در این شهرهای شناور، روی آب راه بروید

مینا رهبری | دوشنبه, ۴ مرداد ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

شهرهای روی آب از جاذبه‌های گردشگری محبوب دنیا هستند. اما وقتی اغلب ما به شهر روی آب فکر می‌کنیم، تنها ونیز به ذهنمان خطور می‌کند. زیبایی و ویژگی‌های منحصر به‌فرد این شهر غیر قابل انکار است اما در سراسر جهان شهرهای دیگری نیز روی آب شناور هستند. برای آشنایی با بیشتر با این شهرها با کجارو همراه باشید. 

اکثر مردم وقتی به شهر روی آب فکر می‌کنند، یاد ونیز ایتالیا میفتند. اما شهرهای شناور زیبای زیادی در  سراسر جهان وجود دارد.

آمستردام، هلند

شهرهای روی آب

شاید آمستردام مثل ونیز نباشد اما این شهر به خاطر داشتن کانال‌های آبی زیاد شهرت دارد. این کانال‌ها یک چهارم شهر را در برگرفته‌اند و سالانه سه میلیون مسافر با تورهای قایقی به گشت و گذار در کانال‌های این شهر می‌پردازند.

استکهلم، سوئد

شهرهای روی آب

شما می‌توانید از طریق کانال‌ها و پل‌ها در پایتخت سوئد گشت و گذار کنید که ۱۴ جزیره‌ی شهر را به هم متصل کرده‌اند. اغلب تورهای گردشگری بازدیدکنندگان را به کانال «رویال دیجرگاردن» می‌برند که در سال ۱۸۳۲ و با دست ساخته شده است.

کوپانیی، تایلند

شهرهای روی آب

دهکده‌ی کوچک ماهیگیری کوپانیی که در استان «فانگ نگای» تایلند قرار گرفته است، با میله‌های چوبی و فلزی ساخته شده است و حدود ۲۰۰۰ نفر در آن زندگی می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌گویند با این که این روستا کوچک است اما بسیار خوش منظره و زیبا است.

کوچیمیلکو، مکزیک

شهرهای روی آب

در سال ۱۹۸۷ کوچیمیلکو از طرف یونسکو به عنوان میراث جهانی اعلام شد. اگر یک ساعت از مرکز شهر تاریخی مکزیکو سیتی به سمت جنوب پیش بروید، کوچیمیلکو با چندین کانال و جزایر دست‌ساز انسان قرار گرفته است که این جزایر به «چینامپاس» شهرت دارند.

روستای شناور اروس، پرو

شهرهای روی آب

مردم اروس در دریاچه‌ی «تیتیکاکا» و روی جزایری زندگی می‌کنند که از نی زنده ساخته شده است. هر یک از این جزایر ساختارهای متعددی دارند. «پرونو» در پرو نزدیک‌ترین محل برای دسترسی گردشگران به این جزایر است.

کرالا، هند

شهرهای روی آب

مرداب‌های کرالا به خاطر وجود کانال‌ها، مزارع برنج و مزارع ادویه‌ایی که در حاشیه‌ی نخلستان قرار دارند، یک مقصد گردشگری بسیار محبوب است. این کانال‌ها حدود یک قرن پیش برای کمک به حمل و نقل الیاف پوست نارگیل حفر شدند که این الیاف که به «کوار» یا «لیف نارگیل» شهرت دارند. 

سانتا کروز دل ایسلوت، کلمبیا

شهرهای روی آب

این جزیره با مساحت حدود یک مایل و ۱۲۰۰ نفر جمعیت که فقط در ۹۰ خانه‌ی موجود در این جزیره زندگی می‌کنند، پرجمعیت‌ترین جزیره‌ی این سیاره است.

ونیز، کالیفرنیا

شهرهای روی آب

اگر ونیز را از لیست شهرهای روی آب حذف کنیم، چه چیزی می‌ماند؟ اهمیت ونیز واضح و غیر قابل اجتناب است. با این حال ونیز دیگری در کنار ونیز اصلی ایتالیا برای گشت و گذار گردشگران وجود دارد. این کانال‌ها در سال ۱۹۰۵ توسط «آبوت کینی» به منظور ایجاد جو ایتالیایی در جنوب کالیفرنیا ساخته شد.

سنت پترزبورگ، روسیه

شهرهای روی آب

سنت پترزبورگ سیستم کانال مخصوص به خود را دارد که در امتداد رود «نوا» ساخته شده است. بیش از ۱۰۰ کانال و ۸۰۰ پل، سنت پترزبورگ  را به یک شهر آبی شگفت انگیز تبدیل کرده است.نویسنده‌ای به نام «یوهان وافگانگ فون گوته» به این شهر لقب «ونیز شمال» داده است.

شهر ووژن، چین

شهرهای روی آب

گفته می‌شود شهر باستانی ووژن در استان «ژجیانگ» چین بیش از ۱۳۰۰ سال پیش ساخته شده است. کانال‌ها و پل‌های آن در طول سلسله‌ی مینگ و چینگ ساخته شده است. ووژن تنها یکی از ۶ شهر آبی و باستانی موجود در جنوب رودخانه‌ی «یانگ تسه» است.

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه