راهنمای سفر به سیشل

جزایر سیشل به بهشت آفریقا معروف هستند، چرا‌که زیبایی آن‌ها حد ندارد و از دیدن مناظر فوق‌العاده‌ این جزایر سیر نخواهید شد. شاید گران به نظر برسند، اما برای سفر‌های گروهی یا ماه عسل مقصد گردشگری بسیار مناسبی است. در ادامه و برای آشنایی بیشتر با این جزایر زیبا، با کجارو همراه شوید.

درباره سیشل بیشتر بدانید:

معرفی سیشل

اقامت در سیشل

غذا در سیشل

حمل و نقل در سیشل

تفریحات و جاهای دیدنی سیشل

معرفی سیشل

چشم‌اندازی از سواحل سیشل

عکس از unsplash (عکاس: hristian Cacciamani)

سیشل بدون شک بهشت آفریقا است. اگر به عکس‌های این جزیره نگاهی بیندازید، واقعی به نظر نمی‌رسند! اما زیبایی منحصر‌به‌فرد این جزیره در عکس‌ها واقعی است و نکته‌ جالب توجه این است که این جزیره در ساحل شرقی قاره‌ آفریقا قرار دارد. متاسفانه انزوا و بکر و دست نخورده بودن این جزیره باعث شده سیشل مقصدی گران برای گردشگری و سفر باشد. معمولا افراد برای ماه عسل و مراسم خاص به این جزایر سفر می‌کنند یا مقصد سفر برای گردشگران مرفه است. پس اگر شما نیز جزو گردشگران مرفه هستید، این جزایر را در صدر فهرست سفر خود قرار دهید.

اقامت در سیشل

هتل در سیشل آفریقا

در جزایر اصلی می‌توانید گزینه‌های ارزان‌تری را از میان هتل های سیشل با هزینه‌ای بین ۷۲۵ تا ۱۲۵۵ روپیه (۵۶/۸ تا ۹۸/۵ دلار) برای هر شب اقامت پیدا کنید. مکان‌های گران‌ زیادی نیز در این جزایر وجود دارند که هزینه‌ آن‌ها از ۲۳۰۰ روپیه (۱۸۰/۳ دلار) برای هر شب از اقامت شروع می‌شود. اکثر افراد گروهی به این جزایر سفر می‌کنند. پس هزینه‌ هتل بین افراد گروه تقسیم خواهد شد. در جزایر سیشل رزرو اتاق کم اتفاق می‌افتد.

غذا در سیشل

غذاهای دریایی درسیشل

غذا در جزایر سیشل بسیار خوشمزه است. همه نوع غذا در اینجا یافت می‌شود. غذا‌های دریایی، نارگیل و کاری مواد اولیه و اصلی اکثر غذا‌های سرو شده در جزیره هستند. در صورتی‌ که در رستوران هتل‌ها غذا نخورید، هزینه‌ غذا بسیار کمتر خواهد بود. هزینه‌ غذا در همه‌ جزایر بین ۳۱۵ تا ۱۶۵۰ روپیه (۲۴/۵ تا ۱۲۹/۵ دلار) متغیر است.

حمل و نقل در سیشل

طبیعت زیبای سیشل

عکس از unsplash (عکاس: Ben Michel)

برای اجاره‌ یک روزه‌ دوچرخه که بهترین گزینه برای تردد در جزیره است، بین ۱۳۵ تا ۴۲۰ روپیه (۱۰/۵ تا ۳۳ دلار) باید پرداخت کنید. اجاره‌ ماشین تنها در جزایر اصلی یعنی جزایر ماهه (Mahé) و پراسلین (Praslin) امکان‌پذیر است و هزینه‌ آن ۹۲۵ روپیه (۷۲/۵ دلار) برای یک روز است. هزینه‌ کلک‌های پر سرعت میان جزایر ماهه و پراسلین حدود ۹۲۵ روپیه (۷۲/۵ دلار) برای هر نفر است. همچنین هزینه‌ قایق بین جزایر ماهه، پراسلین و لادیگ (La Digue) حدود ۲۶۵ روپیه (۲۰/۵ دلار) است (برای هر جزیره). هزینه‌ این قایق‌ها بین جزایر پراسلین و لادیگ حدود ۳۷۰ روپیه (۲۹ دلار) خواهد بود. همچنین قایق‌های کوچک نیز برای تردد بیبن جزایر ماهه و لادیگ مهیا هستند.

تفریحات و جاهای دیدنی سیشل

هزینه‌ فعالیت‌ها بسته به نوع فعالیت انتخابی شما از ۶۶۰ روپیه (۵۱/۷ دلار) شروع شده و بیشتر می‌شود. برای اکثر فعالیت‌ها در این جزایر پول زیادی باید پرداخت کنید. 

فعالیت‌های ورزشی

گلف در سیشل آفریقا

اگر از گشت و گذار در ساحل خسته شده‌اید، به تفریحات و سرگرمی‌هایی نظیر گلف، اسکواش، بدمینتون، تنیس، دوچرخه‌سواری و کوهنوردی بپردازید. اجاره‌ یک روزه‌ دوچرخه برای گشت و گذار در جزیره بسیار ارزان است. همچنین مراکز ورزشی بسیاری نیز برای اجاره‌ وسایل ورزشی وجود دارند. 

طبیعت بکر سیشل

آبشاری در دل سیشل

عکس از unsplash (عکاس: Datingscout)

این طبیعت زیبا را می‌توانید در یک مایلی جنوب‌غربی پراسلین و در جزیره‌ کازین (Cousin Island) ببینید. نزدیک به ۳۰۰۰۰۰ پرنده در این جزیره وجود دارد. قدم زدن در جنگل و تماشای گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی تجربه‌ای دلچسب خواهد بود.

ساحل

سواحل زیبای سیشل

عکس از unsplash (عکاس: Daniel Dorfer)

سواحل با فضایی خلوت، بکر و دست نخورده از مهم‌ترین جاهای دیدنی سیشل هستند. این سواحل مانند بهشت هستند. آب شفاف و تمیز و گرم است. به همین دلیل برای شنا و اسنورکل (شنا زیر آب به‌وسیله‌ لوله‌ای در دهان) بسیار مناسب است. قدم زدن در کنار اقیانوس از بو وللن (Beau Vallon) به‌سمت آنسه (Anse) تجربه‌ای فوق‌العاده خواهد بود. این پیاده‌روی تنها ۲ ساعت طول می‌کشد و ساحل در پایان بسیار زیبا و بیابانی است.

جزیره مرجانی الدبرا (Aldabra)

جزیره مرجانی الدبرا

عکس از وب‌سایت seal-superyachts.com (عکاس: نامشخص)

این جزیره با مساحتی بیش از ۲۰ مایل، بزرگ‌ترین جزیره‌ مرجانی دنیا است. در نوک غربی این جزیره، تالاب وجود دارد که خانه‌ دیو سفره ماهی‌ها، کوسه‌های ببری و هزاران پرنده‌ دریایی است. جزیره‌ الدبرا همچنین زیستگاه لاک پشت غول پیکر  است.

ذخیره‌گاه طبیعی والی د مای (Vallee de Mai)

ذخیره‌گاه طبیعی والی د مای

عکس از وب‌سایت audleytravel.com (عکاس: نامشخص)

این پارک جنگلی میراث جهانی یونسکو است. در این پارک انواع گونه‌های گیاهی وجود دارند و همچنین محل رشد نوعی نارگیل غول پیکر معروف به نارگیل دریایی است. این نارگیل تنها در دو نقطه دنیا رشد می‌کند و این ذخیره‌گاه یکی از این دو مکان است. همچنین در این پارک جنگلی نخل لاتانیا (نخلی بادبزنی با برگ‌هایی پنجه‌ای و بزرگ) و پاندانوس (نوعی درختچه‌ همیشه سبز با برگ‌هایی شبیه به برگ‌های آناناس) نیز رشد می‌کند. 

جزیره لادیگ 

جزیره لادیگ در سیشل

عکس از unsplash (عکاس: Secret Travel Guide)

کوه‌های این جزیره که بلند‌ترین نقطه‌ آن هستند، مناظر زیبایی از جزیره و اطراف آن را به نمایش می‌گذارند. همچنین لادیگ محل مناسبی برای زندگی پرنده مگس‌گیر بهشتی است. کمتر از ۲۰ جفت از این نوع مگس‌گیر در این بخش وجود دارند اما تور‌هایی هستند که ضمانت می‌کنند در صورت همراهی با آن‌ها، تعداد زیادی از پرندگان را مشاهده کنید. فراموش نکنید که همراه خود مقدار زیادی میان وعده و آب داشته باشید. 

ورزش‌های آبی

 اسکوبا دایوینگ در سیشل

اقیانوس آرام برای آب گرم خود مشهور است و محل موردعلاقه‌ طرفداران ورزش‌های آبی به شمار می‌رود. همه چیز از ماهی‌گیری و شنا گرفته تا اسنورکل و اسکوبا دایوینگ (غواصی با استفاده از کپسول اکسیژن) را امتحان کنید. همچنین تور‌هایی برای گردش روی آب با قایق‌هایی با کف شیشه‌ای وجود دارند. 

ملک له یونیون سیشل

ملک له یونیون سیشل

عکس از وب‌سایت global-geography.org (عکاس: Gerhard Huber)

این ملک که در زمان کاشت نارگیل مرکز تولید محسوب می‌شد، در لادیگ واقع است و در حال حاضر به شهربازی تبدیل شده است. در این پارک نمایشگاه‌های زیبا و جذابی وجود دارند و شما می‌توانید از خانه‌ قدیمی مخصوص کشاورزی نیز دیدن کنید. همچنین قبرستان مخصوص دوران استعمار و اسکله‌ آن زمان هم قابل‌مشاهده است. 

موزه‌ تاریخ طبیعی

موزه تاریخ طبیعی سیشل

عکس از وب‌سایت seecurrents.com (عکاس: نامشخص)

در صورتی‌ که هوا عالی نباشد، ممکن است بخواهید کاری علمی انجام دهید. موزه تاریخ طبیعی، موزه‌ای کوچک است، اما ارزش دیدن دارد و اطلاعاتی بی‌نظیر درباره‌ حیات وحش سیشل به دست خواهید آورد. ورودی موزه ۱۵ روپیه (۱/۱ دلار) است. 

باغ‌های گیاه‌شناسی

باغ‌های گیاه شناسی در سیشل

باغ‌های گیاه شناسی در ویکتوریا، امکان آشنایی بیشتر با انواع گونه‌های گیاهی را فراهم می‌سازد. همچنین در این باغ‌ها ممکن است حیواناتی نظیر خفاش میوه‌خوار و لاک پشت‌های غول پیکر را نیز ببینید. 

نویسنده: نیلوفر دوشیری


از کجا شروع کنیم

راهنمای سفر به جزایر سیشل، آفریقا

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map