اعلام زمان ثبت نام اربعین

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
اعلام زمان ثبت نام اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت از آمادگی پذیرش مشتاقان زیارت اربعین در سامانه‌ی سماح این سازمان از ابتدای مرداد ماه سال جاری خبر داد.

«مهندس سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت در جلسه‌ ساماندهی اعزام زائران اربعین که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف کشور در سازمان حج و زیارت برگزار شد، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای اعزام منسجم زائران اربعین حسینی (ع) تأکید کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در سامانه‌ی سماح گفت:

در اعزام‌های سال گذشته ایام اربعین عمده مشکلات در مرزهای خروجی کشور مربوط به زائرانی بود که بدون ثبت‌نام در سامانه‌ی سماح راهی مرزهای کشور شده بودند که موجب ایجاد مسائل جدی در مرزها شدند.

وی به جلسه‌ی اخیر ستاد مرکزی اربعین اشاره داشت و بیان کرد که بر اساس مصوبات این جلسه تصمیم بر آن شد به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا همه مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده تا زمان و مرز خروج زائران مشخص و قابل پیش‌بینی باشد و در صورت لزوم امکانات این سامانه توسعه یابد همچنین در خصوص آگاهی زائران اطلاع‌رسانی‌های لازم به‌ویژه از سوی صدا و سیما صورت گیرد.

وی در خصوص ساماندهی اعزام اتباع خارجی که از طریق مرزهای ایران در ایام اربعین به عتبات اعزام می‌شوند نیز خواست تا بخش ویژه‌ای برای ساماندهی این گروه از زائران در سامانه‌ی سماح ایجاد شود همچنین دسترسی‌های لازم برای دیگر دستگاه‌های دست‌اندرکار در سامانه‌ی سماح فراهم شود.

رئیس سازمان حج و زیارت موضوع صدور ویزای زائران اربعین را یکی از بحث‌های اساسی و مؤثر در امر ساماندهی زائران برشمرد و اعلام کرد که بر اساس برنامه‌ی زمان‌بندی که به ستاد مرکزی اربعین ارائه شده، این آمادگی وجود دارد تا ثبت‌نام اولیه از مشتاقان زیارت اربعین از ابتدای مرداد ماه در سامانه سماح آغاز شود.

وی در سخنانش با توجه به پیروزی‌های ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابله با گروه‌های تکفیری ابراز امیدواری کرد تا این پیروزی‌ها منجر به شکست قطعی نیروهای متجاوز تکفیری و بیرون راندن آنها از خاک عراق گردد.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان از سفر دو روزه‌اش به عراق به منظور مذاکره با مسئولین آن کشور در خصوص تسهیل سفر زائران اربعین در آینده نزدیک خبر داد.

 

مطالب مرتبط:

منبع CHN

دیدگاه