راحت ترین راه ها برای سفر هوایی کدام اند

سعیده خلیلی‌صفا | شنبه, ۱۲ تیر ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

صرف‌نظر از مدت زمان پرواز، آسایش و راحتی مسافران در طول پرواز یکی از مهم‌ترین مسائل در سفرهای هوایی محسوب می‌شود و شرکت‌های هوایی در این زمینه تامین این مورد با یکدیگر متفاوت هستند.

اگر قد بلندی دارید یا هنگام نشستن در صندلی هواپیما زانوهایتان در اثر فاصله کم بین ردیف‌ها درد می‌گیرد، جای تردیدی نیست که مخاطب اصلی این مطلب هستید. پس در ادامه همراه کجارو باشید تا در گزارش وبسایت SeatGuru در مورد وضعیت صندلی‌های هواپیماها در بخش عادی ( Economy Class) در طول پروازهای کوتاه مدت -پروازهایی تا سقف ۶ ساعت- و فاصله بین ردیف‌ها، اطلاع بیشتری کسب کنید. البته برخی از خطوط هوایی برجسته از لحاظ این ویژگی در داخل هواپیما در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

 

جت‌بلو (JetBlue)

راحت‌ترین راه‌ها برای سفر هوائی

شرکت هواپیمایی جت‌بلو در طی ۱۱ سال گذشته عنوان برترین خط هوایی ارزان قیمت منطقه آمریکای شمالی را به دلیل رضایت مشتریان از طرف شرکت تحقیقات بازاریابی جی‌دی پاور و شرکا (J.D. Power and Associates) به دست آورده است. بدیهی است دستیابی به چنین جایگاهی بدون تامین صندلی‌های راحت در هواپیما امکان‌پذیر نیست. این شرکت با در اختیار داشتن هواپیماهایی نظیر امبرائر ئی- ۱۹۰ (Embraer E-190s)، ایرباس A320 و A321 صندلی‌های جادار و راحتی را برای مسافران خود در پروازهای داخلی فراهم کرده است. حتی در صورت پرداخت اضافه‌بها می‌توان از صندلی‌هایی استفاده کرد که فضای آزاد بین ردیف‌ها در حدود ۹۶/۵۲ سانتی‌متر است. هر یک از صندلی‌های جت‌بلو مجهز به مانیتور، ۳۶ کانال تلویزیونی و خوراکی‌های متنوعی مانند چیپس است. البته اینترنت بی‌سیم (Wi-Fi) نیز در همه پروازهای این شرکت در اختیار مسافران قرار دارد.

ویرجین آمریکا (Virgin America)

راحت‌ترین راه‌ها برای سفر هوائی

صندلی‌های هواپیماهای ایرباس این شرکت نیز شرایط مشابهی با شرکت جت‌بلو دارند با این تفاوت که این صندلی‌ها اندکی باریک‌تر هستند. سیستم سرگرمی داخل پرواز شرکت ویرجین آمریکا (Virgin America’s Red entertainment system) امکانات تفریحی متفاوتی مانند تماشای فیلم و تلویزیون، اینترنت بی‌سیم و خوراکی‌هایی مانند کیک و شکلات را در داخل پرواز به مسافران خود عرضه می‌کند؛ البته این امکانات اضافی مستلزم پرداخت هزینه است. در صندلی‌های بهبود یافته کابین اصلی امکان انتخاب صندلی‌هایی با ۱۵.۲۴ سانتی‌متر فضای آزاد برای پاها و نیز میان وعده رایگان وجود دارد.

فرانتیر (Frontier)

راحت‌ترین راه‌ها برای سفر هوائی

هواپیماهای این شرکت هوایی نیز از خانواده ایرباس هستند. البته اندازه صندلی‌های هواپیماهای شرکت فرانتیر نسبت به دو شرکت قبلی اندکی کوچک‌تر و در عین حال پهن‌تر است. سال گذشته به بازبینی در طراحی داخلی هواپیما، صندلی‌های وسط هواپیماهای این شرکت در حدود ۲/۵۴ سانتی‌متر پهن‌تر شد. به لطف این تغییر اعمال شده و ایجاد فاصله در بین صندلی‌های جدید، مسافران در طول پرواز از صدای خروپف همسفر صندلی جلویی خود در امان خواهند بود. در این صندلی‌ها تغییر یافته فضای آزادی در حدود ۱۲/۷ تا ۱۷/۷۸ سانتی‌متر برای پاها در نظر گرفته شده است.

ساف‌وست (Southwest)

راحت‌ترین راه‌ها برای سفر هوائی

بر طبق سیاست‌ چیدمان صندلی شرکت ساف‌وست، کلیه صندلی‌ها دارای ابعاد یکسانی هستند. در هواپیماهای سری بوئینگ ۷۳۷ این شرکت امکان تغییر وضعیت صندلی تا ۸۱/۲۸ سانتی‌متر برای مسافران وجود دارد. البته به تازگی این شرکت نیز طراحی فضای داخلی هواپیماهای خود را مورد بازبینی قرار داده تا فضای شخصی و آرامش بیشتری را برای مسافران خود فراهم کند. صندلی‌های جدید دارای پشتی محافظ کمر و بالشتک‌های در کنار سر هستند. همچنین این شرکت با خوراکی‌های متنوعی مانند بادام‌زمینی، چوب‌شور و نوشیدنی‌های سبک از مسافران خود پذیرایی می‌کند.

یونایتد/آمریکن/دلتا (United/American/Delta)

راحت‌ترین راه‌ها برای سفر هوائی

اگرچه این سه شرکت هوایی کاملا از یکدیگر مجزا هستند، ولی به دلیل برخورداری از فضای برابر برای تغییر صندلی در یک جایگاه قرار گرفته‌اند. البته در صورت پرداخت اضافه‌بها مسافران می‌توانند از فضای بیشتر برای پاهای خود نیز بهره‌مند شوند. به عبارت دیگر، صندلی‌های هر سه شرکت در حد متوسطی قرار داشته و چندان لوکس به شمار نمی‌روند.

در پایان نکته قابل توجه در مورد کلیه خطوط هوایی این است که این شرکت‌ها تعداد بسیاری از هواپیماها را در اختیار دارند و میزان فاصله بین ردیف‌ها و صندلی‌ها بستگی مستقیمی به مقصد و مدت زمان پرواز دارد. برای مثال، صندلی‌های هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مدل 800 V3 دارای فضای تغییر وضعیتی به طول ۴۳/۱۸ سانتی‌متر در بخش عادی هستند، ولی نکته قابل توجه این است که با این وجود مسافران به دلیل تنگی فضا در بخش عادی همچنان ناراضی به نظر می‌رسند.

اگر همچنان فضای بین ردیف‌ها از جمله دغدغه‌های شما به شمار می‌رود، بهتر است با اندکی تحیقی در این مورد پیش از سفرهای هوایی طولانی سفر خوب و راحتی را تجربه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع grindtv

دیدگاه