ورزشگاه ویسنته کالدرون ؛ خانه پسران ماتریس اسپانیا

هانیه احمدی
هانیه احمدی جمعه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
ورزشگاه ویسنته کالدرون ؛ خانه پسران ماتریس اسپانیا

 در این بخش از معرفی استادیوم کجارو با هم سری به ورزشگاه خانگی یکی از تیم‌های موفق این روزهای اسپانیا و اروپا می‌زنیم، تیم مربی متعصب و گاهی عصبی به نام دیه گو سیمئونه. با ما همراه باشید تا باهم بیشتر با ورزشگاه ویسنته کالدرون استادیوم اختصاصی  تیم اتلتیکو مادرید بیشتر آشنا شویم. 

استادیوم ویسنته کالدرون 

ویسنته کالدرون

استادیوم ویسنته کالدرون در سال ۱۹۶۰ به عنوان جایگزینی برای ورزشگاه قبلی اتلتیکو مادرید به نام Metropolitano ساخته شد.

ورزشگاه Metropolitano از  سال ۱۹۲۳ و تا افتتاح استادیوم ویسنته کالدرون به عنوان ورزشگاه خانگی اتلتیکو مادرید شناخته می شد. زمین فروخته شده برای ساخت استادیوم در لبه جنوبی شهر در کنار رودخانه Manzaneras قرار داشت و با اینکه  نسبت به ورزشگاه قبلی اتلتیکو به مرکز شهر مادرید نزدیک‌تر بود اما باز هم بسیاری از هواداران اعتراض کرده بودند که این زمین در بیرون از شهر قرار دارد. 

استادیوم ویسنته کالدرون به صورت رسمی در نیمه‌ی دوم اکتبر ۱۹۹۶ با یک بازی از لیگ اسپانیا بین اتلتیکو و والنسیا (۱-۱) افتتاح شد، البته در شرایطی که هنوز ساخت جایگاه اصلی آن به دلیل مشکلات مالی تمام نشده بود.

سرانجام در سال ۱۹۷۰ استادیوم با ظرفیتی معادل ۶۲ هزار صندلی تکمیل شد و جایگاهی برای ایستادن تماشاچیان تعبیه نشده بود و همین امر ورزشگاه را به اولین ورزشگاه بزرگ تمام صندلی در اروپا تبدیل کرد.

ویسنته کالدرون

درابتدا نام ورزشگاه Estadio de Manzaneras بود اما در سال ۱۹۷۰ به افتخار مدیر باشگاه ویسنته کالدرون (Vicente Calderón) شخصی که نظارت بر ساخت استادیوم را برعهده داشت،  نام آن تغییر کرد. 

استادیوم ویسنته کالدرن به عنوان یکی از محل‌های برگزاری مسابقات جام جهانی ۱۹۸۲ برگزیده شد و میزبان سه بازی گروهی از مرحله‌ی دوم بود.

در طی سال‌ها ورزشگاه تغییرات کمی داشت و تعمیرات مختصری در آن انجام شد به عنوان مثال نصب صندلی‌های قرمز ،سفید و آبی که تا حدودی هم ظرفیت آن را کاهش داد.

در سال ۲۰۱۱، باشگاه اتلتیکو اعلام کرد که برنامه‌هایی برای جایگزینی ویسنته کالدرن با یک ورزشگاه جدید و در محل استادیوم de la Peineta در شرق شهر مادرید دارد. باشگاه اتلتیکو امیدوار بود که تا سال ۲۰۱۵ به آرزوی خود جامه عمل بپوشاند اما روند انجام پروژه بسیار کند بود و تا به امروز هم تاریخ عملی شدن آن نامعلوم است. 

راه‌های دسترسی به ورزشگاه

ویسنته کالدرون

استادیوم ویسنته کالدرون در جنوب غربی مرکز شهر مادرید و در کنار رودخانه Manzaneras و در امتداد بزرگراه  M-30 که تا زیر جایگاه اصلی ادامه دارد قرار گرفته است. 

از plaza Mayor تا استادیوم حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی لازم است و حتی از Madrid’s Palacio Real  که از آنجا یک مسیر مستقیم به سمت جنوب دارد، تا استادیوم پیاده روی کمتری لازم است. 

نزدیکترین ایستگاه مترو در Piramides است که از آنجا حدود ۱۰ دقیقه پیاده‌روی تا ورزشگاه لازم است. Piramides در خط ۵ مترو قرار دارد که درست از مرکز شهر مادرید عبور می‌کند (از ایستگاه‌هایی نظیر Opera Callao Gran Via). ایستگاه مترو Marques de Vadilo هم در خط ۵ قرار دارد اما در طرف دیگر رودخانه که تا ورزشگاه حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی لازم دارد.

ایستگاه Pirámides هم با قطارهای رفت و برگشت Cercanía سرویس دهی می‌شود. خط  C-7 و خط C-10 استادیوم را با دیگر ایستگاه‌ها  به نام  Atocha و Chamartín مرتبط می سازد. 

نوشیدنی، غذا و اقامتگاه نزدیک استادیوم

استادیوم ویسنته کالدرون تقریبا در یک محله‌ی آرام شهری قرار دارد، اگرچه از لبه‌ی جنوبی مرکز شهر خیلی فاصله ندارد. تعداد کمی کافه و رستوران در اطراف آن یافت می‌شود، احتمالا  بهتر است که غذا و نوشیدنی را در مرکز شهر میل کنید و با مترو یا پیاده به ورزشگاه بروید.

اگر شما تمایل دارید که در محلی خیلی نزدیک به ورزشگاه اقامت داشته باشید، هتل NH Ribera de Manzanares انتخاب خوبی است، هتلی مجاور استادیوم با امکانات خوب و هزینه‌ی هر اتاق در حدود شبی ۱۰۰ یورو.هتل

هتل Holliday Inn Piramides هم کمی دورتر نسبت به ورزشگاه قرار دارد اما گزینه‌یقابل قبولی است. اقامت در بخش جنوبی از مرکز شهر هم برای افرادی که به دنبال مناظر دیدنی و کافه‌ها هستند احتمالا انتخاب خوبی است.

هتل Puerta de Toledo، هتل Gavinet و هتل HRC هم انتخاب‌های مناسبی هستند و به اندازه‌ی ۱۵ دقیقه پیاده‌روی با استادیوم یا Plaza Mayor فاصله دارند.

برای مشاهده‌ی هتل‌های نزدیک به استادیوم ویسنته کالدرون اینجا را کلیک کنید و برای دیدن هتل‌های مرکز شهر مادرید به این سایت سر بزنید.

بلیط بازی‌های اتلتیکو مادرید

اتلتیکو مادرید

بلیط بازی‌های اتلتیکو مادرید را می‌توانید به صورت اینجا?، یا از طریق شماره‌ی ۰۰۳۴۹۰۲۵۳۰۵۰۰ یا از دستگاه‌های خودپرداز یا در باجه‌های بلیط فروشی استادیوم از چند روز قبل بازی تهیه کنید. بعلاوه بلیط‌ها قبل از شروع بازی هم دردروازه ورودی یافت می‌شوند. با اینکه تماشاگران اتلتیکو جز پرشورترین تماشاچیان لالیگا هستند، اما در طول فصل بیش از یک یا دو بازی خانگی آنها به صورت کامل بلیط فروشی نمی‌شود. 

قیمت بلیط‌ها هم به رقیب اتلتیکو بستگی دارد اما به صورت معمول از ۳۰ یورو برای یک صندلی در طبقه‌ی دوم پشت دروازه‌ها شروع شده و به ۸۰ یورو برای یک صندلی مرکزی در جایگاه اصلی می‌رسد.

تماشاچیان 

اتلتیکو

تور استادیوم

باشگاه اتلتیکو مادرید تورهای همراه با راهنما را به شما پیشنهاد می‌دهد که شامل بازدید از رختکن‌ها، بخش‌های مدیریتی ،بخش‌های ویژه، اتاق رسانه و بازدید از موزه‌ی اتلتیکو مادرید است. تورها دوبار در روز برگزار می‌شوند، سه شنبه تا پنجشنبه در ساعت‌های ۱ بعدازظهر و ۵:۳۰ بعدازظهر و روزهای شنبه و یکشنبه ساعت‌های ۱۲ ظهر، ۱ بعدازظهر، ۴:۳۰ بعدازظهر و ۵:۳۰ بعدازظهر. در ماه‌های تابستان (جولای، آگوست و اوایل سپتامبر) تورها هرروز برگزار می‌شود و ساعات آن هم مانند برنامه روزهای تعطیل است.

اتلتیکو

موزه اتلتیکو

موزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ بعدازظهر یا حتی در روزهای مسابقه تا قبل از شروع بازی باز است. قیمت تورها ۱۰ یورو است. برای اطلاعات بیشتر و رزرو با این شماره ۰۰۳۴۹۱۶۵۰۹۳۱ تماس گرفته یا به این آدرس  museo@clubatleticodemadrid.com ایمیل بزنید. 

مطالب مرتبط:

منبع stadiumguide

دیدگاه