برترین ویدیوهای کجارو در سالی که گذشت

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۰
برترین ویدیوهای کجارو در سالی که گذشت

امروز وب‌سایت کجارو یک ساله شد. در سالی که گذشت ویدیوهای زیادی را منتشر کردیم. از راهنمای سفر گرفته تا ویدیوهای مربوط به غذا، هنرهای خیابانی و همچنین ویدیوهای کوتاه آموزشی. در این مقاله گلچینی از برترین ویدیوهای یک سال گذشته را جمع‌آوری کردیم که تماشای مجدد آن‌ها خالی از لطف نیست. همراهان همیشگی کجارو، همراه‌مان باشید.

جاذبه های گردشگری دبی ، امارات متحده عربی

دبی ، شهر جادویی قرن ۲۱ام که توانست طی چند سال تبدیل به قطب گردشگری خلیج فارس شود. دقایقی از سبک زندگی لوکس این شیخ نشین را در ویدئویی خلاصه کرده‌ایم که در ادامه مشاهده می‌کنید:

جاذبه های گردشگری سئول ، کره جنوبی

سئول پایتخت کره جنوبی است. این شهر با جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفر، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود. سئول از ساختار زیربنایی بسیار پیشرفته‌ای برخوردار است و متروی آن که هرساله بیش از ۲۰۰ میلیون مسافر را جابجا می‌کند یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های متروی جهان به شمار می‌رود. برخی از جاذبه‌های گردشگری سئول را در ادامه ببینید:

جاذبه‌های گردشگری ایسلند

جمهوری ایسلند شمالی­‌ترین کشور اروپا و کشوری است جزیره‌ای در شمال اقیانوس اطلس. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن ریکیاویک و جمعیت این کشور ۳۲۰ هزار نفر است. در ویدیوی زیر با جاذبه‌های گردشگری این کشور زیبا آشنا شوید:

جاذبه‌های گردشگری ریو دو ژانیرو

ریو دو ژانیرو، مرکز ایالت ریو دو ژانیرو است و به اختصار ریو نامیده می‌شود. ریو دومین شهر بزرگ برزیل و سومین منطقه شهری بزرگ آمریکای جنوبی است. در آستانه المپیک ریو ۲۰۱۶ جاذبه‌های گردشگری این شهر را در این ویدیو تماشا کنید:

جاذبه‌های گردشگری توکیو ، ژاپن

توکیو پایتخت کشور ژاپن است. این شهر در ابتدا یک دهکده ماهیگیری کوچک به نام ادو بود. در دوره‌های بعد ادو کم‌کم بزرگ شد، به گونه‌ای که در قرن ۱۸ میلادی به یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان تبدیل شد. ویدیوی زیر را مشاهده کنید:

نمایش سقوط پهپاد از بالای برج خلیفه دبی

تصویر برداری از نمایی باز همیشه مورد علاقه‌ی بسیاری از تصویر برداران بوده است. شاید در گذشته این امکان برای همه فراهم نبود، اما امروزه با پهپادها می‌توان چنین تصاویری را شکار کرد. در این ویدیو نماهای شگفت انگیز شهر دبی را که با پهپاد تصویر برداری شده است تماشا کنید:

آشپزی که با مس مذاب استیک می پزد

شاید در دنیای پر سر و صدای امروز، طبخ یک استیک خوشمزه نظر همگان را به خودش جلب نکند. پس یک آشپز برای معروف شدن، می‌تواند کمی خلاقیت به‌خرج دهد. در ادامه با خلاقیت استیکی یک سرآشپز آشنا شوید:

برترین جاذبه های گردشگری مراکش

مراکش یا مغرب، کشوری در شمال غربی آفریقا است. مراکش ساحلی طولانی با اقیانوس اطلس دارد که از شمال به جبل‌الطارق و دریای مدیترانه می‌رسد. کشور مراکش از سوی شرق با کشور الجزایر، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با کشور موریتانی و از شمال با دریای مدیترانه همسایه‌ است. این کشور مقصد بسیاری از گردشگران بین‌المللی است. برترین جاذبه‌های گردشگری این کشور را تماشا کنید:

یک روز در قره باغ

 قره باغ (به ترکی آذربایجانی) یا آرتساخ (به زبان ارمنی)  نام منطقه‌ای کوهستانی در همسایگی شمال ایران است. این نام برگرفته از دو کلمه قره و باغ است؛ بر خلاف تصور عموم کلمه «قره» در ترکی علاوه بر معنای سیاه، به معنای بزرگ نیز هست و کلمه «باغ» نیز به همان معنی مصطلح در فارسی است. از این‌رو، قره‌ باغ به منطقه یا محلی گفته می‌شود که در آنجا باغ‌های وسیع و انبوه وجود داشته و رنگ سبز درختان نیز متمایل به سیاه است. در این ویدیو نمایی از این منطقه را تماشا کنید:

یک روز در استانبول، ترکیه

اگر قرار باشد خاص‌ترین شهرهای جهان را دسته‌بندی کرد قطعا شهر استانبول در این میان جای می‌گیرد. شهری اروپایی آسیایی که پر از جنب و جوش است و سالانه میلیون‌ها گردشگر را مجذوب زیبایی خود می‌کند. در این ویدیو یک شبانه روز در این شهر را تماشا کنید:

نخل طلایی کن چگونه ساخته می‌شود؟

جشنواره بین‌المللی فیلم کن، جشنواره‌ای سالانه است که در شهر کن فرانسه برگزار می‌شود. این جشنواره یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین رویدادهای سینمایی جهان و محلی برای پیش‌نمایش فیلم‌های جدید از تمامی ژانرها از جمله مستند است. در این ویدیو نحوه‌ی ساخت نخل طلایی، از جوایز این جشنواره را تماشا کنید:

طرز تهیه لقمه چیزکیک با روکش شکلات

چیز کیک شیرینی مغذی و خامه‌ای است که از پنیر خامه‌ای و دیگر افزودنی‌ها تهیه می‌شود. در این ویدیو طرز تهیه لقمه‌های چیزکیک با روکش شکلات را بیاموزید:

بهترین روش برای تا کردن انواع لباس

اگر برای شما هم پیش آمده که بخواهید به سفر بروید و لباس های زیادی با خودتان ببرید، اما چمدان تان فضای کافی ندارد؛ یا اگر برای تان پیش آمده که بخواهید سوغاتی بیاورید و باز هم به دلیل جای کم چمدان نتوانسته اید، این ویدیو را تماشا کنید تا با بهترین روش بستن چمدان آشنا شوید:

بهترین ترفندها برای بستن چمدان

برای خیلی از ما پیش آمده که فضای چمدان جواب‌گوی لباس‌ها و وسایل‌مان نبوده است. این ترفندها را تماشا کنید تا در چمدان خود به جای ۱۰ وسیله، ۲۰ وسیله قرار دهید و در عین حال دسترسی به مراتب آسانتر و بهتری به البسه خود داشته باشید:

بدون هیچ ابزاری وضعیت هوا را پیش‌بینی کنید

آن دسته از کجارویی‌ها که تنها به پارک‌ها و مراکز خرید سفر نمی‌کنند و همیشه به دنبال ماجراجویی‌ هستند، حتما می‌دانند که پیش‌بینی شرایط آب و هوا چقدر اهمیت دارد و نباید به اپلیکیشن یا اطلاعاتی که قبلا از اینترنت گرفته‌اند اکتفا کنند. این پیش‌بینی حتی می‌تواند روزی جان شما را نجات دهد. ویدیو آموزشی در مورد پیش‌بینی آب و هوا بدون ابزار را در ادامه مشاهده کنید:

آیا می‌توانید بدون احساس گرسنگی ، تا انتهای ویدیو دوام بیاورید؟

دنیای غذاها، دنیای هیجان‌انگیز و جذابی است. هر کشور با رنگ‌ها و طعم‌های وسوسه‌انگیز، فرهنگ و ذائقه‌ی خود را به جهانیان نشان می‌دهد. اما برخی از این غذاها به قدری اشتها برانگیز است که با کمی تخصص فیلمبرداری و نورپردازی، تبدیل به تصاویر لذت بخشی شده‌اند که از شما دعوت می‌کنیم برخی از آن‌ها را تماشا کنید:

هنر خیابانی، نقاشی با اسپری نیویورک، آمریکا

در این ویدیو هنرمندی را مشاهده کنید که در شهر نیویورک آمریکا با اسپری نقاشی زیبایی را خلق می‌کند:

هنر خیابانی موسیقی با لیوان، پراگ

در این ویدیو هنرمندی را مشاهده کنید که در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک، با استفاده از چند لیوان موسیقی زیبایی می‌نوازد:

هنر خیابانی حرکات شگفت انگیز، آفریقای جنوبی

در این ویدیو هنر خیابانی چند جوان را تماشا کنید که با بدنی منعطف حرکاب بسیار زیبایی انجام می دهند:

تجربه حس سواری بر قایق های ونیز

ونیز شهر غرق در آب است که مردم آن برای جابه جایی در کوچه و پس کوچه های آن از قایق استفاده می کنند. این قایق ها که گاندولا نام دارند، یکی از پرطرفدارترین جاذبه های شهر ونیز است. تکیه دهید، پتویی روی پاهای‌تان بکشید و به مدت دو دقیقه در این ویدیو حس سواری بر این قایق ها را تجربه کنید:

طرز تهیه ماکارون ماکیاتو

ماکارون یک شیرینی فرانسوی است که در اصل با سفیده تخم مرغ و شکر تهیه می‌شود. از دیگر مواد لازم برای این شیرینی پودر شکر یا پودر قند، پودر بادام یا پودر بادام زمینی و رنگ طبیعی است. در این ویدیو طرز تهیه ماکارون ماکیاتو را تماشا کنید:

یک روز در استانبول، ترکیه

استانبول یکی از پاتوق های همیشه محبوب سفر است. شهر سحر آمیزی که میان آسیا و اروپا قرار گرفته و آنقدر جای دیدنی دارد که نمی دانید از کجا شروع کنید. شما چقدر استانبول را می شناسید؟ هوای استانبول چگونه است؟ کدام مقصدهای گردشگری استانبول را حتما باید ببینید؟ در این ویدیو با این شهر زیبا بیشتر آشنا شوید:

همراهان کجارویی عزیز حتما به خاطر داشته باشید که بخش ویدیو ما را دنبال کنید و ویدیو‌های جذاب ما را مشاهده کنید. اگر هم از این ویدیو‌ها خوشتان آمد آن را با به اشتراک‌گذاشتن به دوستانتان هدیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه