تصاویری هیجان انگیز از پرتلیج کمپینگ یا چادر زدن بین زمین و هوا

راضیه شاهوردی | پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۹۵ ساعت ۱۵:۴۵

پرتلیج کمپینگ یا چادر زدن بر دیواره‌ی صخره‌ها، یکی از کارهای خطرناک و هیجان‌انگیزی است که این روزها بین کوهنوردان، صخره‌نوردان و ماجراجویان باب شده است. در این روش اردو زدن، مسافران شب را در حالی که بین زمین و آسمان معلق هستد می‌گذرانند. با کجارو همراه باشید تا با این تجربه‌ منحصربه‌فرد بیشتر آشنا شوید.

آیا تا به حوال به خوابیدن در حالی که از دیواره‌ی صخره یا درخت آویزان هستید، فکر کرده‌اید؟ اردو زدن با پرتلیج (portaledge camping) این رویا را ممکن می‌کند. پرتلیج نوعی چادر و تجهیزات همراه آن است که عموماً توسط صخره‌نوردان استفاده می‌شود. آن‌ها در سنگ‌نوردی‌های‌شان برای استراحت از این شیوه‌ی چادر زدن استفاده می‌کنند. و شب را به‌شکل معلق، جایی میان زمین و هوا می‌خوابند. اما برای پرتلیج کردن نیازی نیست حتما صخره‌نورد حرفه‌ای باشید. در ادامه تصاویری از این تجربه‌ی هیجان‌انگیز را برای شما آورده‌ایم.

داون وال، یوسمیتی (The Dawn Wall, Yosemite)

ال کاپیتان یوسمیتی

ال کاپیتان یوسمیتی

ال کاپیتان یوسمیتی

تام کالدول و کوین جورگسون، دو سنگ‌نورد آمریکایی مشهور هستند که توانستند از مسیر دشوار داون وال به دیواره‌ی ال کاپیتان، صعود کنند و تاریخ‌ساز شدند. ۱۹ روز طول کشید تا آن‌ها بتوانند اولین سنگ‌نوردان آزادی باشند که از دیوار صعود کرده‌اند. این صعود آن‌قدر اهمیت داشت که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیام تبریک به آن‌ها گفت که این دو نفر به ما ثابت کردند که هیچ غیرممکنی وجود ندارد.

ال کاپیتان (El Capitan)، یوسمیتی

پرتلیج

پرتلیج

ال کاپیتان که به آن ال کپ هم می‌گویند، یکی از متمایزترین مناطق یوسمیتی است. این صخره‌ی عظیم سال‌ها است که از محبوب‌ترین مقصدها برای کوه‌نوردان است. چادر پرتلیج‌تان را از ال کپ آویزان کنید و از منظره‌ی شگفت‌انگیز پارک لذت ببرید.

الک (Elk)، کالیفرنیا

چادر زدن روی درخت

چادر زدن روی درخت

چادر زدن روی درخت

هنگامی که از پرتلیج برای آویزان شدن از درخت استفاده می‌کنید، در حال کمپ درختی (tree camping) هستید. الک کالیفرنیا درختان استوار و مناظر دل‌انگیزی دارد. در این منطقه می‌توانید ننوهای درختی اجاره کنید که همراه آن‌ها پتو، بالش و پشه‌بند هم ارائه می‌شود.

مونلایت باترس (Moonlight Buttress)، یوتا

مونلایت باترس یوتا

مونلایت باترس در پارک ملی زیون در ایالت یوتا قرار دارد. در دیواره‌ی شمالی صخره اتراق کنید تا صبح با طلوع زیبای خورشید بیدار شوید.

کوه لوکینگ گلس (Looking Glass)، کارولینای شمالی

زشته کوه آپالاشین

زشته کوه آپالاشین

لوکینگ گلس در کارولینا شمالی و در رشته‌کوه‌‌های آپالیشین (Appalachian) قرار گرفته و مناظر خیره‌کننده‌ای دارد که هنگامی که از صخره آویزان هستید می‌توانید آن‌ها را ببینید.

قله‌ی مرو (Meru)، هند

کوه مرو هند

کوه مرو هند

هندوها می‌گویند که قله‌ی مرو که در هیمالیا قرار دارد، مرکز جهان است. شما هم هنگامی که در حال پرتلیج روی صخره‌های این کوه هستید، علت این موضوع را خواهید فهمید.

انگلسی (Anglesey)، ولز

چادر دیواره ای

چادر دیواره ای

مسافران حاضرند پول زیادی پرداخت ‌کنند تا شب را در هتل پرتلیج این منطقه بگذرانند. آن‌ها شب را به‌صورت معلق بر فراز صخره‌های دریایی گوگارت (Gogarth) در جزیره‌ هالی می‌گذرانند.

شامونی (Chamonix)، فرانسه

شامونی فرانسه

شامونی فرانسه

شامونی یکی شهرهای اقامتی معروف فرانسه است که به‌دلیل اسکی و سایر فعالیت‌های زمستانی شهرت دارد. به‌جای اینکه شب را در یکی از هتل‌های لوکس آن بگذرانید، روی صخره‌ی کوه اردو بزنید و از مناظر شگفت‌آور آن لذت ببرید.

جزیره‌ی بافین (Baffin)، کانادا

جزیره بافین

محیط قطبی جزیره‌ی بافین باعث می‌شود که کوهنوردی و اردو زدن در آن دشوار شود، اما مناظر خیره‌کننده‌ آن، این سختی را شیرین می‌کند.

موآب (Moab)، یوتا

یوتا

با کمک ۱۱ نفر، این چادر در ارتفاع ۴۲۰ فوتی (۱۲۸ متری) سطح زمین در صحرای یوتا زده شد. ۲۴ ساعت طول کشید تا چادر به سلامت برپا شود.

مطالب مرتبط:

منبع All Day

دیدگاه