توافق ایران با بوئینگ نهایی شد

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۰
توافق ایران با بوئینگ نهایی شد

توافق ایران با بوئینگ نهایی شد و در روزهای آینده جزئیات توافق با این شرکت اعلام می‌شود.

«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه توافق با بوئینگ روزهای آینده اعلام می‌شود، گفت:

دست تمام واسطه‌ها و دلال‌ها را قطع کردیم. پیش از این در آخرین توافقی که شده، برای خرید ۶ فروند هواپیمای ایرباس ۳۳۰ انجام شد، رقمی بین ۵ تا ۷ میلیون دلار متفاوت بود.

آخوندی با اشاره به اینکه ناوگان هوایی ایران برای کسب رقابت‌پذیری در منطقه به ۴۰۰ فروند هواپیمای میان‌برد و دوربرد و ۱۰۰ فروند هواپیمای کوتاه‌برد نیاز دارد، اظهارداشت: این موضوع به مفهوم ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است. البته ما در وزارتخانه همزمان با شروع مذاکرات هسته‌ای به صورت موازی برنامه تامین هواپیما برای ناوگان ملی را آغاز کردیم و پیش‌نویس خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس تهیه شد.

وی با تاکید بر اینکه در آینده توافق با بوئینگ نیز اعلام می‌شود، بیان کرد که اجرای قرارداد خرید ایرباس ۱۶ سال به طول می‌انجامد که به مفهوم امنیت بلندمدت اقتصاد ایران است، این موضوع به مفهوم استفاده از موقعیت ایران در سطح بازارهای بین‌المللی و به نفع ایران است.

وزیر راه و شهرسازی قرار گرفتن مجدد ایران در کانون شبکه ارتباطی و دالان‌های هوایی را از بزرگ‌ترین سیاست‌های حمل و نقل این وزارتخانه دانست و تاکید کرد که از فروشندگان درخواست کردیم که حتی یک سنت به یک دلال پرداخت نکنند و جالب است بدانید که توافقی که پیش از وزارت من برای خرید ۶ فروند هواپیما صورت گرفته بود، با رقم مورد توافق اخیر برای خرید همان تعداد هواپیما ۵ تا ۷ میلیون دلار تفاوت دارد.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه