است. او حتی، با ژاک-ایو کوستو (Jacques-Yves Cousteau) برای ساخت فیلم نیوزلند همکاری داشته است. در تمام سری فیلم‌های هری پاتر و با بسیاری عکاسان معروف همکاری داشته است.

او می‌گفت:

نمی‌تونیم به آبدره برسیم، طوفان دقیقا از همان جا می‌آید، اما شما را جایی خواهم برد که هیچ عکاس حرفه‌ای تابه‌حال ندیده است.

نیوزلند

آنجا را با خوشحالی و به امید بازگشت دوباره و کشف مکان‌های جدید ترک کردیم.

سفری دو روزه زیر شدیدترین باران‌ها؛ چهل و هشت ساعت بدون ذره‌ای پرتو نور خورشید و هر لحظه‌‌ای که باد شدید احتمال پرواز برفراز آبدره‌های غربی (زیباترین مقطه‌ی نیوزلند) را کمتر و کمتر می‌کرد. اما تسلیم نشدنی در کار نبود.

تصویر پانوراما

مطالب مرتبط:

دیدگاه