رمانتیک‌ ترین شهرهای دنیا

سارا صریحی | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

بعضی شهرها هستند که تنها کافی است یک‌بار به آن‌ها سفر کنید و دیوانه‌وار عاشقشان شوید. این شهرها انگشت‌شمارند و همین کمیاب بودنشان هم است که آن‌ها را منحصربه‌فرد می‌کند. شهرهایی با زیبایی‌های تمام‌نشدنی که هر بازدیدکننده‌ای را عاشق می‌کند. با کجارو همراه باشید تا با هم رمانتیک‌ترین شهرهای توریستی جهان را بشناسیم.

رمانتیک‌ترین شهرهای دنیا که قرار است در ادامه آن‌ها را بشناسیم، در طول تاریخ الهام‌بخش بسیاری از هنرمندان، شاعران، نویسندگان و دیگر اهالی هنر و ادب بوده‌اند. در واقع این زیبایی‌ها و شگفتی‌های این شهرها بوده است که باعث شده آثار بزرگ هنری و ادبی در دنیا خلق شوند.

ونیز

ونیز

اگر ونیز وجود واقعی نداشت، قطعا ذهن زیباپسند انسان آن‌ را وارد دنیای تخیل خود می‌کرد. شهری با معماری نفس‌گیر و کانال‌های رویایی که می‌تواند هر انسانی را عاشق خود کند. چه چیز از قایق‌سواری در کانال‌های آبی این شهر، عبور از روی پل‌های باریک، گم‌شدن در کوچه پس کوچه‌های تو در تو و سر درآوردن از میدان‌های زیبا و باشکوه می‌تواند رمانتیک‌تر باشد؟ اگر تا الان عاشق ونیز نشده‌اید کافی است یک‌بار به این شهر سفر کنید.

پاریس

پاریس

اصلا مگر می‌شود عاشق پاریس نشد؟ این شهر با وجود کافه‌ها، خیابان‌های زیبا، پارک‌ها و باغ‌های خارق‌العاده، برج ایفل و دیگر زیبایی‌ها مقصد بسیار مناسبی برای عاشقان خواهد بود. در پاریس عشق در هوا و فضا و به هر سمتی که نگاه کنید موج می‌زند.

پراگ

پراگ

پراگ شهر قدیمی و به زیبایی حفظ شده، باوجود معماری خارق‌العاده و رویایی‌اش یکی از رمانتیک‌ترین شهرهای دنیا است. این شهر باوجود زیبایی‌هایی چون میدان شهر قدیمی، پل چارلز، قلعه، ساعت ۶۰۰ ساله و ساختمان‌هایی که درست از وسط قصه‌ شاه و پریان آمده‌اند بهشت عشاق خواهد بود.

 

فلورانس

فلورانس

فضای رنسانسی فلورانس به آن جو کاملا برخواسته از کتاب‌های قصه می‌دهد، به ویژه برای عاشقان هنر، فلورانس می‌تواند یک بهشت تمام عیار باشد. این شهر در واقع یک نمایشگاه زنده از آثار میکلانژ و بوتیچلی است. پس از بازدید از شهر می‌توان روز رمانتیک خود را در یکی از رستورانهای ایتالیایی و سر میزهایی روشن شده با نور شمع به زیبایی هر چه تمام‌تر به پایان رساند.

رم

رم

در رم زندگی واقعا زیبا و شیرین است. با قدم زدن از این شهر گویی در هزاران سال از تاریخ قدم می‌زنیم. عشاق این شهر را دوست دارند و با جمع شدن در اطراف حوضچه‌های آن و انداختن سکه، آرزوی پایداری عشق خود را می‌کنند.

لیسبون

لیسبون

لیسبون تحت نظارت همیشگی قلعه‌ی زیبایی است که بر روی تپه‌ای بر بالای این شهر قرارگرفته، تپه‌ای که دیدن شهر از بالای آن تجربه‌ی فوق‌العاده زیبایی است. خانه‌های کاشی شده، تراموای قدیمی، خیابان‌های سنگ‌فرش شده، سقف‌های شیروانی، رودخانه‌ای در مسیر اقیانوس اطلس و یادگارهای باقی‌مانده از عصر کاوش، تماما عناصر زیبای تشکیل دهنده‌ی لیسبون هستند و آن را جز رمانتیک‌ترین شهرهای دنیا می‌کنند. اگر لیسبون برایتان کافی نیست در اطراف و خیلی نزدیک می‌توانید از سینترا (پایتخت اروپایی مکتب هنری رمانتیک) و دهکده‌ی قرون‌وسطایی زیبا و شگفت‌آور اوبیدوس که هدیه‌ی پادشاه به ملکه‌اش بوده است دیدن کنید.

وین

وین

این شهر انگار برای پیاده‌روی‌های عاشقانه طراحی شده است، خیابان‌های زیبا، آوای موسیقی کلاسیک، کالسکه‌هایی که در شهر پرسه می‌زنند، قصرها و موزه‌ها همگی این شهر را به یک مقصد رمانتیک و دوست‌داشتنی تبدیل کرده‌اند.

سویل

سویل

سویل یا همان مرکز بخش خودمختار اندلس شهری است با معماری حیرت‌آور موری که هر جا بنگرید آن را خواهید دید. در این شهر می‌توانید به تماشای گاوبازی یا رقص سنتی فلامینگو بنشینید، سوار کالسکه شوید و شهر را بگردید یا اینکه پیاده‌روی را انتخاب کنید و در خیابان‌های زیبا و گلکاری شده قدم بزنید.

بوینس آیرس

بوینس آیرس ترکیبی زیبا از ظرافت اروپا و فریبندگی آمریکای لاتین است. معماری زیبا، بلوارهای سه لاینه و رستوران‌های روباز باعث می‌شوند عاشق بوینس آیرس شوید.

مراکش

مراکش

ادویه‌جات، بازارهای تو در تو، شترسواری، مار بازی و دیگر تفریحات سنتی و قدیمی مراکش را یک شهر پر رمز و راز و یک مقصد گردشگری کاملا رمانتیک و خاص کرده‌اند. رمانتیک‌ترین بوتیک هتل دنیا با نام ریاض هم در این شهر واقع شده است. این شهر تاریخی با کوه‌های اطلس، بیابان ساحارا و نخل‌های سر به فلک کشیده احاطه شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ucityguides

دیدگاه