برترین مقالات غذا در سالی که گذشت

مرتضی گودرزی
مرتضی گودرزی جمعه، ۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
برترین مقالات غذا در سالی که گذشت

در این مقاله از کجارو  بهترین مطالب غذا را می‌توانید مطالعه کنید که گلچینی از بهترین مقالات در یک سال گذشته است.

به مناسبت یک ساله شدن وب‌سایت کجارو ، تصمیم داریم تا برای شما همراهان و خوانندگان همیشگی، بهترین مطالب بخش غذا را قرار دهیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

گران‌ترین قهوه جهان

قهوه

قهوه کوپی لواک از دانه‌های قهوه قرمز وحشی به‌دست می‌آید، اما فوت کوزه‌گری تهیه آن این است که ابتدا باید دانه‌های قهوه را از دستگاه گوارش حیوانی به نام Asian Palm Civet رد کرد. در فارسی این حیوان را «زباد نخلی آسیایی» یا «گربه زباد» می‌نامیم. زباد نخلی آسیایی علاقه عجیبی به قهوه دارد. دانه‌های قهوه قرمز که در اندونزی و فیلیپین رشد می‌کند در ابتدا توسط این حیوان خورده می‌شود و دانه اصلی قهوه هضم نشده و به‌صورت مدفوع خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید:گران‌ترین قهوه جهان که از مدفوع یک حیوان به‌دست می‌آید!

شیرینی‌های سنتی استان آذربایجان شرقی

سنتی

در رژیم غذایی سنتی استان آذربایجان شرقی، تنوع بی‌نظیر و حیرت‌انگیزی از انواع شیرینی‌های بومی و سنتی مشاهده می‌شود که هرکدام با توجه به اقلیم و مواد اولیه‌ی در دسترس تهیه می‌شوند. شیرینی‌هایی همچون شیرینی نقای تبریز، شیرینی قرابیه‌ی تبریز‌، شیری لوز زعفرانی تبریز، شیرینی اریس (ریس)، باقلوای مشهور تبریز، راحت‌ الحلقوم، شیرینی رشته ختایی و بسیاری دیگر از خوراکی‌های بومی و سنتی که شهرتی جهانی دارند

بیشتر بخوانید: شیرینی های سنتی استان آذربایجان شرقی

شیرینی ژاپنی

ژاپنی

دنیای شیرینی، شکلات، آبنبات و دیگر تنقلات خوشرنگ و لعاب به‌اندازه‌ی کافی وسوسه کننده و دلچسب به نظر می‌رسد. اما وقتی خلاقیت مردمان سرزمین آفتاب نیز چاشنی این دنیا شود، نتیجه حیرت‌انگیز و مجذوب‌کننده خواهد بود.  ژاپنی‌ها بیش از هر چیز دیگری به سخت کوشی معروفند، اما باید پذیرفت که آن‌ها در زمینه‌های دیگر نیز، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. شاید یکی از متفاوت‌ترین جلوه‌های هنر آن‌ها را بتوان در انیمیشن‌هایی مشاهده کرد که از محبوبیت بسیاری در اقصانقاط جهان برخوردارند.

بیشتربخوانید:شیرینی‌های خوش رنگ و لعاب ژاپنی

میوه‌های عجیب

میوه

علاوه بر گونه‌های رایج و معمول میوه‌های موجود، گروهی از میوه‌ها نیز وجود دارند که به‌لحاظ شکل و طعم اندکی متفاوت و عجیب هستند. جای تردیدی نیست که همه با میوه‌هایی مانند سیب و پرتقال آشنا هستند و شاید متفاوت‌ترین میوه‌هایی که تاکنون طعم آن‌ها را امتحان کرده‌ایم در حد کیوی یا انبه است که در طی بیست سال گذشته اندکی تغییر در اجناس میوه‌فروشی‌ها ایجاد کرده‌اند! ولی الطاف طبیعت صرفا محدود به این اقلام نیست و صدها نوع میوه وجود دارند که هنوز در فروشگاه‌ها به عموم مردم عرضه نمی‌شوند. گفتنی است همه این میوه‌ها کاملا طبیعی و خوشمزه و در عین حال ناشناخته هستند.

بیشتر بخوانید: میوه‌های عجیبی که باید طعم آن‌ها را چشید!

پای انگلیسی

پای

بانوفی پای از ترکیب بیسکویت، کارامل و موز تهیه می‌شود و یکی از محبوب‌ترین دسرهای کلاسیک انگلیسی است که بیشتر در مهمانی‌های خانوادگی سرو می‌شود. در این مطلب با ما همراه باشید و این دسر بسیار زیبا و خوشمزه را یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بانوفی پای انگلیسی

دسرهای بدون فر

کیک

مصرف انواع دسرهایی خوشمزه، لحظاتی شیرین و آرامش‌بخشی را در مهمانی ها و جمع‌های خانوادگی برای شما به ارمغان می‌آورد. همان خوراکی‌های خوش‌عطر و طعمی که جایگاه مطلوبی را در برنامه‌ی غذایی روزانه، به خود اختصاص داده‌اند. ما می‌خواهیم شما را با روش تهیه‌ی تعدادی از پرطرفدارترین و لذیذترین دسرها را آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: دسرهای خوشمزه که می‌توان بدون فر تهیه کرد

رژیم غذایی مردم برزیل

برزیل

کشور برزیل با وسعتی در حدود هشت میلیون و ششصد کیلومتر مربع، عنوان پنجمین کشور پهناور جهان را از آن خود کرده است. قرار گرفتن آن در غرب قاره‌ی آمریکای جنوبی، عبور خط استوا از سرزمین‌های شمالی، داشتن خط ساحلی با اقیانوس اطلس، وجود جلگه‌ها و فلات‌هایی وسیع، جریان رودهای بزرگ از جمله آمازون که بزرگترین رود جهان است و داشتن جنگل‌های پهناور که می‌توان از جنگل آمازون نیز به‌عنوان مشهورترین آن‌ها نام برد باعث شده است تا علاوه بر جمعیتی کثیر از نژادهای مختلفی که در این کشور زندگی می‌کنند، از رژیم غذایی متنوع، سالم و در حین حال جالبی نیز برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی مردم برزیل

غذاهای خوزستان

قلیه ماهی

استان خوزستان را با مردمی دلاور و غیور به زلالی رود کارون و استقامت زاگرس می‌شناسیم. شجاعت و از خودگذشتگی مردم این سرزمین در طول جنگ تحمیلی، مثال زدنی و قابل تحسین است. مردم این سرزمین، با توجه به پوشش گیاهی، حضور جلگه‌ها و کوهستان‌های متعدد، آب و هوا و شرایط اقلیمی، از برنامه‌ی غذایی ویژه‌ای استفاده می‌کنند که در نوع خود جالب و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد. طبق اظهار نظر کارشناسان تغذیه و سلامتی، در این استان و توابع آن بیش از صد غذا و خوراک محلی و بومی تهیه و طبخ می‌شود که پزشکان و متخصصان تغذیه، مصرف اکثر آن‌ها را به‌دلیل حضور برخی از مواد اولیه‌ی ترکیبی مفید و مغذی، توصیه کرده و برای بدن، ضروری می‌دانند.

بیشتر بخوانید: غذاهای سنتی استان خوزستان

غذاهای بوشهر

فلافل

استان‌های جنوبی کشور و به‌خصوص بوشهر، فرهنگ غذایی بسیار ویژه‌ای دارند که روحیه‌ی گرم و مهمانواز مردم جنوبی را به‌خوبی نمایان می‌کند. طعم و مزه‌ی غذاهای محلی این نواحی به حدی خاص است که با چشیدن آن‌ها به‌راحتی می‌توان تشخیص داد که مربوط به کدام منطقه از کشور هستند.

بیشتر بخوانید: غذاهای محلی استان بوشهر

رژیم غذایی وایکینگ‌ها

واکینگ

اغلب مردم جهان امروزه در حال چاق شدن هستند، سبک زندگی بی‌تحرک ما و خوردن مواد غذایی تقریبا ناسالم علت این اتفاق است، همین ما را بر آن داشت تا در میان گذشتگان به تحقیق بپردازیم و ببینیم که چطور آن‌ها با وجود نبود امکانات امروزی از سلامت و قوای بدنی بهتری نسبت به ما برخوردار بوده‌اند. پس به سراغ وایکینگ‌ها رفتیم!

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی وایکینگ‌ها

رژیم غذایی مردم مالزی

غذا مالزی

رژیم غذایی هند، چین و مالزی، سه رژیم اصلی در این کشور است و پیوند آن‌ها باعث شده تا بازدیدکنندگانی که از سراسر جهان به مالزی سفر می‌کنند، از تنوع، عطر و طعم باورنکردنی غذاها، شگفت‌زده و متحیر شوند. کمتر کسی می‌تواند بدون توجه به غذاهای لذیذ و وسوسه‌انگیزی که عطر و بویشان، تمام فضا را پرکرده به‌سادگی عبور کرده و به مسیر خود ادامه دهد. بنابراین توقف در رستوران و سفارش یک غذای لذیذ، دور از تصور نخواهد بود. هرجا که اسمی از کشور مالزی به گوش می‌رسد، ناخودآگاه، ما را به یاد چاشنی‌ها و ترکیبات غذایی ناب و منحصربه‌فردی می‌اندازد که مخصوص کشورهای منطقه جنوب و جنوب شرقی آسیا به‌ویژه مالزی است. تاثیری که شیوه‌های رفتاری غذا خوردن بر رژیم غذایی مردم مالزی دارد، در نوع خود جالب و شنیدنی است.

بیشتر بخوانید:آداب و رژیم غذایی مردم مالزی

برگرهای اختصاصی لندن

برگر

برگر یکی از اعضای محبوب خانواده غذاهای موسوم به فست‌فود در سراسر جهان است که در طی سال‌های اخیر، در لیست غذاهای پرطرفدار  شهر لندن نیز جای گرفته و ازاین‌رو، ابتکارهای جالبی توسط رستوران‌ها در تهیه و عرضه آن به مشتریان انجام می‌گیرد. برای آشنایی با بهترین نوع برگرهای عرضه‌شده در لندن، با ما همراه شوید!

بیشتر بخوانید: بهترین برگر های اختصاصی لندن

ماکرون با طعم قهوه

ماکارون

اگر به فرانسه رفته‌اید حتما طعم ماکرون‌های خوشمزه‌ی فرانسوی‌ها هنوز زیر دندانتان است. اگر عاشق عطر و طعم قهوه‌ هستید، این دستور پخت فوق‌العاده را از دست ندهید. با اینکه قهوه‌ی اندکی در این دستور به‌ کار رفته، به‌ راحتی طعم قوی قهوه را در این ماکرون‌های وسوسه‌انگیز احساس خواهید کرد. پس معطل نکنید و دست به کار شوید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماکرون با طعم قهوه

روش پخت هات‌ داگ و همبرگر

هات داگ

برای پختن یک دستور غذایی به‌طور کامل و درست که طعم خوبی نیز داشته باشد باید یک سری نکات را رعایت کرد. هر غذایی نیز نکات مربوط به خود را دارد، در اینجا می‌خواهیم به ۱۰ نکته‌ی صحیح پختن برگرها و هات‌داگ‌ها اشاره کنیم، با کجارو همراه شوید. با ۱۰ نکته‌ی زیر سطح طعم غذاهای خود را بالا ببرید تا بار اول که همبرگر یا هات‌داگ بیرون از منزل یا داخل خانه تهیه و میل می‌کنید، لذیذ باشد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش پخت کامل هات‌ داگ و همبرگر

رستوران ژاپنی در تایلند

ژاپنی

بانکوک چشم‌انداز خیره‌کننده و هویت فرهنگی متمایزی دارد. در این شهر زندگی خیابانی پرجنب وجوشی در جریان است و حتی در باریک ترین معابرش موسسات منحصربه‌فردی استقرار یافته‌ است. در رستوران‌های این شهر می‌توانید غذاهای محلی تند و خوشمزه‌ای را مزه کنید یا خلوتگاهی برای نوشیدن یک فنجان قهوه اسپرسو گرم پیدا کنید. بانکوک برای عاشقان غذاهای ژاپنی، خانه تعدادی از برجسته‌ترین رستوران‌ها است؛ جایی که می‌توانید میگو تمپورا تردی میل کنید یا در خوردن غذاهایی چون اوکونومیاکی افراط کنید. در ادامه ۸ مورد از برترین رستوران‌های ژاپنی در این کلان‌شهر تایلند را معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: ۸ رستوران ژاپنی برجسته در بانکوک، تایلند

فست فود سالم

فست فود

اگر شما هم مدام نگران انواع خوراکی‌هایی هستید که جز خوردنشان چاره‌ای ندارید، اگر حداقل یک وعده از غذاهای روزانه‌تان را باید بیرون از خانه باشید، اگر هرروز با نکات ترسناک و تازه‌ای در مورد سلامتی و بیماری مواجه می‌شوید که بیشر و بیشتر نگرانتان می‌کنند، این مقاله دقیقا برای شما است.

بیشتر بخوانید: چگونه یک فست فود سالم بخوریم؟

بستنی موز رژیمی

بستنی

کمتر کسی پیدا می‌شود که بستنی، ‌آن هم از نوع شکلاتی را دوست نداشته باشد. اما، این روزها، خیلی‌ها به‌دنبال کم‌کردن وزن خود هستند. بنابراین، ما به شما دستور ی آموزش می‌دهیم که ترکیباتش به‌قدری سالم و خوشمزه‌اند که بدون شک تمام تابستان را درگیر درست کردن این بستنی خواهید بود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه: بستنی موز رژیمی

نکاتی که شما را برای آشپزی مشتاق خواهد کرد

آشپزی

شاید برخی افراد مسائل و مشکلات کوچک آشپزی دارند که مانع از لذت بردن یا حتی عدم تمایل آن‌ها به این کار می‌شود. ما در این مقاله‌، تعدادی روش ساده را که ممکن است بسیاری از افراد هم از آن‌ها اطلاع داشته باشند، برایتان عنوان می‌کنیم که با خواندن آن‌ها به آشپزی و امور مربوط به آشپزخانه بیشتر علاقه‌مند خواهید شد.

بیشتر بخوانید: نکاتی که شما را برای آشپزی مشتاق خواهد کرد

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه