۱۰ تجربه هیجان انگیز در ترکیه

محبوبه رستمی | جمعه, ۲۸ تیر ۹۸ ساعت ۱۶:۳۰

ترکیه یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان است که به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود. با وجود تنش‌های چند وقت اخیر در این کشور، باز هم مقصدی قابل‌توجه به شمار می‌رود.

۱۰. از شنا کردن در ککووا (Kekova) لذت ببرید

ترکیه

ککووا جزیره‌ای کوچک و مشهور است که به خاطر آب‌های شفاف آبی رنگ و خرابه‌های باستانی‌ غرق شده‌اش شهرت دارد. این جزیره روزانه مسافران زیادی از آنتالیا را به سوی خود جذب می‌کند. این مسافران اغلب برای تماشای خرابه‌های تاریخی و طبیعت بکر جزیره از آن بازدید می‌کنند. قایق‌سواری بهترین راه برای اکتشاف این ناحیه و سایت‌های باستانی و همچنین سپری کردن یک روز آرام در کنار اعضای خانواده در سفر به آنتالیا است.

برای مشاهده سایر جاهای دیدنی آنتالیا می‌توانید فهرست کاملی از آن را همراه با اطلاعات کامل درباره آن‌ها در کجارو ببینید.

۹. در لباس یک زائر به صومعه‌ سوملا (Sumela) بروید

صومعه ترکیه

صومعه‌ی سوملا با حدود ۱,۶۰۰ سال قدمت در کوه ملا (Melá) حجاری شده است. این مکان چشم اندازهای زیبا و عمیق را در پایین دست سازه‌های باستانی ارائه می‌دهد که هر چشمی را محو تماشای خود می‌کند. صومعه‌ی یاد شده شامل یک کلیسا، یک کلیسای کوچک، یک کتابخانه و تعدادی اتاق خواب می‌شود که همه آن‌ها چشم‌اندازی به سوی این مناظر دارند. مسیری که به این صومعه منتهی می‌شود بسیار دیدنی است. مسیر مذکور همچنین برای قدم زدن مناسب به شمار می‌رود که این کار خود نوعی زیارت به حساب می‌آید.

۸. سواری با بالون هوای داغ را در کاپادوکیه تجربه کنید

بالون سواری

کاپادوکیه مکان مهم تاریخی است که بسیار زیبا به نظر می‌رسد. انسان‌ها از شش قرن پیش از میلاد مسح در این مکان ساکن شده‌اند. امروزه کاپادوکیه به خاطر دودکش‌های افسانه‌ای شهرت دارد که خود یک شگفتی طبیعی واقعی به شمار می‌روند. چنین دودکش‌هایی تنها در معدود نقاطی از دنیا وجود دارند. بهترین راه برای تماشای چشم اندازهای زیبای این ناحیه سوار بر بالون است. خوشبختانه تورهای بالون هوای داغ در این منطقه برگزار می‌شوند که یکی از هیجان انگیزترین تجربه‌های ممکن را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. در سفر به ترکیه حتما این مورد را تجربه کنید.

۷. از کوه نمرود بالا روید

کوه نمرود

یکی از جادویی‌ترین مکان‌هایی که در تصورتان می‌گنجد کوه نمرود است. قله‌ی ۲,۱۳۴ متری این کوه بلند با سر مجسمه‌های باستانی ساخته شده توسط شاه آنتیوخوس اول در سال ۶۲ قبل از میلاد مزین شده‌اند. تاثیرات یونانی و فارسی در سبک این مصناعت به‌خوبی قابل‌مشاهده است. کوه نمرود به‌عنوان میراث جهانی یونسکو فهرست شده و می‌نوان با شرکت در تورهای راهنما که از آریامان شروع می‌شوند این مکان را کاوش کرد.

۶. در چشمه‌ های تراسی پاموکاله حمام کنید

تراسی

«پاموکاله»به معنی (قلعه پنبه‌ای) است، این چشمه‌های تراسی شکل به حدی محبوب هستند که هر ساله مورد بازدید گردشگران زیادی از سراسر دنیا قرار می‌گیرند. این تراس‌های تراورتنی با آب داغ از چشمه‌های طبیعی پرشده‌اند و سرشار از مواد معدنی هستند، که دارای خاصیت درمانی فراوان است. از این چشمه‌ها به‌مدت چند قرن به‌عنوان حمام استفاده می‌شد. پاموکاله بخشی از فهرست میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. همچنین چشم‌اندازهای این ناحیه واقعا زیبا هستند که در هنگام حمام کردن تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان رقم می‌زنند.  البته در کشور عزیزمان و در استان مازندران نیز چنین چشمه‌های به نام چشمه‌های باداب سورت  وجود دارند که می‌توانید از آنجا دیدن کنید.

۵. با پاراگلاید سواری در اولودنیز تجربه ‌ای هیجان‌انگیز رقم بزنید

چتر بازی

اولودنیز مقصدی محبوب برای تعطیلات به شمار می‌رود که برای حمام آفتاب و شنا کردن گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. با این وجود، این منطقه در میان پاراگلاید سواران هم طرفداران بیشماری دارد. تجربه‌ی انجام این ورزش و تماشای چشم اندازهای جذاب آب‌های نیلگون و تالاب‌های زیبای این ناحیه همگان را به تحسن وا می‌دارد. تورهای خوبی توسط خلبانان حرفه‌ای برگزار می‌شود که می‌توانید در یکی از آن‌ها شرکت کنید. اولودنیز آب‌ و هوایی مطلوب و مناظری زببا را ارائه می‌دهد که نباید از دست داد.

۴. در افسوس کاوش کنید

شهر باستانی یونانی افسوس در قرن دهم قبل از میلاد ساخته شده است. یکی از بناهای این شهر معبد آرتمیس بود که به‌عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه‌ی دنیای باستان از آن یاد شده است. امروزه یک بدل از این معبد وجود دارد که نمایی جامع از بنای اصلی را به نمایش می‌گذارد. خرابه‌های تاریخی شگفت انگیز بی‌شمار دیدی کلی از عصر باستان را در اختیار شما می‌گذارد. بنابراین اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید بازدید از این شهر قدیمی را از دست ندهید.

۳. در  دره‌ی ژرف و عمیق ساکلیکنت (Saklıkent Canyon) پیاده‌ روی کنید

سایلینکت ترکیه

دره‌ی عمیق ساکلینت درون پارک ملی به همین نام قرار دارد. عمق این دره ۳۰۰ متر و طول آن نیز ۱۸ کیلومتر است، ازاین‌رو یکی از عمیق‌ترین دره‌های جهان به شمار می‌رود. در طول تابستان که فصل اوج حضور گردشگران در این منطقه است، سطح آب دره کاهش پیدا می‌کند، بنابراین فرصتی عالی برای قدم زدن در آن به وجود می‌آید که نباید از دست داد. هنگام پیاده‌روی در کف دره با چشم اندازهای شگفت انکیزی از صخره‌های شیب‌دار روبه‌رو خواهید شد.

۲. از استانبول بازدید کنید

استامبول

شهر تاریخی استانبول معروف به قسطنتنیه یکی از مهم‌ترین قطب‌های فرهنگی و اقتصادی دوران باستان به شمار می‌رفت. امروزه این شهر یکی از پربازدیدترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود که معماری‌های حیرت انگیز، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سرگرمی‌های جذابی را ارائه می‌دهد. قطعا سفر به ترکیه بدون بازدید از این شهر تکمیل نخواهد شد. می‌توانید در تورهای قایق سواری ثبت‌نام کنید  در خط افق استانبول به اکتشاف بپردازید.

۱. در آنتالیا استراحت کنید

آنتالیا یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌های ترکیه به شمار می‌رود که سالانه میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. تفریحگاه‌های فراوان، آب و هوای عالی، سواحل نرم شنی و آب‌های گرم از این شهر مقصدی عالی برای تعطیلات تابستانی می‌سازند. هچنین فرصت‌های بیشماری برای میل کردن انواع خوراکی و همچنین خرید کردن در آنتالیا فراهم است. فروشندگان محلی بسیاری صنایع دستی و اجناس دیگری را با قیمت‌هایی عالی به فروش می‌رسانند که ممکن است برایتان جذاب باشد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه