دیدنی های نمک آبرود

مرتب سازی بر اساس :
clear

اولین نفری باشید که برای این مکان عکس آپلود می کنید

آثار ملی ایران میراث جهانی یونسکو

بازدید از این جاذبه رایگان است

جاهای دیدنی نمک آبرود؛ زیباترین منطقه توریستی شمال ایران

نمک آبرود یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری شمال کشور است که در استان مازندران و ۱۲ کیلومتری چالوس قرار دارد. علاوه بر محیط سرسبز و آب‌وهوای بسیار خوب این منطقه، مهم‌ترین دلیل شهرت آن را می‌توان تله کابین نمک آبرود دانست که مسافران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. ضمن اینکه پارک‌های جنگلی بنفشه و شمشاد به وسعت تقريبی ۲۰۰ هكتار و دامنه جنگلی كوه مدوبن، جاذبه‌های بصری فوق‌العاده‌ای خلق کرده‌اند که ارزش دیدن دارند. وجود امکاناتی نظیر رستوران، سرویس بهداشتی، پارکینگ، مرکز خرید و... نیز مزید بر علت شده است تا گردشگران با خیال راحت این منطقه توریستی را برای سفر خود انتخاب کنند. برای آشنایی بیشتر با شهرک توریستی نمک آبرود با این مقاله همراه شوید.

هرآنچه باید درباره نمک آبرود بدانید:

درباره نمک آبرود

شهرک نمک آبرود وسعتی بالغ بر ۶۵۰ هكتار دارد که علاوه بر امكانات گردشگری، بخشی از آن به شهرسازی اختصاص یافته است. بخش شهرسازی این شهرک توریستی با ۲۲۰ هکتار مساحت شامل ويلاها و ساختمان‌های دو طبقه و بلند مرتبه می‌شود که برای اقامت دائمی و فصلی ۱۰۰ هزار نفر اختصاص یافته است.

هوای مه آلود نمک آبرود

عکاس: Sarwar Abdullah

از امكانات تفريحی آن نیز می‌توان به مرتفع‌ترين تله كابين كشور، پيست دوچرخه‌سواری، مركز تفريحی ساحل دريا، زمين اسكيت، زمين تنيس، شهربازی کودکان، زیپ لاین، پینت بال، موتور چهار چرخ، پرواز با هواپيمای دو نفره و... اشاره کرد.

همچنین امکانات متعددی برای رفاه هرچه بیشتر گردشگران در نظر گرفته شده است، نظیر مراكز خريد، چندین رستوران در شهرک و بالای قله، غرفه‌های لباس و صنايع دستی، هتل، ویلاهای اجاره‌ای، تالار پذیرایی، عكاسی و آرايشگاه که لذت گشت‌وگذار در این منطقه را دوچندان می‌کنند.

تله ‌کابین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمک‌ آبرود

تله کابین نمک آبرود

عکاس: محسن ایمانی

تله‌کابین نمک آبرود در سال ۱۳۷۲ به بهرده‌برداری رسید و یکی از جذاب‌ترین تفریح‌های نمک آبرود است که امکان صعود به قله‌های زیبا و تماشای چشم اندازهای دیدنی جنگل و دريای خزر را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. گردشگران با خط یک تله کابین می‌توانند در مدت‌زمان ۱۵ دقیقه در کابین‌های چهار نفره به قله مدوبن بروند و تفریح متفاوتی را تجربه کنند. قله مدوبن به‌واسطه اختلاف دمای ۱۰ درجه‌ای نسبت به پای كوه، انتخابی عالی برای لذت‌بردن از هوای خنک در ماه‌های گرم سال است.

خط دو تله کابین با کابین‌های ۶ نفره فایبرگلاس تا قله بکر دیوحمام کشیده شده است که ۱۷۰۰ متر طول دارد. قله دیوحمام نه‌تنها آب‌وهوای مطبوع و چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد، بلکه به‌واسطه داشتن امکانات رفاهی و بهداشتی مناسب، محیط دل‌انگیزی برای گشت‌وگذار به حساب می‌آید.

سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود

عکاس: محمد قاهری

سورتمه‌سواری از هیجان‌انگیز‌ترین جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود است؛ به‌خصوص که تلفیق هیجان سرعت و طبیعت دیدنی، برای هر گردشگری جذابیت دارد. این سورتمه با سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت مسیری ۱۲۵۰ متری را طی می‌کند که طولانی‌ترین پیست سورتمه در ایران محسوب می‌شود. مزیت سورتمه مذکور در این است که به‌دلیل قرارگیری در پایین مجموعه، برای سوارشدن به آن نیازی به استفاده از تله کابین نیست. کودکان زیر پنج سال اجازه سورتمه‌سواری ندارند و کودکان پنج تا ۱۰ سال نیز می‌توانند همراه والدین خود سوار سورتمه شوند.

پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود در مه

عکاس: پارسا رستمی

پارک جنگلی نمک آبرود از برترین جاهای دیدنی نمک آبرود است که خط یک تله کابین از آن می‌گذرد و گوشه‌ای از زیبایی‌های آن را به رخ شما می‌کشد. این پارک جنگلی با بیش از ۲۰۰ هکتار مساحت، گونه‌هاى مختلف گیاهان نظیر شمشاد، توسکا، ملچ و افرا را در خود جای داده است. جالب اینکه قدمت برخی از درختان شمشاد آن به بیش از ۷۰۰ سال می‌رسد. این پارک به‌لطف مناطق بکر، چشمه، درختان کهنسال و هوای مه‌آلود، مکانی عالی برای طبیعت‌گردی و پیک نیک محسوب می‌شود؛ به‌ویژه در نیمه اول سال که آب‌وهوای مساعدی بر منطقه حاکم است.

در بخشی از این پارک، چندین رستوران و کافه، آب‌نما و مسیرهای پیاده‌روی وجود دارد، ضمن اینکه در جنوب پارک آلاچیق‌های متعددی برای پیک‌نیک گردشگران تعبیه گرفته شده است.

سینما ۶ بعدی

کار ساخت سينما ۶ بعدی نمک آبرود در سال ۱۳۸۹ کلید خورد و در ابتدای سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسيد.

باشگاه تیراندازی

تیراندازی در باشگاه تیراندازی نمک آبرود

منبع عکس: سایت ایرنا (عکاس: ناشناس)

باشگاه تیراندازی تراپ و اسکیت نمک آبرود در سال ۱۳۸۰ به‌صورت رسمی افتتاح شد و گردشگران و همچنين مردم منطقه می‌توانند در تمام ایام سال از آن استفاده کنند.

از امکانات این باشگاه می‌توان به ميدان تراپ آموزشی و تفريحی، ميدان تير و كمان با استانداردهای بين‌المللی، كافی شاپ، پاركينگ، امکان استفاده از تفنگ شخصی و بازی فوتبال دستی اشاره کرد.

کارتینگ

کارتینگ نمک آبرود

عکاس: رضا بابایی

پیست کارتینگ نمک آبرود، سه جنبه تفریحی، ورزشی و آموزشی دارد و مدت‌زمان استفاده از آن برای افراد شرکت‌کننده، ۶ دقیقه است؛ زیرا انجام آن باعث سوختن کالری زیادی می‌شود و بیشتر از این مدت به خستگی فرد می‌انجامد. برای کسانی که قصد دارند برای اولین بار این ورزش را تجربه کنند، یک دوره آموزشی ویدئویی چهار دقیقه‌ای تدارک دیده شده است.

پیست بزرگسالان مسیری به طول ۶۰۰ متر با ۱۰ خودرو دارد و پیست نوجوانان به طول ۲۰۰ متر مجهز به پنج خودرو است. حداکثر سرعت در پیست بزرگسالان ۸۰ کیلومتر در ساعت و برای مسیر نوجوانان ۴۰ کیلومتر در ساعت است.

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود

گردشگران در ساحل دریای خزر

عکاس: فرهاد خانیان

تفرجگاهی ساحلی در حاشيه شمالی شهرک توريستی نمک آبرود قرار دارد که با داشتن ساحلی آرام و امکانات تفریحی متنوع، خاطره خوشی را در ذهن مسافران به جا می‌گذارد. امکانات تفرجگاه شامل جت اسکی، قایق، شاتل و چتر پاراسل، هاور کرافت، پیست موتور و ماشین ATV، پیست اسب‌سواری، پیست دوچرخه‌سواری و شهربازی می‌شود.

منطقه سرسبز نمک آبرود کنار دریا

عکاس: مهسا کیا

چای‌خانه‌های سنتی در نوار ساحلی و قسمت جنگلی، آلاچيق جهت اقامت، کلبه‌های چوبی، سوئیت‌های مبله، رستوران ساحلی با نمای دریا و رودخانه، كمپينگ و چادر و عکاس‌خانه سنتی سایر بخش‌های این تفرجگاه را تشکیل می‌دهند.

فرودگاه تفریحی نمک آبرود

فرودگاه تفریحی نمک آبرود با حضور بالون و هواپیمای دونفره

منبع عکس: اینستاگرام flyingdream.official

فرودگاه تفریحی نمک آبرود در ضلع شمالی شهرک قرار دارد که به‌لطف داشتن امکانات ویژه پروازی و کادر مجرب، رویای پرواز را برای علاقه‌مندان امکان‌پذیر می‌کند. در این مجموعه از هواپیماهای گلایدر و پاراگلایدر تا بالگرد، بالون، چتر، کایت و... وجود دارد و می‌توانید تجربه پرواز بر فراز طبیعت باشکوه نمک آبرود را در برنامه سفرتان بگنجانید.

پيست دوچرخه سواری بانوان

چندین دوچرخه در پیست دوچرخه سواری نمک آبرود

عکاس: ناشناس

پیست دوچرخه‌سواری بانوان تنها پیست جنگی بانوان در شمال کشور است که محلی امن و محصور برای ورزش به حساب می‌آید. این پیست همه روزه از اول فروردین تا پایان مهر‌ماه فعالیت می‌کند و فقط در تعطیلات رسمی بسته است.

پینت بال

پینت بال در نمک آبرود

منبع عکس: سایت شب

پینت بال از جمله ورزش‌های مهیجی است که تجربه آن در نمک آبرود، لذت مصاعفی را نصیبتان می‌کند؛ زیرا می‌توانید شور و هیجان یک تعقیب و گریز مسلحانه را در سایه‌ درختان توسکا و محیطی کاملا طبیعی تجربه کنید. این پینت بال جنگلی را می‌توان بزرگ‌ترین پینت بال جنگلی کشور دانست. بازی یادشده برای تمامی افراد بالای ۱۰ سال مناسب است، به‌جز خانم‌های باردار، افرادی که تازه عمل کرده‌اند و کسانی که از سلامت کامل برخوردار نیستند.

شهربازی نمک آبرود

مجسمه های کارتونی در شهربازی نمک آبرود

عکاس: رضا زمانی

شهربازی نمک آبرود از بخش‌های جذاب این شهرک است که در بخش پایینی مجموعه قرار دارد و به این ترتیب برای دسترسی به آن نیازی به استفاده از تله کابین نیست. از انواع بازی‌های هیجان‌انگیز این شهربازی کوچک می‌توان به ترامبولین، ماشین تصادفی، فریزبی، تاب زنجیری، بوستر، مری گوراند و... اشاره کرد که بیشتر برای کودکان مناسب است.

زیپ لاین نمک آبرود

خانومی در حال استفاده از زیپ لاین نمک آبرود

عکاس: ناشناس

زیپ لاین یکی از بخش‌های جذاب پارک ماجراجویی نمک آبرود است که برای استفاده از آن باید با تله کابین به ارتفاعات منطقه بروید. زیپ لاین جزو تجربه‌های نسبتا ترسناک به حساب می‌آید؛ اما با یک بار امتحان آن می‌توانید بر ترس خود غلبه کرده و هیجانی وصف‌ناپذیر را تجربه کنید.

پس از پوشیدن لباس مخصوص، به‌سمت ورودی زیپ لاین می‌روید تا از روی قرقره‌ها به طرف دره سرازیر شوید. دو خط زیپ لاین موتوردار به شما امکان می‌دهد تا از بالای درختان و میان کوه‌های اطراف عبور کنید و از فضای سرسبز و منظره دره عمیق و وحشتناک لذت ببرید.

پل معلق نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود در میان درختان مملو از مه

عکاس: ناشناس

پل معلق یکی دیگر از تفریح‌های جذاب پارک ماجراجویی نمک آبرود است که هیجان قدم‌زدن روی پل باریکی در میان کوه‌ها را برایتان به ارمغان می‌آورد. از آنجا که این پل امینت بالایی دارد، بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانید روی آن راه بروید. پل معلق نمک آبرود، از جنس چوب و طناب ساخته شده و عرض آن برای عبور فقط یک نفر در نظر گرفته شده است. برای استفاده از این پل باید سوار خط دو تله کابین شوید.

پیست موتور چهارچرخ نمک آبرود

استفاده از موتور چهارچرخ در نمک آبرود

عکاس: ناشناس

موتور چهارچرخ، وسیله‌ای عالی برای تجربه آفرودسواری است. پس اگر تاکنون این تفریح مهیج را امتحان نکرده‌اید، در شهرک توریستی نمک آبرود می‌توانید از پیست موتور چهارچرخ و امکانات آن بهره‌مند شوید.

پرسش‌های متداول

نمک آبرود کجاست؟

نمک آبرود یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری شمال کشور است که در استان مازندران و ۱۲ کیلومتری چالوس قرار دارد.

نمک آبرود از چه امکانات تفریحی برخوردار است؟

مرتفع‌ترين تله كابين كشور، پيست دوچرخه‌سواری، مركز تفريحی ساحل دريا، زمين اسكيت، زمين تنيس، شهربازی کودکان، زیپ لاین، پینت بال، موتور چهار چرخ، پرواز با هواپيمای دو نفره و.. از جمله امکانات تفریحی نمک آبرو هستند.

سورتمه نمک آبرود چند کیلومتر است؟

این سورتمه با سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت مسیری ۱۲۵۰ متری را طی می‌کند که طولانی‌ترین پیست سورتمه در ایران محسوب می‌شود.

مدت ز مان استفاده از کارتینگ نمک آبرود چقدر است؟

پیست کارتینگ نمک آبرود، سه جنبه تفریحی، ورزشی و آموزشی دارد و مدت‌زمان استفاده از آن برای افراد شرکت‌کننده، ۶ دقیقه است.

نویسنده: صدیقه شجاعی