هتل ساحلی کرونا؛ هتلی ساخته شده با زباله در رم

موسی معتمدی | پنجشنبه, ۳۱ تیر ۹۵ ساعت ۱۲:۰۰

هتل ساحلی کُرونا سِیو با استفاده از ۱۲ تن زباله ساخته شده که شامل بطری‌‎های پلاستیکی، قوطی‌ها و اگزوز اتومبیل‌ها بود که از سواحل کاپوکوتا در شهر رم جمع‌آوری شده بودند. در ادامه با کجارو همراه باشید.

هفته‌ی گذشته، در شهر رم ایتالیا هتلی ساخته شد که مصالح ساختمانی آن زباله‌‎های تجزیه‌‎ناپذیر جمع‌آوری شده از کنار سواحل بودند و هدف از ساخت آن برجسته کردن مشکل رشد بی‌رویه‌ی زباله در سواحل اروپایی بود.

هتل ساحلی کُرونا سِیو در رم3

سازندگان این ساختمان می‎گویند:

ما با همکاری گروه فعالان محیط ‎زیستی HA Schult که بهترین و شناخته‎ شده‌ترین افراد در زمینه‌ی کاهش زباله هستند، با فاصله از سایر ساختمان‌ها هتلی ساختیم که اغلب مصالح ساختمانی آن را زباله‌‎های جمع‌‎آوری شده از سواحل اروپایی تشکیل می‌دهد."

اولین بازدیدکننده‌‎ی این هتل سوپر مدل دانمارکی، خانم هلنا کریستن‌سن، بوده که یک شب را در آنجا سپری کرد. خانم کریستن‌سن که خود عضو کمپین محافظت از محیط زیست است در مصاحبه با خبرگزاری‌ها گفته است:

زمانی که داخل این هتل نشسته‎اید و به دیوار‌های آن نگاه می‌کنید انگار در یک ساختمان معمولی نشستید، در حالی که تمام مصالح آن زباله‌های غیر ارگانی (معدنی) است. همچنین نمای بیرونی این هتل شامل زباله‌هایی‌ست که ما هر روز با بی‌‎فکری به سواحل کنار دریا‌ها می‌‎اندازیم. شما می‌‎توانید اطراف این ساختمان بایستید و با دقت به مصالحی که در ساخت این هتل به کار گرفته شده نگاه کنید و مطمئن هستم خیلی از شما متعجب خواهید شد که چگونه یک انسان می‌‎تواند این زباله‌‎ها را بی‌رحمانه به طبیعت سواحل زیبا پرتاپ کند.

این هتل جالب در کنار قلعه‌ی سنت‎ آنجلو (Castel Sant'Angelo)، بنایی مربوط به قرن دوم میلادی، در ساحل رود تيبر رم (Tiber) ساخته شده و تاکنون از تاریخ سوم تا هفتم ژوئن به مدت ۴ روز باز بوده است.

هتل ساحلی کُرونا سِیو در رم5

هتل ساحلی کُرونا سِیو در رم6

هتل ساحلی کُرونا سِیو در رم7

هتل ساحلی کُرونا سِیو در رم9

مطالب مرتبط:

منبع Amusing Planet

دیدگاه