گروه های گردشگری و TripAdvisor برخلاف هشدارها، نسب به سفرهای اروپایی خوش بین هستند

امیرعلی محمودی
امیرعلی محمودی سه شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
گروه های گردشگری و TripAdvisor برخلاف هشدارها، نسب به سفرهای اروپایی خوش بین هستند

اگرچه برخی از آمریکایی‌ها به‌علت بروز حملات تروریستی، در حال لغو برنامه‌ی سفری خود به اروپا هستند، وزارت امور خارجه آمریکا و مقامات TripAdvisor معتقدند، مسافران می‌توانند با آسودگیِ خیال سفر کنند. از سوی دیگر، طبق گزارشات مجله‌ سفری skift، «انجمن آژانس‌های مسافرتی آمریکا» امیدوار است مسافران بسیاری، تعطیلات خود را در اروپا بگذرانند. در ادامه با کجارو همراه باشید.

یکی از سخنگویان TripAdvisor با بیان این‌که سفر کردن به‌هنگام هشدارهای دولت، تصمیمی شخصی است، به مسافران توصیه کرد، قبل از سفر، وبسایت‌های دولتی را برای آگاهی از جدیدترین اخبار مربوطه، بررسی کنند.

TripAdvisor

کارتر از گروه سفری TripAdvisor گفت:

به‌طور کلی، مسافران اجازه نمی‌دهند هشدارهای امنیتی مانع از روحیه‌ی ماجراجویی و سفر آنها شود. تجربه ثابت کرده است که همواره بعد از بروز حملات تروریستی، سفر کردن بلافاصله تحت‌الشعاع این موضوع قرار می‌گیرد؛ حتی گاهی بسیار بیشتر از مسائل دیگر. مسافران در این شرایط هم به سفر می‌روند اما ممکن است مقصد خود را تغییر دهند و یا به مکانی در نزدیکی خانه‌ خود بروند. اگر حملات تروریستی در مکان‌های توریستیِ پر رفت و آمد اتفاق بیفتد، مسئولین امر، سریعا تمهیدات امنیتی را اتخاذ می‌کنند تا مسافران هر چه زودتر بتوانند به این مکان‌ها بازگردند.

نتیجه‌ مشترکی که از حملات تروریستی اخیر به‌دست آمده این است که مردم مصمم‌تر و منعطف‌تر از گذشته شده‌اند و اجازه نمی‌دهند بروز چنین اتفاقاتی، خللی در زندگی روزمره‌شان ایجاد کند. تعداد زیاد حملات تروریستی اخیر بسیار وحشتناک بوده و این موضوع، عمیقاً موجب ناراحتی ما شده است. ما با تمامی ساکنان و مسافرانی که تحت تاثیر این حملات بوده‌اند، ابراز همدردی می‌کنیم. مسئله‌ امنیت، فاکتور بسیار مهمی در صنعت سفر است.

انجمن آژانس‌های مسافرتی آمریکا

سفر به اروپا

جنیفر مایکلز، یکی از سخنگویان انجمن آژانس‌های مسافرتی آمریکا می‌گوید، مسافرانِ آژانس‌های مسافرتی به‌هنگام بروز چنین حملاتی، بایستی سفر خود را به تعویق بیندازند و یا منتظر واکنش مسئولین نسبت به اتخاذ تمهیدات امنیتی شوند. مایکلز می‌گوید، طبق یک نظرسنجی که در آژانس مسافرتی ASTA در ماه نوامبر و در پی حملات رخ داده در پاریس انجام دادیم، از مسافران پرسیدیم آیا حاضرند سفر خود به اروپا را به تعویق انداخته یا لغو کنند؛ که ۶۴٪ از آنها جواب منفی دادند. بنابراین، به‌نظر آمریکایی‌ها تقریبا نسبت به این‌گونه مسائل انعطاف بیشتری از خود نشان داده و وحشت نمی‌کنند. آنها سفر خود را لغو نمی‌کنند مگر این‌که بخواهند طی چند روز آینده سفر کنند. برخی توصیه‌هایی که اعضای سازمان ما به مسافران می‌دهند، مواردی از این قبیل می‌باشد: زمان بیشتری را در ایستگاه قطار یا فرودگاه بگذرانید، نسبت به محیط اطراف خود آگاه باشید و به اخبار محلی توجه کنید. همچنین یک آژانس مسافرتی می‌تواند مسافران خود را بیمه‌ سفر کند. از آنجایی‌که سیاست همه‌ی شرکت‌های بیمه یکسان نیست، توصیه می‌کنیم از شرکت بیمه‌ی خود درمورد بندها و قوانین مربوط به حوادث غیر مترقبه سوال کنید تا مطمئن شوید آیا این‌گونه مسائل تحت پوشش بیمه هست یا نه. در این شرایط، نماینده‌ی شرکت بیمه می‌تواند مسافران را از بهترین نوع بیمه برایشان آگاه سازد.

آژانس مسافرتی BCD Travel

سفر به اروپا

آژانس مسافرتی BCD درپی حملات تروریستی رخ داده در بروکسل، اذعان داشت، این فاجعه نشان داد، مدیریت بحران بایستی به‌نحوی تغییر رویه دهد که شرکت‌های مربوطه بتوانند ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی باشند و از سوی دیگر مسافران نیز باید شرکت مسافرتی خود را از مکان تقریبی‌شان، آگاه سازند. مارتین ویسکریچن، نایب‌رئیس بخش مدیریت بحران جهانی آژانس مسافرتی BCD می‌گوید، زمانی سفرهای کاری به بروکسل و پاریس بی‌خطر تلقی می‌شدند اما امروزه باید از آن‌ها با عنوان سفرهای پر مخاطره یاد کرد. هنوز هم برای شرکت‌های مسافرتی، شناسایی، ارزیابی و کاهش میزان خطر قبل از سفر، امری ضروری می‌باشد. امروز، واکنش ما به اندازه‌ی برنامه‌ریزی ما اهمیت دارد. برنامه‌های سفر باید طوری باشند که بتوان سریعا آماده‌ی تصمیم‌گیری شده، با مسافران و مدیران اجرایی ارتباط برقرار کنیم و در نهایت به‌هنگام بروز مشکل، بتوانیم آماده‌ی عمل باشیم.

هواپیمایی آمریکا

سفر به اروپا

شرکت هواپیمایی آمریکا، مستقیما درمورد هشدار سفری وزارت خارجه که تا تاریخ ۲۰ ژوئن پابرجا خواهد بود، اظهار نظر نکرده است اما اذعان داشت که به‌طور نزدیک با سازمان‌های دولتی و امنیتی همکاری خواهند کرد.

شرکت هواپیمایی آمریکا و اعضایش، امنیت و آسایش مسافران و کارمندان خود را در الویت اصلی قرار داده است. ما دائما در حال هماهنگی و بررسی مسائل امنیتی با سازمان‌های دولتی هستیم. شایان ذکر است، تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده، برای سفر به بروکسل، سیاست‌های جدیدی از جمله استرداد مبلغ بلیط و امکان رزرو مجدد بدون پرداخت جریمه اتخاذ کرده‌اند. مسافران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شرکت هواپیمایی خود تماس حاصل نمایند. چندین سازمان از جمله «سازمان جهانی سفرهای تجاری» و « eDreams Odigeo» در اسپانیا از اظهار نظر در زمینه‌ی هشدار سفری ایالات متحده درمورد اروپا، خودداری کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع tornosnews

دیدگاه