تصاویر بی نظیر از طبیعت منطقه کرو دو فان در سوییس

موسی معتمدی | سه شنبه, ۱ تیر ۹۵ ساعت ۰۷:۴۵

منطقه‌ای به نام «کرو دو فان» با صخره‌های آهکی نسبتا بزرگ و با منظره‌ای به شکل نعل اسب در مرز بین استان‌های نوشاتل و وُود در سوئیس واقع شده است. در ادامه با کجارو همراه باشید تا شما را با این چشم‌انداز بکر و طبیعی آشنا کنیم.

نمای عمودی صخره ۱۶۰ متر بلندی و دره اطرافش ۴ کیلومتر طول و ۱.۴ کیلومتر پهنا دارد. حدود ۱۱۲۶ متر بالاتر از سطح دریا و از بالای فلات، می‌توان چشم‌انداز بی‌نظیری را از مید‌لند سوئیس تا کوه‌های آلپ در شرق و به سمت فرانسه در غرب، مشاهده کرد. «کرو دو فان» مقصد محبوبی برای پیاده‌روی و کوه‌نوردی در کوه‌های ژورا در غرب سوئیس است.

نام «کرو» از یک واژه قدیمی سلتی به معنای دره عمیق یا فرو‌رفتگی تو‌خالی گرفته شده و واژه «فان» هم ریشه سلتی دارد و به معنای یک دره سنگی است. زمانی این منطقه به نام «لو کو دو فان» به معنی «کف لبه صخره» شناخته می‌شد، اما بعد‌ها به نام فعلی تغییر داده شد.

کرو دو فان سوئیس1

منشاء زمین‌شناسی این ساختار دیدنی و جذاب به دوران آخرین عصر یخبندان باز می‌گردد. با فرسایش یک یخچال طبیعی کوچک قبل از پیوستن به یخچال‌های طبیعی بزرگ رودخانه رون، این دره عمیق در این منطقه شکل گرفت. فرسایش توسط یخچال‌های طبیعی به همراه تکرار چرخه انجماد-ذوب و تضعیف صخره‌ها و سقوط بخشی از کوه به دره رودخانه آروز به وجود آمد. در پایین فرو‌رفتگی و در لایه‌های زیرین، آثار مخروبه‌ای به طور طبیعی در تمام طول سال، منجمد شده، باقی مانده است. در سرتاسر این منطقه، جنگلی از گیاهان مخصوص کوه‌های آلپ رشد می‌کند. بز کوهی اروپایی، بز کوهی آلپ، وَشَق یا سیاه‌گوش (نوعی جانور گربه‌سان) و بسیاری دیگر از حیوانات وحشی، ساکن این چشم‌انداز طبیعی بکر و محافظت شده به وسیله یک حفاظ ۲۵ کیلومتری هستند.

کرو دو فان سوئیس2

کرو دو فان سوئیس3

کرو دو فان سوئیس4

کرو دو فان سوئیس5

کرو دو فان سوئیس6

کرو دو فان سوئیس7

کرو دو فان سوئیس8

کرو دو فان سوئیس9

کرو دو فان سوئیس10

کرو دو فان سوئیس12

مطالب مرتبط:

منبع Amusing Planet

دیدگاه