برترین راهنماهای سفر کجارو در سالی که گذشت

مرتضی گودرزی
مرتضی گودرزی شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
برترین راهنماهای سفر کجارو در سالی که گذشت

در این مقاله از کجارو مطالب بهترین راهنمای سفر را می‌توانید مطالعه کنید که گلچینی از بهترین مقالات راهنمای سفر کجارو در یک سال گذشته است.

به مناسبت یک ساله شدن وب‌سایت کجارو ، تصمیم داریم تا برای شما همراهان و خوانندگان همیشگی، بهترین مطالب راهنمای سفر به مناطق مختلف ایران و جهان را قرار دهیم تا شما راحت‌تر تصمیم بگیرید که سفر آینده شما به کدام نقطه از جهان پهنارو باشد.

سفر به رشت

رشت

شهر رشت، مرکز استان گیلان، از زمان پیش از اسلام و دست كم در دوره ساسانیان وجود داشته است. در زمانی كه حكومت ساسانی رو به فروپاشی می‌رفت، حكمرانی مستقل این دیار را گیلانشاه می‌نامیدند. آب و هوای رشت از جمله آب و هوای معتدل کاسپین و شبه مدیترانه‌ای است که دارای تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌های سرد و مرطوب است. رشت سومین شهر گردشگر پذیر ایران است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به رشت

سفر به شیراز

شیراز

استان فارس از استان‌های جنوبی کشور است که به‌دلیل وجود جاذبه‌های متعدد تاریخی، طبیعی و مذهبی همواره یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی بوده است. این استان پهناور در بخش جنوبی کشورمان قرار گرفته است و قدمتی بسیار طولانی دارد. فارس از دیرباز مورد توجه حاکمان سرزمین پهناور ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به استان فارس

سفر به اصفهان

اصفهان

استان پهناور اصفهان دارای روستاها و شهرستان‌های زیادی است که بسیاری ازآنها خود به‌تنهایی دارای جاذبه‌های فراوانی هستند.  همان طور که گفتیم در قسمت اول راهنمای سفر، تمرکز روی آب و هوای استان و مرکز این  استان یعنی شهر زیبای اصفهان است  که  جاذبه‌های تاریخی و  تفریحی بسیاری دارد. 

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به اصفهان

سفر به دبی

دبی

در طول چند سال، دبی از یک شهر معمولی، به شهری شگفت‌انگیز و یکی از مهم‌ترین‌های دنیا تبدیل شده است که هرکسی دوست دارد یک بار هم که شده از آن بازدید کنید. در اینجا نمی خواهیم به چگونگی این اتفاق بپردازیم که چرا دبی انقدر سریع پیشرفت کرد، تنها سعی کرده‌ایم با یک مطلب جامع شما را برای لذت بردن از سفر به این شهر راهنمایی کنیم. 

تعداد زیادی از مردم جهان، چه مردم عادی و چه انسان‌های مهم و سرشناس، هرساله  برای بازدید از این شهر عازم امارات متحده عربی می‌شوند. با اینکه دبی شهری ساحلی است، اما انقدر جاذبه‌های مصنوعی در آن وجود دارد که شما را چندین روز به خود مشغول خواهند کرد. هرچند شاید این شهر از نظر تاریخی خیلی غنی نباشد، اما در هرصورت تاریخ مخصوص به خود را دارد که می‌توان در بازدید از خانه‌ی شیخ سعید، خانه‌ی شیخ جوما، موزه‌ها و روستاهای تاریخی به آن پی برد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به دبی

سفر به دهلی

دهلی

دهلی یکی از بزرگ‌تر ین شهرهای هند است که بخش کوچک‌تری به نام دهلی نو را احاطه کرده است. اغلب مردم در بدو ورود با دیدن عظمت آن ممکن است کمی شوکه شوند. شهری که سنت و مدرنیته به‌همراه زیبایی‌های بی‌شمار  را با هم ارائه می‌دهد. 

در مقایسه با بیشتر شهرهای هندوستان به‌جز بمبئی، دهلی جایی نسبتا گران است. در این شهر می‌توان فرهنگ‌ها، مذاهب و عقاید مختلف زیادی را مشاهده کرد که در ابتدا ممکن است گیج کننده باشد. دهلی پایتخت هند محسوب می‌شود که تراکم جمعیتی زیادی هم دارد. این مطلب بیشتر در مورد دهلی نو است که به آن دهلی می‌گوییم

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به دهلی

سفر به استانبول

استانبول

اگر قرار باشد خاص‌ترین شهرهای جهان را دسته‌بندی کرد قطعا شهر استانبول در این میان جای می‌گیرد. شهری اروپایی آسیایی که پر از جنب‌و‌جوش است و سالانه میلیون‌ها گردشگر را مجذوب زیبایی خود می‌کند. استانبول حدود ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر، تاریخی غنی را در خود جای داده که در گوشه گوشه‌ی آن به چشم می‌خورد.‌ از آنجا که تعداد گردشگران خصوصا در فصل‌هایی خاص زیاد می‌شود باید این شهر را در زمره‌ی شهرهای گران محسوب کرد

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به استانبول

سفر به تایلند

تایلند

تایلند با جنگل‌های باشکوه، سواحل معروف، غواصی‌های در سطح بالای جهانی، غذاهای بی‌نظیر و قیمت‌های نسبتا ارزان، گردشگرانی از تمام سلایق را جذب خود می‌کند. از اقامتگاه‌های ارزان قیمت تا هتل‌های باشکوه ۱۰۰۰۰ دلاری در این کشور یافت می‌شود. گذشت و گذار در تایلند بسیار ساده است و پیاده می‌توان به راه افتاد و از بسیاری مکان‌ها دیدن کرد. اگرچه مقاصد بسیاری در نقشه‌ی گردشگری این کشور وجود دارد، اما از تعدادی از آن‌ها می‌توان به دور از خیل جمعیت و قیمت‌های بالا بازدید کرد. نام تایلند معمولا سواحل، زیبایی‌ها، جنگل‌ها و غذاهای معروف این کشور را تداعی می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تایلند

سفر به برلین

برلین

‌برلین پایتخت و بزرگترین شهر آلمان است. این شهر تاریخی آشفته دارد، اما از طرف دیگر به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرجنب و جوش‌ترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود. تاریخ و هنر زیادی در این شهر موج می‌زند. شهر برلین  برای  دانشجویان، هنرمندان جوان، نویسندگان، معماران و طراحانی که به این شهر مهاجرت می‌کنند، به مقصد جذابی تبدیل شده است. به این شهر که نگاه کنید، بناهای زیبا، هنر، تاریخ و شب نشینی هایش توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. در واقع برلین شهری کهنه، با قلبی جوان است و یکی از سرگرم‌کننده ترین، جالب‌ترین، متنوع‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرهای اروپا به شمار می‌رود. یک نوع حس و تاب حرکت در اینجا وجود دارد که بدون شک آن را دوست خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به برلین

سفر به روتورا، نیوزلند

نیوزلند

روتوروا شهری در کنار دریاچه‌ای به همین نام، واقع در خلیج پلنتیِ جزیره‌ی شمالی نیوزیلند است که یکی از بهترین جاذبه‌های این کشور محسوب می‌شود. این شهر مکانی آرام با آب و هوایی مطلوب در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. روتوروا کانون مشاهده‌ی مناظر آتشفشانی، آب فشان‌ها و حوضچه‌های گل در نیوزیلند به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به روتورا

