جالب ترین مدل های کپی شده از مشهورترین بناهای جهان

عاطفه کماسی | جمعه, ۱۴ خرداد ۹۵ ساعت ۱۰:۰۰

دیدن بناهای معروف دنیا مانند برج ایفل یا مقبره‌ی خدایان باستان برای بیشتر مردم دنیا جذاب است. اما اگر نمی‌توانید به دیدن این مکان‌های توریستی بروید نگران نباشید، چراکه نسخه‌های بدل این بناها چیزی از مدل اصلی کم ندارد. برای آشنایی با این نسخه‌های شبیه‌سازی شده با کجارو همراه باشید.

مقاله‌های مرتبط:

به‌جای بازدید از بناهای واقعی، نسخه‌های عجیب آن‌ها را ببینید. هرکسی می‌تواند با برج ایفل عکس بی‌اندازد، اما چند نفر می‌توانند همین عکس را با برجی که یک کلاه به سر دارد بی‌اندازد؟

کلیسای سن پیتر (St. Peter’s Basilica)

نسخه بدل کلیسای سن پیتر

اصلا لازم نیست برای دیدن کلیسای سن پیتر واقعی به واتیکان بروید. کافی است به شهر نیکو (Nikko) در ژاپن سفر کنید و میدان جهانی توبو (Tobu World Square)  را ببینید. بسیاری از بناها، از جمله معروف‌ترین کلیسای جامعه‌ی مسیحیت، در مقیاس ۱/۲۵ نسخه‌ی واقعی، در این مکان بازسازی شده‌اند. برج ایفل را هم در این نقطه از جهان می‌توانید ببینید.

کوه راشمور (Mount Rushmore)

نسخه بدل کوه راشمور

نسخه‌ی دیگری از کوه راشمور در استان توچیگی در ژاپن وجود دارد. اندازه‌ی این نسخه‌ی بدل، ۱/۳ نسخه اصلی است که البته نیازمند تعمیر است. این بنا در شهربازی متروکی که با موضوع غرب وحشی طراحی شده، قرار دارد. این نسخه‌ی بدل ۲۹ میلیون دلار هزینه برداشته است.

پارتنون (Parthenon)

نسخه بدل پارتنون

تا زمانی که می‌توانید به آتن شمالی بروید، به کشور یونان سفر نکنید. آتن شمالی همان شهر نشویل(Nashville)، جایی است که می‌توانید نسخه‌هایی از مقبره‌های خدایان باستان را، با همان مقیاس واقعی ببینید. این بنا در سال ۱۸۹۷ ساخته شده است.

پادشاه تات (King Tut)

نسخه بدل مقبره پادشاه تات

شما می‌توانید مانند یک باستان‌شناس داخل مقبره پادشاه تات را بررسی کنید، البته در شهر لاس وگاس. اولین نسخه‌ی بدل این بنا در هتل لاکسور (Luxor Hotel)  ساخته شد که پس از آن به موزه‌ی تاریخ طبیعی لاس وگاس اهدا شد. این بنا دارای ۴ اتاق و ۵۰۰ کالای بازسازی شده است.

هال‌ اشتات (Hallstatt)

نسخه بدل هال اشتات

از رفتن به هالشتات در اطرفش صرف‌ نظر کنید و به شهر مبدل آن در گوانگ‌‌‌ دونگ در چین بروید. ساخت این شهر ۹۴۰ میلیون دلار هزینه برداشته، و تقریبا شبیه به یک روستای اصیل در کوه‌های آلپ است.

برج کج نیل (Leaning Tower Of Niles)

برج کج نیل

اینجا ایتالیا نیست، بلکه ایلینویز است، جایی که در آن برج کج نیل را می‌توانید ببینید. اندازه‌ی این برج، نصف اندازه‌ی برج پیزا است. این بنا در سال ۱۹۳۴، برای پنهان کردن مخزن‌های آب شهر ساخته شد.

تاور بریج (Tower Bridge)

نسخه بدل تاور بریج

دوباره نگاه کنید، زیرا شما در لندن نیستید. این نسخه‌ی بدل از بریج-تاور در سوژو، شهری در چین قرار دارد که البته نسبت به نسخه‌ی اصلی، دستخوش اصلاحاتی شده، به‌عنوان مثال، این بنای بدل دارای ۲ برج اضافه و یک کافی شاپ است که قهوه‌ی جاوه‌ای به سبک انگلیسی به شما تعارف می‌کند.

برج ایفل (Eiffel Tower)

نسخه بدل برج ایفل

نسخه‌های بدل بسیاری از برج ایفل، خارج از فرانسه وجود دارند، اما هیچ‌کدام مانند نسخه بدل در تگزاس نمی‌شود. شما به‌راحتی می‌توانید نسخه‌ای ۶۵ فوتی (معادل ۱۹.۸۲۵ متر) و کلاه بر سر، از آن بنای بارز فرانسوی در پاریس، در تگزاس ببینید.

مجسمه آزادی

نسخه بدل مجسمه ازادی

مجسمه آزادی نیز، مانند برج ایفل، بارها بدل‌سازی شده، اما تعداد کمی مانند نمونه‌ی ویسکنسین، شبیه به مجسمه‌ی اصلی است. این تقلید هنری بی سر‌و‌ته، در رودخانه مندتا (Lake Mendota)  قرار دارد.

ایالت کلمبیای ترکیبی

ایالت کلمبیای ترکیبی

اینجا دقیقا نه کاپیتال هیل، و نه کاخ سفید است. اینجا ترکیبی عجیب از هردو اثر تاریخی است که تنها در شهر فویانگ در چین قرار دارد.

جزیره ایستر (Easter Island)

نسخه بدل جزیره ایستر

خوشبختانه مجسمه‌های غول‌پیکر موآی در جزیره ایستر هنوز هم سر جای خود هستند، اما این نسخه‌های بدل در ناکامای ژاپن قرار دارند. آن‌ها بخشی از موزه‌ی بدون سقف هستند.

نتردام

نسخه بدل نتردام

اسم رسمی این بنا، کلیسای باسیلیکای عروج مریم مقدس است، اما در واقع اندازه‌ی آن ۱/۳ نتردام واقعی است. این بنا از سال ۱۸۹۴ تا ۱۹۱۵ در کاوینگتون در کنتاکی ساخته شد و تا صد سال بعد ناتمام باقی ماند. برج‌های آن هنوز هم ساخته نشده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع allday.com

دیدگاه