چطور در هواپیما، صندلی سایز خود پیدا کنیم؟

امیرعلی محمودی
امیرعلی محمودی شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۵
چطور در هواپیما، صندلی سایز خود پیدا کنیم؟

آخرین پروازی که داشتید چگونه بود؟ شاید نتوانسته باشید در ارتفاع ۹ هزار متری، به اندازه‌ی کافی راحت باشید. در ادامه با کجارو همراه باشید.

اگر جای‌تان تنگ بوده، خبرهای خوبی برایتان داریم؛ بیشتر شرکت‌های هواپیمایی با پرداخت اندکی هزینه‌ی اضافی، برای شما صندلی بزرگ‌تر یا حداقل تجربه‌ی سفری راحت‌تری فراهم می‌کنند.

در ادامه چند راه برای داشتن سفری آسوده، پیش پایتان خواهیم گذاشت.

صندلی بزرگ رایگان

شرکت هواپیمایی جنوب غرب (Southwest)

صندلی هواپیما

این شرکت علاوه بر ارائه‌ی کیف و چمدان رایگان، برای مسافران درشت‌هیکل، صندلی رایگان نیز تدارک دیده است؛ اما یک مشکل کوچک وجود دارد. اگر شما طبق گفته‌ی این شرکت هواپیمایی، مسافری «درشت‌هیکل» باشید که در یک صندلی جا نمی‌شود، باید دو صندلی رزرو کرده و هزینه هر دو را پرداخت کنید. اگرچه می‌توانید بعد از اتمام سفر، با شرکت هواپیمایی «جنوب غرب» تماس گرفته و درخواست استرداد مبلغ یکی از بلیط‌های خود را کنید؛ حتی اگر بلیط‌ها بیش از مقدار موجود فروش رفته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد نحوه‌ی رزرو بلیط و رزرو صندلی دوم، می‌توانید به وبسایت این شرکت مرجعه کنید.

پرداخت هزینه‌ای اندک

شرکت هواپیمایی آمریکن (American)

می‌توانید هنگام رزرو بلیط، با پرداخت مبلغی بیشتر یک صندلی بهتر (مثلا کنار پنجره یا راهرو) انتخاب کنید که از ۴ دلار به بالا شروع می‌شود. در این‌گونه رزروها جای پای اضافی در دسترس نیست اما اگر مجبور به انتخاب صندلی کنار راهرو شدید و صندلی دیگری پیدا نکردید، پرداخت این هزینه‌ی اضافی برای صندلی بهتر ارزشش را خواهد داشت.

شرکت جنوب غرب (Southwest)

صندلی هواپیما

نمونه‌ی دیگر یافتن صندلی بهتر در هواپیما سامانه‌ی «سحرخیز» شرکت هواپیمایی «جنوب غرب» می‌باشد. با این سامانه می‌توانید سریع‌تر وارد واپیما شوید تا بتوانید صندلی خود را انتخاب کنید (و یک جا کیفی بالا سری خالی پیدا کنید که قبل از ورود شما پر نشده باشد.) هزینه‌ی این سامانه ماه گذشته از ۱۲.۵ به ۱۵ دلار افزایش یافت اما باز هم ارزان است.

شرکت هواپیمایی دلتا (Delta)

صندلی هواپیما

صندلی‌های بزرگ با جا پای اضافه شاید گران باشد اما ممکن است بتوانید با قیمت ارزان هم به دست آوریدش. شرکت هواپیمایی دلتا برای ۱۰ سانتیمتر جای پای بیشتر، ۱۹ دلار از شما طلب خواهد کرد اما بسته به مدت زمان سفرتان، ممکن است این مبلغ به‌طور قابل توجهی افزایش یابد.

شرکت هواپیمایی جت آبی (JetBlue)

قیمت صندلی‌های بخش «Even More Space» از ۱۰ دلار شروع می‌شود. فکر می‌کنید زیاد است؟ شرکت هواپیمایی «جت آبی» صندلی‌هایی با اندازه‌ی عرض تقریبی ۴۵ سانتیمتر برای مسافران تدارک دیده است تا آنان در طول سفر آسوده باشند.

پرداخت هزینه‌ای اندک یا شاید هم زیاد

شرکت هواپیمایی اسپیریت (Spirit)

صندلی هواپیما

اگر با هواپیماهای این شرکت که تخفیف‌های بسیار خوبی هم می‌دهد پرواز کنید، مجبور به پرداخت هیچ هزینه‌ی اضافی نیستید ولی از طرفی، هیچ حق انتخابی نیز نخواهید داشت؛ چرا که یک سیستم کامپیوتری بلیط شما را انتخاب می‌کند و احتمال بالایی وجود دارد که نتوانید در کنار دوست یا همراه خود بنشینید. برای صندلی‌های عادی باید از ۱ الی ۵۰ دلار پرداخت کنید. یا می‌توانید با پرداخت مبلغ ۱۹۹ دلار، یک صندلی بزرگ‌تر در قسمت «Big Front Seat» به دست آوردید. اما اگر یکی از بلیط‌های ۲۴ دلاری شرکت اسپیریت برای بوستون به وگاس گیرتان آمد، دیگر با وجود این تخفیف بزرگ، نوع صندلی، اهمیت زیادی نخواهد داشت!

شرکت هواپیمایی یونایتد (United)

صندلی هواپیما

در این شرکت هواپیمایی می‌توانید ارزان‌ترین بلیط موجود را تهیه کنید و سپس در صورت تمایل، با پرداخت ۹ الی ۲۹۹ دلار در قسمت «Economy Plus» یک صندلی ویژه رزرو کنید. اگر همیشه سفرهای تجاری با این شرکت هواپیمایی داشته باشید، می‌توانید برای صندلی‌های بزرگتری که قیمتشان از ۴۹۹ تا ۱۰۹۹ دلار متغیر است، حق اشتراک و عضویت به ثبت رسانید.

خودتان دنبال بهترین صندلی بگردید

شرکت سیت گورو (SeatGuru)

دنبال بهترین صندلی می‌گردید اما نمی‌دانید کدام صندلی، بهترین است؟ کار شرکت سیت‌گورو، فراهم کردن اطلاعاتی مثل جزئیات، عرض و اندازه‌ی جای پای صندلی‌های تمامی هواپیماهای در حال پرواز از تمامی شرکت‌های هواپیمایی می‌باشد. این شرکت بر اساس هواپیمایی که در آن خواهید بود، پرواز شما را رزرو می‌کند. تنها مشکلی که وجود دارد، این است که شرکت‌های هواپیمایی معروف به تغییر در جزئیات پرواز خود در دقیقه‌ی آخر هستند!

مطالب مرتبط:

منبع foxnews

دیدگاه