سفر به کامبوج

کامبوج

کامبوج یک بهشت بی  عیب و نقص نیست، حتی می‌توان گفت حکومت فاسد و دیکتاتوری دارد و دستاورد خاصی به دنیا تقدیم نکرده است. به‌علت فساد اداری، این کشور از لحاظ اقتصادی به توسعه‌ی چندانی نرسیده و اغلب بخش‌های این سرزمین توسط دولت به سرمایه‌داران فروخته شده است. اما هیچ‌کدام از این موضوعات باعث نمی‌شود که این کشور توجه گردشگران را به خود جلب نکند. در یک نگاه کلی می‌توان تاریخ غنی، غذاهای لذیذ و خوشمزه و زندگی شبانه‌ی پر شور و نشاط این منطقه را به‌عنوان جاذبه معرفی کرد. چنانچه در چشم‌انداز خود قصد سفر به این منطقه را دارید این راهنما می‌تواند تجربه‌ی بهتری از سفر را برای شما رقم بزند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به کامبوج

سفر به آمستردام

آمسرتردام

هنگام تفکر درباره آمستردام، فورا تصاویری از گل‌های لاله، پنیر، کفش‌های چوبی و آسیاب‌های بادی به ذهن خطور می‌کند؛ اما صبر کنید. نکات بسیاری در ورای این کلیشه‌ها وجود دارد. تاریخ و فرهنگ غنی، جاذبه‌های بی‌نظیر، ساختمان‌های بلند، شب‌های گرم و پر از شور زندگی به‌همراه غذاخوری‌ها و مراکز خرید باشکوه. مکان‌های دیدنی بسیار و کارهای زیادی برای انجام در این شهر خاص و بی‌نظیر وجود دارد که یک یا دو روز برای تمام آن‌ها کافی نیست. پایتخت هلند هرساله جشنی به مناسبت چهارصدمین سالگرد ساخت حلقه کانال شهر (مسیر کشتی‌رو کانال‌ها) دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به آمستردام

سفر به توکیو

توکیو

بر کسی پوشیده نیست که توکیو یکی از هیجان انگیزترین شهر‌های جهان به شمار می‌آید و به همین دلیل گردشگران زیادی نیز سالانه به این شهر سفر و از بخش‌های مختلف آن بازدید می‌کنند. البته گردشگران با کمک گرفتن از دانش کارشناسان محلی می‌توانند بدون هیچ مشکلی به توکیو سفر کرده و با زیبایی‌های آن آشنا شوند. اما مشکلی که اغلب افراد در سفر‌های خود دارند این است که نمی‌دانند باید در طول این سفر چه کارهایی را در برنامه خود قرار دهند. همراه کجارو باشید تا با کارهایی که باید در توکیو انجام دهید، آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به توکیو

سفر به سیدنی

سیدنی

سیدنی شهری احاطه شده توسط سواحل زیبا و مکان‌های دیدنی است که در ایالت نیو سات ولز استرالیا قرار دارد و به‌همراه سالن اوپرای مشهورش به نمادی از این کشور تبدیل شده است. شهری با جاذبه‌های خارق‌العاده که بیشترین تعداد جهانگرد را به خود جذب می‌کند. با وجود اینکه سیدنی پایتخت نیست، اما بزرگترین شهر استرالیا به شمار می‌رود. شهری پر از جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی که باید ببینید تا زیبایی آن‌ها باورتان شود. تنها، مکان‌هایی از جمله سواحل مانلی و بوندای ثابت می‌کنند که برای چه مردم زیادی هر ساله به این شهر زیبا سفر می‌کنند. اگر قصد سفر به سیدنی را دارید، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که دست‌کم یک هفته‌ی کامل را در آن به گشت و گذار بپردازید. گرچه سیدنی شهری کاملا گران محسوب می‌شود، اما مطمئن باشید ارزش وقت و هزینه‌ای را که می‌کنید دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به سیدنی

سفر به لندن

لندن

لندن مه‌آلود، پایتخت انگلستان، مرکز یکی از پیشروترین کشورها در زمینه‌ی هنرهای گوناگون است. این شهر تاریخی مهد بزرگان زیادی در عرصه‌های گوناگون فرهنگ، هنر و سیاست است. اگر دوست دارید به دیدار این شهر دوست‌داشتنی با مناظر کلاسیک و خیره‌کننده بروید، 

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به لندن

Save

Save

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه