عجیب ترین ساختمان های جهان

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
عجیب ترین ساختمان های جهان

ساختمان‌های استاندارد با چهار دیوار و یک سقف صاف، اما گاهی از این ظاهر یکنواخت و همیشگی آن‌ها خسته می‌شویم. در این میان، معماران نیز با ارائه‌ی طرح‌های متفاوت و جالب، تنوعی در ساختمان‌ها ایجاد می‌کنند تا خلاقیت و نبوغ خود را به نمایش بگذارند. 

ساختمان‌هایی که در این فهرست با آنها آشنا می‌شوید قوانین معمول معماری و طراحی ساختمان را کنار زده‌اند و ظاهر متفاوت و جالبی دارند که آنها را از سایر بناهای معمول، متمایز می‌کند.

بیمارستان بادبان‌های سفید

ساختمان های عجیب

تصویری که می‌بینید نه یک کشتی است نه یک قایق، بلکه بیمارستانی است که به شکل قایق طراحی شده است. طراح این ساختمان، Vasily Klyukin است، ساختمانی که هنوز ساخته نشده‌ است. این بنا برای پروژه‌ شهر اقتصادی تونس طراحی شده و ۶۳.۷ میلیارد دلار هزینه دارد.

دفتر مرکزی گروه ING

ساختمان های عجیب

تعداد ساختمان‌هایی که به شکل کشتی طراحی شده باشند، کم نیستند. دفتر مرکزی ING در آمستردام نیز شبیه به یک کشتی بزرگ شیشه‌ای است که آماده‌ی بر افراشتن بادبان‌ها است ساخته شده است.

معبد نیلوفری

ساختمان های عجیب

با دیدن عکس این معبد که در شهر دهلی کشور هند قرار دارد، متوجه خواهید شد که چرا معبد نیلوفری نام گرفته است. بنای این معبد شبیه به گل نیلوفر طراحی شده است. گلی که در آیین‌های شرقی دارای معنایی عمیق و حائز اهمیت است.

ساختمانی به شکل سبد

ساختمان های عجیب

این حقه نیست و ما هم اشتباه نمی‌کنیم. بنایی که می‌بینید ساختمان دفتر مرکزی شرکت Longaberger در اوهایو است که به شکل سبد طراحی شده است. سبدی بزرگ که می‌تواند واردش شوید و در آن قدم بزنید. حتما متوجه شدید که این شرکت تولیدکننده‌ سبدهای چوبی است. در این ساختمان می‌توانید این سبدهای کوچک را که دقیقا شبیه به ساختمان هستند خریداری کنید.

کتابخانه‌ عمومی کانزاس سیتی

ساختمان های عجیب

این کتابخانه‌ عمومی شبیه به چندین جلد کتاب است که در کنار هم قرار گرفته‌اند کتاب‌هایی از چارلز دیکنز و ای بی وایت (E. B. White).

برج پیچنده، بنای مسکونی مدرن در سوئد

ساختمان های عجیب

برج پیچنده (Turning Torso) بلندترین آسمان‌خراش کشور سوئد است. البته این برج حرکت نمی‌کند اما ظاهر آن طوری طراحی شده که حرکت و چرخش را به ذهن متبادر می‌کند.

موزه‌ Kunsthaus

ساختمان های عجیب

برای دیدن این ساختمان عجیب که توسط «پیتر کوک» و «کالین فورنیر» طراحی شده باید به شهر گراتس (Graz) اتریش سفر کنید. تشخیص این مسئله که این بنا دقیقا شبیه به چیست بسیار سخت است. این ساختمان در واقع موزه‌ی هنرهای معاصر است و شاید شکل عجیب آن هم به همین دلیل باشد.

رستورانی با طراحی متفاوت

ساختمان های عجیب

اگر در شهر نچیز (Natchez) در ایالت می‌سی‌سی‌پی هستید و دوست دارید بیرون غذا بخورید، سری به این رستوران دیدنی بزنید که شبیه یک زن دامن‌پوش طراحی شده است. یک فروشگاه کادویی نیز در این ساختمان وجود دارد.

سازه‌ متحرک Nerverwas Haul

ساختمان های عجیب

این سازه‌ متحرک خودرو در شهر والهو (Vallejo) ایالت کالیفرنیا قرار دارد. خبر خوب این است که می‌توانید این بنای متحرک را اجاره کنید.

کوره‌ خورشیدی

ساختمان های عجیب

این سازه که شبیه به یک آینه‌ی جالب و بزرگ طراحی شده در Odeillo فرانسه قرار دارد. این سازه در حال حاضر یک دستگاه انرژی خورشیدی غول‌پیکر است.

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه