کاشان خواهر خوانده شهری از کره جنوبی می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
کاشان خواهر خوانده شهری از کره جنوبی می شود

زمینه‌های خواهرخواندگی کاشان با یکی از شهرهای کره جنوبی فراهم شده و تفاهم‌نامه آن در حال انعقاد است.

«محمد خدادادی» دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی روز یکشنبه در حاشیه‌ی دومین نشست رسمی هماهنگی یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم بیان کرد که ۷۱ شهر آسیایی از جمله ۱۲ کلان شهر ایران شامل تهران، کرج، اصفهان، شیراز، قم، همدان، قزوین، کرمانشاه، یزد، بندرعباس، رشت، سمنان و همچنین کاشان عضو مجمع شهرداران آسیایی هستند.

وی افزود که چهارمین اجلاس دوسالانه این مجمع دو سال قبل در شهر هایکو چین برگزار شد و در حال حاضر ریاست مجمع با شهردار این شهر است.

وی تاکید کرد که میزبان اجلاس دوسالانه به مدت دو سال ریاست مجمع را عهده‌دار می‌شود.

خدادادی تاکید کرد که در هر اجلاس بیانیه‌ای مبنی بر کارها و اقدامات انجام شده و لازم‌الاجرا و بررسی چالش‌های مشترک شهرهای آسیایی از جمله ترافیک، آلودگی هوا، بازیافت و بلایای طبیعی صادر می‌شود.

وی بیان کرد که بحث همکاری‌های شهرها با همدیگر و خواهرخواندگی شهرهای عضو مجمع و بررسی اجرای طرح‌های مشارکتی با تجربه یکدیگر و ایجاد ارتباطات دوسویه با کلان شهرهای آسیا در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و‌ گردشگری و برنامه‌ریزی در مورد آنها از دیگر اهداف اجلاس است.

خدادادی گفت که از اجلاس چهارم تاکنون ۱۰ شهر عضو مجمع، قرارداد خواهرخواندگی امضا کرده و در حال حاضر زمینه‌های خواهرخواندگی یکی از شهرهای کره جنوبی با کاشان فراهم شده و در حال انعقاد این تفاهم‌نامه هستیم.

وی همچنین از برگزاری پنجمین اجلاس دوسالانه شهرداران آسیایی در آذرماه سال جاری در شهر غازیان تپ ترکیه خبر داد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه