ایرانیان امسال مراسم عرفه را بجای عربستان در حرم امام حسین (ع) برگزار می کنند

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
ایرانیان امسال مراسم عرفه را بجای عربستان در حرم امام حسین (ع) برگزار می کنند

در پی توافق امور حج و زیارت با تولیت حرم امام حسین (ع)، قرار شده است هم‌زمان با مراسم حج امسال، مراسم عرفه به‌صورت گسترده در عراق انجام شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی ـ سرپرست حجاج ایرانی ـ در دیدار با سید جعفر الموسوی ـ تولیت آستان مقدس امام حسین (ع) ـ که به ایران سفر کرده است، هماهنگی و همکاری میان سازمان‌ها و نهادهای ایرانی و عتبه‌های مقدس در عراق را برای افزایش رضایت زائران بسیار مؤثر دانست و گفت که حرکت در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به پیشبرد موفق‌تر کارها منجر خواهد شد.

وی ورود به کارهای مشترک با اعتاب مقدسه در عراق، مانند ساخت هتل و آشپزخانه‌های متمرکز را از سیاست‌های حوزه حج و زیارت دانست و افزود:

امروز همه‌ی دست‌اندرکاران باید ضمن حفظ انسجام و هماهنگی در راستای پررونق شدن موضوع زیارت، برای خدمت به زائران گام بردارند.

او بر لزوم آشنایی بیشتر زائران با آداب زیارت و زندگی ائمه اطهار (ع) تأکید کرد و گفت که ساماندهی این مقوله که امروز مورد هجمه‌ دشمنان واقع شده، بسیار مهم است. زائران باید نحوه معاشرت با یکدیگر را بدانند و خیرخواه، کمک کار و مکمل همدیگر باشند.

قاضی‌عسکر برگزاری باشکوه نمازهای جماعت و آیین‌های مذهبی در اعتاب مقدسه عراق را از افتخارات مکتب تشیع دانست و بر آمادگی بعثه مقام معظم رهبری برای توسعه همکاری‌های تحقیقی، پژوهشی و تصویری و تبادل تجربیات تأکید و اظهار امیدواری کرد که با همکاری دو طرف، کارهای بزرگی انجام شود.

سیدجعفر الموسوی ـ تولیت آستان مقدس امام حسین (ع)؛ نیز در این دیدار از همکاری خوب دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در عراق، با عتبه حسینی تقدیر و یادآوری کرد:

ارتباط و هماهنگی به‌صورت مستمر و در سطح عالی میان دو طرف برقرار است.

او از همکاری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین‌های مذهبی استقبال کرد و تلاش مشترک دو طرف را برای مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمن از جمله القای شبهات، ضروری دانست.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با تولیت عتبه حسینی همچنین با توجه به نزدیک شدن ایام حج تمتع درباره برپایی گسترده‌تر مراسم عرفه در عراق تبادل‌نظر کردند.

او در ادامه‌ی این دیدار، با مهم دانستن پیروزی رزمندگان عراقی بر تروریست‌های تکفیری در فلوجه، بیان کرد که امیدواریم گام نهایی برای آزادی موصل نیز برداشته شود.

قاضی‌عسکر افزود که تروریست‌های تکفیری نفس‌های آخر را می‌کشند و با انسجام داخلی عراقی‌ها از بین خواهند رفت و شرایط امنیتی بهتر خواهد شد

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه