مخفی ترین تونل های آمریکا چه استفاده ای داشتند؟

حمیده خادم زاده | سه شنبه, ۸ تیر ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

 تونل‌ها و مخفی‌گاه‌های زیرزمینی، پدیده‌هایی هستند که بیشتر در فیلم‌های جنایی انتظار دیدن آن‌ها را داریم. حال آن که در دنیای واقعیت هم وجود دارند و از موارد امنیتی گرفته تا اعمال خلاف قانون مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه با کجارو همراه باشید تا با بعضی از این تونل‌ها آشنا شویم.

گاه تونل‌های ناشناخته و مرموز، قطار‌ها و شهرهای مخفی درست در زیر پای شما قرار دارند. برای دسترسی به این تونل‌های مخفی زیرزمینی، به مدارکی چون برگه‌ی شناسایی و هویت گرفته تا بالاترین تاییدیه‌های نظامی را نیاز دارید.

شهر دوم دنور

تونل زیرزمینی دنور

برای دهه‌ها، در بین مردم شایعه‌هایی از شهر‌های زیرزمینی مرموز که دقیقا در زیر شهر دنور ایالت کلرادو مخفی شده، وجود داشت. خیلی‌ها می‌گفتند این شهر زیرزمینی محل استقرار کنگره‌ی مخفی آمریکا و همچنین پناهگاه رهبران کشور‌های مختلف در شرایط تهدید‌های شدید داخلی است. نظریه‌پردازان نقشه‌های سری می‌گویند این مکان‌ها توسط تونل‌های زیرزمینی به فرودگاه دنور متصل شده‌اند. البته مقامات رسمی شهر دنور و فرودگاه دنور این ادعاها را رد می‌کنند.

خط متروی رئیس‌جمهوری

خط متروی رییس‌جمهور

طبق روایتی از کاخ سفید آمریکا، رئیس‌جمهوری "هری ترومن" اجازه‌ی ساخت شبکه‌ای از تونل‌های مخفی که کاخ سفید را به چند مکان کلیدی متصل می‌کرد را داده است. ازاین‌رو تونلی وجود دارد که از کاخ سفید مستقیما به ساختمان اجرایی آیزنهاور در مجاورت آن امتداد دارد.

تونل دیگر، رئیس‌جمهوری را به پناهگاه زیرزمینی که در زیر محل اقامت معاون رئیس‌جمهوری قرار دارد، می‌برد. این تونل‌ها، کاخ سفید را به پنتاگون، وزارت امور خارجه و چندین مکان مهم دیگر در واشنگتن متصل می‌کند. این عکس از کتابخانه‌ی ترومن در سال ۱۹۵۱ گرفته شده‌است و مکانی در زیر کاخ سفید را نشان می‌دهد.

Mt. Weather

Mt. Weather

ماموران اداره امنیت حمل ونقل، مسئولیت برخی از خطوط حمل و نقل مخفی که عموم مردم از آن بی‌خبر هستند را دارند. این خطوط به نام "قطار آخرین خندق" نام‌گذاری شده و چنانچه کشور تحت تهدیدهای شدید قرارگیرد، رئیس‌جمهوری را به امن‌ترین بخش کشور انتقال می‌دهد. این قطار مخفی از ایستگاه یونیون در واشنگتن‌دی‌سی حرکت کرده و به‌سمت Mt. Weather می‌رود. Mt. Weather یک مرکز امن در ویرجینیا بوده و جایی است که مقامات عالی‌رتبه‌ی دولت می‌توانند برای پناه بردن به شرایط امن به آنجا عقب‌نشینی کنند.

مسیر زیرزمینی ۶۱

مسیر زیرزمینی ۶۱

یک روایت قدیمی در شهر نیویورک هست که می‌گوید یک راه‌آهن زیرزمینی مخفی با قطار وجود دارد که در زیر هتل والدورف-آستوریا  و در زیر شهر قرار گرفته است. افسانه بر این اساس است که رئیس‌جمهوری فرانکلین روزولت از آن استفاده می‌کرده و در نتیجه مردم او را در صندلی چرخدارش نمی‌دیدند. در سال ۱۹۶۰، "اندی وارهول" یک مهمانی در این هتل برگزار کرد. هر زمان که رئیس‌جمهوری در هتل والدورف بود،  یک قطار با شدیدترین تدابیر امنیتی در خط منتظر می‌ماند تا درصورت لزوم رئیس‌جمهوری را به سرعت از منهتن خارج کند.

دنیای زیرزمینی دیزنی

دنیای زیرزمینی دیزنی

بیش از ۹ جریب تونل وسیع زیرزمینی در زیر دنیای دیزنی در اورلاندو، ایالت فلوریدا وجود دارد. در این پارک، در ابتدا سیستم تونل‌های زیر زمینی طراحی شده است. بنابراین شخصیت‌های دیزنی ملبس به لباس شخصیت‌های خود می‌توانستند به‌دلخواه خود در پارک ظاهر وناپدید شوند. این تونل‌ها همچنین توسط کارکنان که باید از یک قسمت پارک به قسمت دیگر بروند، استفاده می‌شود. سیستم زیرزمینی شامل جاده‌های دسترسی برای بازیگران و وسایل نقلیه خدماتی است. این مجموعه‌ی زیرزمینی بسیار بزرگ بوده و اتاق‌های رخت‌کن، اتاق استراحت، رستوران کارمندان، ادارات و انبارها را در خود جای داده‌است. این شبکه از تونل‌ها به دنیای دیزنی این امکان را می‌دهد تا توهم دنیایی از سحر و جادو را برای مهمانان پارک ایجاد کند.

تونل‌های پلی بوی

تونل‌های پلی بوی

بر اساس روایت‌های هالیوود و یک سری نقشه‌ها و طرح‌های قدیمی و غبارگرفته، بسیاری از ستارگان مرد در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ تونل‌هایی داشتند که خانه‌های آن‌ها را به عمارت پلی بوی وصل کرده است.

تونل مرزی

تونل مرزی

به‌تازگی ودر آوریل ۲۰۱۵ ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا، تونلی را کشف کردند که مکزیک را به آمریکا مرتبط می‌کرد. گاهی این تونل‌ها توسط قاچاقچیان مواد مخدر و برای دور زدن امنیت مرزی بین دو کشور استفاده می‌شود.

تونل زیرزمینی مشروبات الکلی

تونل زیرزمینی مشروبات الکلی

یک تونل زیرزمینی مخفی به طول ۱۱ مایل در زیر لس‌آنجلس وجود دارد. این تونل‌ها در زمان ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در آمریکا ساخته شدند و برای رساندن الکل به محل فروش مشروبات الکلی قاچاق، استفاده می‌شدند. بیشتر این تونل‌ها بسته شده‌اند ولی بعضی از آن‌ها همچنان قابل دسترسی‌ هستند.

کلاغ سیاه

کلاغ سیاه

مجموعه‌ی کلاغ سیاه که به‌عنوان سایت R نیز شناخته می‌شود، یک خانه‌ی امن زیرزمینی برای مقامات رسمی پنتاگون است. این مکان از طریق یک سری تونل به کمپ‌دیوید متصل می‌شود. در حالی که این مجموعه به‌شدت مخفی و مرموز است در سال‌های اخیر اطلاعات بیشتری از این سایت به‌دست آمده‌است. این سایت حداقل از سال ۲۰۰۱ وجود داشته است.

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه